Lijkt het zo of is het zo, dat
christenen nu zielig beginnen te piepen,
dat ze gediscrimineerd dreigen te worden,
nu er bijvoorbeeld geen geld meer bij de publieke omroep voor hen zal zijn.
En dat na bijna 2000 jaar iedereen te hebben
onderworpen, bekeerd, met verdoemenis bedreigd, op brandstapels gezet, oorlogen veroorzaakt, gezinsuitbreiding bevolen, anders denkenden, anders voelenden verpletterend gediscrimineerd, ........
ach; wat niet eigenlijk!
Heet dat geen koekje van eigen deeg?
Welnee joh!
Als dat zo zou zijn, dan....
zouden ze wel anders piepen.
Wat! Ze zouden niet eens mogen en kunnen piepen.
RFTS
Pagina's
▼
vrijdag 28 december 2012
Verziek(Muziek)onderwijs
Onderstaand een deel uit mijn eerste "Brief aan Matthijs."
Vooral via twitter moest ik er vaak naar verwijzen,
dus hier alleen het "waargebeurde muziekonderwijs verhaal":
Ik ben drumleraar. Op de **(A)** muziekschool.
Ik heb er een vaste aanstelling van 10 uur.
Ook geef ik les in **(B)**, een gemeente in de buurt.
Dit op contractbasis bij “**(b1)**” en “**(b2)**”. Rond de 12 uur.
De gemeente wil bezuinigen. Ze maken van 5 kleine dorpjes één grote. Dat heet dan gemeente **(C)**.
Ook het muziekonderwijs moet onder één dak. Dat wordt de stichting “BEET-hoven”.
Ik werk nu dus bij deze éne werkgever onder twéé verschillende arbeidsovereenkomsten. Dat is verboden, zo blijkt.
Tijdens een gesprek met de managers/directeuren van de verdwijnende stichtingen worden mij enkele opties voorgelegd. Neem vrijwillig ontslag uit je vaste aanstelling en ga verder als zzp-er of hou alleen de vaste aanstelling aan. Rond de 27 euro zal het bruto bedrag als zzp-er worden. De schaapherders in Drenthe vragen 35 euro, dat is nog minimaal. Daar gaat af: belasting, pensioen, ziekteverzekering, vakantiegeld, reiskosten, lesvoorbereidingstijden. Ruimte voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering is er al helemaal niet.
Wat zal ik netto overhouden? Een schijntje. Het is te vergelijken met het loontje van een 15 jarige vakkenvuller bij AH. Hij wil er zijn mobieltje van onderhouden, ik een gezin. Hij zit nog op school. Ik heb twee HBO-diploma's, veel bijgeschoold en 36 jaar werkervaring.
Ik besluit voor de 10 uur vaste aanstelling te kiezen.
Zo: dat betekent al 12 uur minder per week.
(sorry, vanaf nu wordt het rekenen geblazen.)
Maar...de 10 uur op de muziekschool worden er 11.
Het percentage lesgebonden-niet lesgebonden uren verandert van 65-35 % naar 75-25 %. (als zzp-er hoef je blijkbaar je lessen helemaal niet voor te bereiden, want als zzp-er is het 100-0 %.)
Dus ik mag nu plotseling méér les gaan geven. Eh.....
En dat allemaal omdat er geld nodig is voor diegenen die de crisis hebben veroorzaakt en nog steeds gigantische winsten en bonussen maken en dat geld wegsluizen naar belastingparadijsjes. En alle schaapjes blaten het na. En alle tv-programma's maken het deze criminelen alleen maar makkelijker om dit "het pleps" te doen geloven.
Sorry; de laatste zinnen waren weer van mij,
RFTS
(08-01-2017)
In 2017 (!) gaat De Monitor er een programma over maken
"Mostert ná de maaltijd"
"Het kwaad is al geschied."
"There's no way back."
We gaan terug naar de "Dagloners" van voor 1900
Daarna weer 100 jaar strijd voor sociale vangnetten.
Herhaalt de geschiedenis zich?
Welnee joh, dat kan toch niet, anders zou er toch wel van geleerd worden. Toch?
De uitzending is hier te zien: http://demonitor.ncrv.nl/uitzendingen
(15 maart 2020)
En toen kwam Corona.
En dat proberen wij onder leiding van Mark Rutte "het hoofd te bieden" met een LockDown-lite versie.
Bij WNLopZondag zit Eric Wiebes, toch geen domme jongen..
Toch?
Hij is zelfs minister.
Nou dan...
Deze maatregel gaat heel veel zzp-ers waarschijnlijk de kop kosten.
Die Wiebes is een hééle domme jongen dus!
Josefine Straesser legt het (nog maar een keer) uit in de Volkskrant:
Vooral via twitter moest ik er vaak naar verwijzen,
dus hier alleen het "waargebeurde muziekonderwijs verhaal":
Oh ja, niet alleen bouwvakkers,
maar ook muziekdocenten worden gedwongen om zzp-er te worden.
Trouwens alle beroepen "waar het niet schuift" zijn een makkelijke prooi om te laten betalen voor de bezuinigingen. (onderwijs, verzorging, politie, ach, u kent ze wel: de écht belangrijke banen.)
maar ook muziekdocenten worden gedwongen om zzp-er te worden.
Trouwens alle beroepen "waar het niet schuift" zijn een makkelijke prooi om te laten betalen voor de bezuinigingen. (onderwijs, verzorging, politie, ach, u kent ze wel: de écht belangrijke banen.)
[UPDATE: als over 8 jaar Corona toeslaat zien we welke banen écht belangrijk zijn en
welke de zogenaamde "Shitty Jobs" zijn. Hoe?
Voor de belangrijke banen wordt heel hard en massaal geklapt.
Ja echt, dit verzin ik niet. Wacht maar....]
Een voorbeeld. biografisch / echt gebeurd:
Sorry, maar ik heb alle namen doorgestreept.
De persoon "in kwestie" wil er nog blijven werken tot zijn - pakkumbeet - 70-ste.......Hoe?
Hij wordt waarschijnlijk met een rollator het drumlokaal binnen gereden,
om er hopelijk zonder lekke banden weer uit te worden gereden.
Een voorbeeld. biografisch / echt gebeurd:
Sorry, maar ik heb alle namen doorgestreept.
De persoon "in kwestie" wil er nog blijven werken tot zijn - pakkumbeet - 70-ste.......Hoe?
Hij wordt waarschijnlijk met een rollator het drumlokaal binnen gereden,
om er hopelijk zonder lekke banden weer uit te worden gereden.
Hier volgt zijn relaas:
________________________________juni 2012:.
Ik ben drumleraar. Op de **(A)** muziekschool.
Ik heb er een vaste aanstelling van 10 uur.
Ook geef ik les in **(B)**, een gemeente in de buurt.
Dit op contractbasis bij “**(b1)**” en “**(b2)**”. Rond de 12 uur.
De gemeente wil bezuinigen. Ze maken van 5 kleine dorpjes één grote. Dat heet dan gemeente **(C)**.
Ook het muziekonderwijs moet onder één dak. Dat wordt de stichting “BEET-hoven”.
Ik werk nu dus bij deze éne werkgever onder twéé verschillende arbeidsovereenkomsten. Dat is verboden, zo blijkt.
Tijdens een gesprek met de managers/directeuren van de verdwijnende stichtingen worden mij enkele opties voorgelegd. Neem vrijwillig ontslag uit je vaste aanstelling en ga verder als zzp-er of hou alleen de vaste aanstelling aan. Rond de 27 euro zal het bruto bedrag als zzp-er worden. De schaapherders in Drenthe vragen 35 euro, dat is nog minimaal. Daar gaat af: belasting, pensioen, ziekteverzekering, vakantiegeld, reiskosten, lesvoorbereidingstijden. Ruimte voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering is er al helemaal niet.
Wat zal ik netto overhouden? Een schijntje. Het is te vergelijken met het loontje van een 15 jarige vakkenvuller bij AH. Hij wil er zijn mobieltje van onderhouden, ik een gezin. Hij zit nog op school. Ik heb twee HBO-diploma's, veel bijgeschoold en 36 jaar werkervaring.
Ik besluit voor de 10 uur vaste aanstelling te kiezen.
Zo: dat betekent al 12 uur minder per week.
(sorry, vanaf nu wordt het rekenen geblazen.)
Maar...de 10 uur op de muziekschool worden er 11.
Het percentage lesgebonden-niet lesgebonden uren verandert van 65-35 % naar 75-25 %. (als zzp-er hoef je blijkbaar je lessen helemaal niet voor te bereiden, want als zzp-er is het 100-0 %.)
Dus ik mag nu plotseling méér les gaan geven. Eh.....
voor hetzelfde salaris, dat wel, maar ik hou van mijn vak, dat ook.
Krijg ik volgend schooljaar niet voldoende leerlingen voor die 11 uur, dan krijg ik deeltijdontslag. Natuurlijk. En die kans is zeer groot. Iedereen hoort dat het crisis is.
Krijg ik volgend schooljaar niet voldoende leerlingen voor die 11 uur, dan krijg ik deeltijdontslag. Natuurlijk. En die kans is zeer groot. Iedereen hoort dat het crisis is.
En als iedereen dat hoort, dan is het ook zo....Dan is het dus crisis.
Stel, ik kom volgend schooljaar maar aan 9 uur.
Ik doe het volgende schooljaar heel hard mijn best:
Geef goed les.
(beter kan niet meer>:-) ik geef niet voor niets op het conservatorium stage-vakdidactieklessen.)
Geef gratis extra workshops, optredens, open-dagen, maak nog meer uren ter voorbereiding, muziek schrijven, muziek zoeken, muziek kopen, koop weer nieuwe laptop voor de les, koop nog meer instrumenten voor het slagwerkensemble, allemaal uit eigen zak.
Ik hou tenslotte van mijn vak.
Het kan dus zijn, dat er het jaar daarop voldoende leerlingen zijn voor 11 uur.
Mooi, want daar deden we het voor.
Echter:
die twee uur krijg ik niet toebedeeld!
Deze worden aan een andere, waarschijnlijk nieuw aan te nemen zzp-docent gegeven, want ze mogen alleen nog zzp-ers aannemen. Uitbreiding van vaste aanstellingen is onmogelijk. Het kan zelfs zo zijn, dat ik zelf het sollicitatiegesprek moet regelen en aanwezig moet zijn om mijn nieuwe collega te beoordelen of hij geschikt is voor de uren die ik zelf zou willen geven.... ....Nou, dat motiveert lekker.
MAAR we zijn er nog niet, want de kans dat ik meer leerlingen krijg, hoe ik me ook inzet, is zeer klein: de tarieven van de 2 voormalige stichtingen zijn namelijk NIET gelijk.
Stichting **(b1)** is goedkoper. Meer dan 200 euro per jaar. Dus gaat iedereen zich daar opgeven. Lijkt me logisch.
Stel, ik kom volgend schooljaar maar aan 9 uur.
Ik doe het volgende schooljaar heel hard mijn best:
Geef goed les.
(beter kan niet meer>:-) ik geef niet voor niets op het conservatorium stage-vakdidactieklessen.)
Geef gratis extra workshops, optredens, open-dagen, maak nog meer uren ter voorbereiding, muziek schrijven, muziek zoeken, muziek kopen, koop weer nieuwe laptop voor de les, koop nog meer instrumenten voor het slagwerkensemble, allemaal uit eigen zak.
Ik hou tenslotte van mijn vak.
Het kan dus zijn, dat er het jaar daarop voldoende leerlingen zijn voor 11 uur.
Mooi, want daar deden we het voor.
Echter:
die twee uur krijg ik niet toebedeeld!
Deze worden aan een andere, waarschijnlijk nieuw aan te nemen zzp-docent gegeven, want ze mogen alleen nog zzp-ers aannemen. Uitbreiding van vaste aanstellingen is onmogelijk. Het kan zelfs zo zijn, dat ik zelf het sollicitatiegesprek moet regelen en aanwezig moet zijn om mijn nieuwe collega te beoordelen of hij geschikt is voor de uren die ik zelf zou willen geven.... ....Nou, dat motiveert lekker.
MAAR we zijn er nog niet, want de kans dat ik meer leerlingen krijg, hoe ik me ook inzet, is zeer klein: de tarieven van de 2 voormalige stichtingen zijn namelijk NIET gelijk.
Stichting **(b1)** is goedkoper. Meer dan 200 euro per jaar. Dus gaat iedereen zich daar opgeven. Lijkt me logisch.
Dit kan dus blijkbaar wél: twee tarieven onder één dak!!
Als ik zzp-er zou zijn, zouden deze lessen allebei door mij gegeven worden tegen verschillende tarieven.
Grote kans dus, dat ik over twee jaar geen enkele leerling meer heb. Geef ouders maar eens ongelijk, als ze hun kind gaan opgeven bij de goedkopere afdeling van dezelfde muziekschool.
Zó komen ze tevens makkelijk van hun CAO-werknemers af, zonder ze te ontslaan.
Men noemt dit “slim bezig”, “marktwerking”. De directrice zei, dat één tarief op zo'n korte termijn niet te regelen was. Twee jaar vergaderen van echte vergaderboeren: nul resultaat. Maar als ze docenten willen onthoofden is het binnen een maand geregeld. Dan ben je echt slim bezig.
Grote kans dus, dat ik over twee jaar geen enkele leerling meer heb. Geef ouders maar eens ongelijk, als ze hun kind gaan opgeven bij de goedkopere afdeling van dezelfde muziekschool.
Zó komen ze tevens makkelijk van hun CAO-werknemers af, zonder ze te ontslaan.
Men noemt dit “slim bezig”, “marktwerking”. De directrice zei, dat één tarief op zo'n korte termijn niet te regelen was. Twee jaar vergaderen van echte vergaderboeren: nul resultaat. Maar als ze docenten willen onthoofden is het binnen een maand geregeld. Dan ben je echt slim bezig.
Zij die het werk moeten doen, vroeger “arbeiders” genoemd, worden afgedankt. Net als vroeger.
Zij die het moeten regelen, de managers, “de bazen” blijven zitten, zonder enig resultaat en ze lullen zich er makkelijk uit. Plus vaak nog een dikke bonus.
Jammer voor de managers dat het ontslagrecht nog niet is versoepeld. Dan hadden ze me alleen maar hoeven te mailen.
Dat het niet per postduif zal gaan, is het enige verschil met de tijd zoals de naam al aangeeft: “BEET-hoven” leefde rond 1800.
Is dit verhaal een uitzondering? Nee: veel collega's werken op meerdere muziekscholen.
Jammer voor de managers dat het ontslagrecht nog niet is versoepeld. Dan hadden ze me alleen maar hoeven te mailen.
Dat het niet per postduif zal gaan, is het enige verschil met de tijd zoals de naam al aangeeft: “BEET-hoven” leefde rond 1800.
Is dit verhaal een uitzondering? Nee: veel collega's werken op meerdere muziekscholen.
Via hen hoor ik verhalen over andere muziekscholen. Sommige zijn al gesloten. Bij andere scholen worden ze "gedwongen" om zzp-er te worden. Ze moeten huur voor de klasruimte betalen. Dezelfde klasruimte, waar ze voorheen ook les hebben gegeven. Ook wordt een bijdrage gevraagd voor de pr, reclame, brochure, zelfs de leerling-administratie wordt in rekening gebracht.
Einde verhaal? Nee:
Zaterdagmiddag 22 september
is de “kick-of” van de nieuwe muziekschool “BEET-hoven” van de nieuwe gemeente ##(C)##. Feest!
De wethouder vertelt tijdens zijn toespraak doodleuk dat er een "nieuwe ronde bezuinigingen" staat aan te komen. En niemand reageert.
Woensdagmiddag (ik dacht 19 september) zeg ik in een emotioneel gesprek tegen mijn directrice, dat ik de muziekschool niet veel langer dan 2 jaar geef. Dan zal hij niet meer bestaan. Vrees ik. Maar ik kan iets te negatief zijn.
Diezelfde woensdagavond wordt door een raadslid van de Christenunie/ SGP bij een raadsvergadering gezegd:
“ik hoef niet te betalen voor de pianoles van mijn buurjongen.”
plus:
Muziekonderwijs moet particulier worden gegeven. Zonder subsidie.
Dat moet binnen twee á drie jaar geregeld kunnen zijn.
Dus....ik krijg binnen 4 uur meer dan gelijk.
(Soms is gelijk krijgen echt niet leuk.)
Ondertussen:
Zit ik nog met een leegstand van ongeveer 45 minuten.
(Weet je het nog: door de verandering van de verhouding lesgebonden- niet lesgebonden uren, moet ik opeens één uur méér les gaan geven.)
Of ik niet iemand uit de gemeente ##(B)## wist die ik les kon geven. Ik had aangegeven geen trek te hebben om naar de gemeente ##(B)## te gaan. Deels om emotionele redenen, deels omdat de omstandigheden waaronder daar les gegeven moet worden eigenlijk niet kunnen. Ja, ik sta erop goed les te kunnen geven. Stom, natuurlijk. Dat is zóó vorige eeuw.
(Ik geef ook thuis les. Daar en op de muziekschool hebben we wel een ideale lesruimte: minimaal 2 drumstellen en een goede geluidsinstallatie.)
Ik dacht dus aan iemand die op de fiets naar hier kon komen. (is zo'n 4 km, leeftijd, jongen)
Ik noemde een naam.
Dan krijg ik op 5 oktober een mail, met de mededeling, dat die jongen al les heeft van mijn vervanger en....ik citeer:
"die kan ik niet zomaar weghalen...."
Maar in september hebben ze ALLE leerlingen van mij weggehaald: toen kon het dus blijkbaar wel.....
plus...hoe kan ik anders die vermeende leegstand wegwerken: ze WILLEN kennelijk helemaal niet, dat ik dat kan:
snel een tekort aan leerlingen creëren:
snel deeltijd ontslag,
snel ...opzouten met je vaste aanstelling. Dan hebben we snel wat we willen:
zzp-ers die we weer als arbeiders kunnen misbruiken,
zoals 100 jaar geleden.
Einde verhaal? Nee:
Zaterdagmiddag 22 september
is de “kick-of” van de nieuwe muziekschool “BEET-hoven” van de nieuwe gemeente ##(C)##. Feest!
De wethouder vertelt tijdens zijn toespraak doodleuk dat er een "nieuwe ronde bezuinigingen" staat aan te komen. En niemand reageert.
Woensdagmiddag (ik dacht 19 september) zeg ik in een emotioneel gesprek tegen mijn directrice, dat ik de muziekschool niet veel langer dan 2 jaar geef. Dan zal hij niet meer bestaan. Vrees ik. Maar ik kan iets te negatief zijn.
Diezelfde woensdagavond wordt door een raadslid van de Christenunie/ SGP bij een raadsvergadering gezegd:
“ik hoef niet te betalen voor de pianoles van mijn buurjongen.”
plus:
Muziekonderwijs moet particulier worden gegeven. Zonder subsidie.
Dat moet binnen twee á drie jaar geregeld kunnen zijn.
Dus....ik krijg binnen 4 uur meer dan gelijk.
(Soms is gelijk krijgen echt niet leuk.)
Ondertussen:
Zit ik nog met een leegstand van ongeveer 45 minuten.
(Weet je het nog: door de verandering van de verhouding lesgebonden- niet lesgebonden uren, moet ik opeens één uur méér les gaan geven.)
Of ik niet iemand uit de gemeente ##(B)## wist die ik les kon geven. Ik had aangegeven geen trek te hebben om naar de gemeente ##(B)## te gaan. Deels om emotionele redenen, deels omdat de omstandigheden waaronder daar les gegeven moet worden eigenlijk niet kunnen. Ja, ik sta erop goed les te kunnen geven. Stom, natuurlijk. Dat is zóó vorige eeuw.
(Ik geef ook thuis les. Daar en op de muziekschool hebben we wel een ideale lesruimte: minimaal 2 drumstellen en een goede geluidsinstallatie.)
Ik dacht dus aan iemand die op de fiets naar hier kon komen. (is zo'n 4 km, leeftijd, jongen)
Ik noemde een naam.
Dan krijg ik op 5 oktober een mail, met de mededeling, dat die jongen al les heeft van mijn vervanger en....ik citeer:
"die kan ik niet zomaar weghalen...."
Maar in september hebben ze ALLE leerlingen van mij weggehaald: toen kon het dus blijkbaar wel.....
plus...hoe kan ik anders die vermeende leegstand wegwerken: ze WILLEN kennelijk helemaal niet, dat ik dat kan:
snel een tekort aan leerlingen creëren:
snel deeltijd ontslag,
snel ...opzouten met je vaste aanstelling. Dan hebben we snel wat we willen:
zzp-ers die we weer als arbeiders kunnen misbruiken,
zoals 100 jaar geleden.
En dat allemaal omdat er geld nodig is voor diegenen die de crisis hebben veroorzaakt en nog steeds gigantische winsten en bonussen maken en dat geld wegsluizen naar belastingparadijsjes. En alle schaapjes blaten het na. En alle tv-programma's maken het deze criminelen alleen maar makkelijker om dit "het pleps" te doen geloven.
Sorry; de laatste zinnen waren weer van mij,
RFTS
(08-01-2017)
In 2017 (!) gaat De Monitor er een programma over maken
"Mostert ná de maaltijd"
"Het kwaad is al geschied."
"There's no way back."
We gaan terug naar de "Dagloners" van voor 1900
Daarna weer 100 jaar strijd voor sociale vangnetten.
Herhaalt de geschiedenis zich?
Welnee joh, dat kan toch niet, anders zou er toch wel van geleerd worden. Toch?
De uitzending is hier te zien: http://demonitor.ncrv.nl/uitzendingen
(15 maart 2020)
En toen kwam Corona.
En dat proberen wij onder leiding van Mark Rutte "het hoofd te bieden" met een LockDown-lite versie.
Bij WNLopZondag zit Eric Wiebes, toch geen domme jongen..
Toch?
Hij is zelfs minister.
Nou dan...
Deze maatregel gaat heel veel zzp-ers waarschijnlijk de kop kosten.
Tja, zegt Eric "daar hebben ze zelf voor gekozen..."
Die Wiebes is een hééle domme jongen dus!
Josefine Straesser legt het (nog maar een keer) uit in de Volkskrant:
Ondertussen is het 17 mei 2021 alweer.
Het gaat er niet beter op worden.
Sandy Butchers
Nóg hilarischer is dat hijzelf daar niet eens op mag solliciteren.
zondag 23 december 2012
Service NS
Ik wil mijn reisoverzicht van de ov-chipkaart inzien, maar dat blijkt niet mogelijk.
Na een nieuw account aangevraagd te hebben, via mail, gaat er weer iets mis. Via de post (?!!) krijg ik een brief met mijn nieuwe gegevens om een nieuw account aan te vragen. In de mail staat, dat de aanvraag na drie dagen komt te vervallen...(hoe snel is de post tegenwoordig?)
Uiteindelijk lijkt alles goed te komen en volg ik alle stappen om mijn nieuwe account te activeren.
MAAR: Mijn account blijkt al geactiveerd. Ja, dat wist ik, maar dat ben ik dus weer opnieuw aan het aanvragen.....
Uiteindelijk ga ik naar de klantenservice van de NS.
Dan krijg je de volgende dialoog:
(sorry voor mijn taalgebruik. Maar ik ben het goed zat!
En dit is de letterlijke weergave: nix verzonnen of weggelaten.)
EVA zegt: (de NS)
Ik begrijp dat u contact op wilt nemen met de klantenservice.
Ik kan u ook proberen te helpen. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
EVA zegt:
Hieronder kunt u uw vraag formuleren.
U zegt: (Ik)
ik probeer mijn reisoverzicht te openen. Blijkt er weer iets niet te kloppen. Nieuwe account aangevraagd: na 3 dagen verloopt dat. maar ik moest wel op de post wachten voor een brief. KORTOM: IK KAN WEER NIKS ZIEN!!!! Kan dat nou godverdomme niet wat simpe (meer letters mag ik niet invoeren...)
EVA zegt:
Dat begreep ik niet. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
U zegt:
EVA, wat ben je toch een domme trut!!!!
EVA zegt:
Dat begreep ik niet. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt?
U zegt:
ja, doei, stkker maar in!!!!!
EVA zegt:
Hmm, ik heb u niet helemaal begrepen. Wat bedoelt u?
U zegt:
je bent een computer, trut, natuurlijk kan jij een mens niet begrijpen.
EVA zegt:
Ik ben de virtuele medewerker van NS. Ik kan u helpen met allerlei vragen over NS. Zullen we dan maar verder gaan? Wat bedoelt u?
U zegt:
ik kan mijn reisoverzicht niet inzien
EVA zegt:
Dat begreep ik even niet. Mag ik nog een keer vragen waar het over gaat?
U zegt:
PRECIES HIER GAAT HET OVER!!! Alles is onbereikbaar
EVA zegt:
Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:
ja
EVA zegt:
Prima. De klantenservice is op dit moment gesloten. U kunt via mij een e-mailbericht achterlaten voor NS Klantenservice. Wilt u dat?
U zegt:
ja
EVA zegt:
Kunt u dan eerst in twee à drie woorden het onderwerp van uw vraag omschrijven?
U zegt:
geen toegang reisoverzicht
EVA zegt:
Prima, dat staat genoteerd. Ik zal u eerst om enkele persoonsgegevens vragen. Vervolgens kunt u uw vraag of opmerking formuleren. Wat zijn uw voorletters en achternaam?
U zegt:
Ja, laat maar!!!!!! Stik er maar in. Stelletje boeven!!!!!
EVA zegt:
Is het meneer of mevrouw In. Stelletje Boeven!!!!!?
Hoezo "KAFKA"?
Precies: "NS"!
RFTS
Na een nieuw account aangevraagd te hebben, via mail, gaat er weer iets mis. Via de post (?!!) krijg ik een brief met mijn nieuwe gegevens om een nieuw account aan te vragen. In de mail staat, dat de aanvraag na drie dagen komt te vervallen...(hoe snel is de post tegenwoordig?)
Uiteindelijk lijkt alles goed te komen en volg ik alle stappen om mijn nieuwe account te activeren.
MAAR: Mijn account blijkt al geactiveerd. Ja, dat wist ik, maar dat ben ik dus weer opnieuw aan het aanvragen.....
Uiteindelijk ga ik naar de klantenservice van de NS.
Dan krijg je de volgende dialoog:
(sorry voor mijn taalgebruik. Maar ik ben het goed zat!
En dit is de letterlijke weergave: nix verzonnen of weggelaten.)
EVA zegt: (de NS)
Ik begrijp dat u contact op wilt nemen met de klantenservice.
Ik kan u ook proberen te helpen. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
EVA zegt:
Hieronder kunt u uw vraag formuleren.
U zegt: (Ik)
ik probeer mijn reisoverzicht te openen. Blijkt er weer iets niet te kloppen. Nieuwe account aangevraagd: na 3 dagen verloopt dat. maar ik moest wel op de post wachten voor een brief. KORTOM: IK KAN WEER NIKS ZIEN!!!! Kan dat nou godverdomme niet wat simpe (meer letters mag ik niet invoeren...)
EVA zegt:
Dat begreep ik niet. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
U zegt:
EVA, wat ben je toch een domme trut!!!!
EVA zegt:
Dat begreep ik niet. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt?
U zegt:
ja, doei, stkker maar in!!!!!
EVA zegt:
Hmm, ik heb u niet helemaal begrepen. Wat bedoelt u?
U zegt:
je bent een computer, trut, natuurlijk kan jij een mens niet begrijpen.
EVA zegt:
Ik ben de virtuele medewerker van NS. Ik kan u helpen met allerlei vragen over NS. Zullen we dan maar verder gaan? Wat bedoelt u?
U zegt:
ik kan mijn reisoverzicht niet inzien
EVA zegt:
Dat begreep ik even niet. Mag ik nog een keer vragen waar het over gaat?
U zegt:
PRECIES HIER GAAT HET OVER!!! Alles is onbereikbaar
EVA zegt:
Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:
ja
EVA zegt:
Prima. De klantenservice is op dit moment gesloten. U kunt via mij een e-mailbericht achterlaten voor NS Klantenservice. Wilt u dat?
U zegt:
ja
EVA zegt:
Kunt u dan eerst in twee à drie woorden het onderwerp van uw vraag omschrijven?
U zegt:
geen toegang reisoverzicht
EVA zegt:
Prima, dat staat genoteerd. Ik zal u eerst om enkele persoonsgegevens vragen. Vervolgens kunt u uw vraag of opmerking formuleren. Wat zijn uw voorletters en achternaam?
U zegt:
Ja, laat maar!!!!!! Stik er maar in. Stelletje boeven!!!!!
EVA zegt:
Is het meneer of mevrouw In. Stelletje Boeven!!!!!?
Hoezo "KAFKA"?
Precies: "NS"!
RFTS
vrijdag 21 december 2012
Brief aan Floor Sietsma
Beste Floor,
Op 21 december 2012 lees ik in NRC-next over jou. De wereld zou vandaag vergaan, maar de wereld bestaat nog steeds. En dat komt mooi uit, want dan kun jij doen waar je goed in bent: je hersenen gebruiken. Pas twintig jaar en Nederlands jongste doctor in de informatica. WOW! Dan ben je dus een hele slimme meid. Hoogbegaafd. Je vertelt hoe erg het is om slim te zijn. Sorry? Meid, ik wou dat ik slim was! Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je het niet naar je zin had op school. Ik vond die tijd ook niet leuk, maar na de HAVO kreeg ik een goed idee: ik wilde zelf het onderwijs in en ging naar de PABO (toen heette het nog de PA).
Wij onderwijzers hebben er hard voor gepleit, gewerkt en gestreden om de ’misstanden in het onderwijs’ aan te pakken. Wij vinden dat iedereen het recht heeft om zichzelf te ontwikkelen. Ieder kind is anders, dus ieder kind heeft behoefte aan een ander ontwikkelpad. De ideale situatie is dan ook dat elk kind individuele en persoonlijke begeleiding krijgt. Iedere leraar die voor de klas staat, wil dit realiseren. Met nadruk op ’vóór de klas’, want iedereen die ook maar iets doet aan management of bestuur wordt al snel het slachtoffer van de begroting, oftewel van het geld.
In de jaren ’60 en ’70 waren we een flink eind op de goede weg. We barstten van de goeie ideeën. Wat jij wil (meer persoonlijke aandacht voor hoogbegaafde kinderen), willen de leerkrachten OOK. Allemaal! Die mensen in het onderwijs houden van hun vak en van de kinderen. Ze doen er alles voor om zo goed mogelijk te onderwijzen, maar… waarom lukt het dan niet om elk kind te geven wat het moet kunnen krijgen? Als je 30 kinderen in één klas hebt, is het onmogelijk om alle kinderen voldoende aandacht te geven. Natuurlijk zou een school een gebouw moeten zijn waar elk kind de kennis en vaardigheden krijgt aangereikt dat op hem of haar is afgestemd. Niet alleen voor die paar hoogbegaafden, maar ook voor de kinderen die niet goed mee kunnen komen én voor de kinderen die gewoon gemiddeld zijn. Maar dat kan alleen als er niet meer dan 10 leerlingen bij één leerkracht zitten. Dat kost bakken met geld! En omdat de wereld vandaag weigert te vergaan, zitten we nog steeds opgescheept met die crisis!
Jij zegt dat je als hoogbegaafde ongelukkig was op school, dat je je verveelde. Nou, minder begaafde kinderen zijn ook diep ongelukkig, omdat ze bijvoorbeeld niet met hun handen mogen werken (de ambachtsschool is immers decennia geleden al afgeschaft). Maar ook de ‘gemiddelde’ leerling wordt tekort gedaan! Veel leerkrachten proberen in een klas met 30 kinderen echt van alles te doen om aan al die bijzondere kinderen voldoende aandacht te geven, maar daardoor hebben ze weer minder tijd voor de anderen. Leerkrachten die extra aandacht geven aan die paar uitzonderingen (bijvoorbeeld de hoogbegaafden) is dus niet dé oplossing; ieder kind is namelijk een uitzondering met eigen (ontwikkel)behoeften.
Floor, nu kom jij om de hoek kijken! Ga jij hier met je hoogbegaafde hersenen eens een oplossing voor bedenken! Ik wil graag helpen – en met mij vele andere leerkrachten verwacht ik –, maar ik heb alleen bakken met (goede) ideeën en niet het geld en de macht. Steeds weer bedenken ministers en staatssecretarissen ‘goede’ plannen. Elke ambtstermijn kwam er weer een minister met een nieuw idee dat na vier jaar (of eerder) weer omgegooid of teruggedraaid werd. Soms omdat het niet goed werkte, soms omdat een andere geile beleidsmaker zichzelf wilde profileren. De macht om nieuwe plannen door te voeren heb ik niet; kun jij bedenken hoe ik aan het geld en de macht kom om het onderwijs goed (!) te hervormen? Je werd niet genoeg uitgedaagd op school? Dan is dit de perfecte uitdaging voor je!
De reden voor deze brief is dus: help mij en andere onderwijsfreaks de problemen in het onderwijs op te lossen, zodat niet alleen de hoogbegaafden, maar ook alle andere leerlingen gepast onderwijs krijgen. ALLE kinderen zijn namelijk uitzonderlijk! Met jouw hersenen en ervaring – jij weet immers als geen ander hoe het is om een vervelende schooltijd te hebben – moet dat toch lukken? Dan hebben jouw kinderen later ook meer plezier op school en zijn zij (hopelijk net als jij) in staat om na hun opleiding de maatschappij verder te helpen.
RFTS & SNOEKY
dinsdag 18 december 2012
5 vraagjes
1.
De bultrug Johannes was de weg kwijt.
Overigens blijkt nu dat het een vrouwtje was.
Verklaart een hoop.
Maar,
waren door hem/haar niet veel meer ménsen de weg kwijt?
2.
Schietpartij in Newtown:
"Gekken lopen er altijd overal rond.
Hoe bescherm je je tegen hen?"
Méér wapens! (?)
3.
Middel tegen pesten:
weerbaar maken van slachtoffers tegen pesters?
4.
Serious Request is vandaag weer begonnen:
Waar gaat uiteindelijk het geld naar toe?
Wie gaat dat beheren?
Wat verdient die - meestal - man?
5.
"Rauw" en "rauwer"
Tom weghalen bij zijn moeder,
omdat hij alleen rauw voedsel van zijn moeder mag eten?
Wat doen we met kinderen,
die zonder ontbijt naar school worden gestuurd?
die volgepropt worden met chips, hamburgers, patat, snoep?
Wat is kindermishandeling?
Hij gaat al anderhalf jaar niet naar school.
Soms is een kind naar school sturen juist kindermishandeling.
Dat "hoogbegaafje" van DWDD is 15.
slaat klassen over. Stopt met zij studie om met computers muziek te gaan knippen en plakken. Nooit iemand over gehoord.
Zijn moeder Francis Kenter indoctrineert hem.
Zeker, maar wat en wie niet?
Hoe komt iemand gelovig?
Heb je antwoorden?
Graag!
RFTS
De bultrug Johannes was de weg kwijt.
Overigens blijkt nu dat het een vrouwtje was.
Verklaart een hoop.
Maar,
waren door hem/haar niet veel meer ménsen de weg kwijt?
2.
Schietpartij in Newtown:
"Gekken lopen er altijd overal rond.
Hoe bescherm je je tegen hen?"
Méér wapens! (?)
3.
Middel tegen pesten:
weerbaar maken van slachtoffers tegen pesters?
4.
Serious Request is vandaag weer begonnen:
Waar gaat uiteindelijk het geld naar toe?
Wie gaat dat beheren?
Wat verdient die - meestal - man?
5.
"Rauw" en "rauwer"
Tom weghalen bij zijn moeder,
omdat hij alleen rauw voedsel van zijn moeder mag eten?
Wat doen we met kinderen,
die zonder ontbijt naar school worden gestuurd?
die volgepropt worden met chips, hamburgers, patat, snoep?
Wat is kindermishandeling?
Hij gaat al anderhalf jaar niet naar school.
Soms is een kind naar school sturen juist kindermishandeling.
Dat "hoogbegaafje" van DWDD is 15.
slaat klassen over. Stopt met zij studie om met computers muziek te gaan knippen en plakken. Nooit iemand over gehoord.
Zijn moeder Francis Kenter indoctrineert hem.
Zeker, maar wat en wie niet?
Hoe komt iemand gelovig?
Heb je antwoorden?
Graag!
RFTS
zondag 16 december 2012
5 oplossinkjes
1. "een idee lanceren."
Adviseurs, beleidsmakers, managers, deskundigen, politici,
Nou ja, iedereen die meer dan een ton per jaar verdient
met vertellen wat een ander moet doen.
Ga het idee eerst zelf eens een jaar in de praktijk toetsen,
bijvoorbeeld:
"meer techniek op basisschool"
Anna Will Lukas: ga eerst eens een jaar voor de klas staan,
met uiteraard "meer techniek":
dan praten we daarna verder!
Duurt dat lang?
Ja, maar niet zo lang als
iets invoeren en jaren later ontdekken,
dat het toch niet helemaal was wat je ervan verwacht had.
PLUS: zo leren de -eurs en de -gogen ook nog iets.
2. Slecht bestuur?
Een manager moet minimaal 1 volle dag het werk doen,
waarover hij beslissingen neemt.
Plus:
Managers, CEO's, beleidsmakers juist een láger salaris
dan degene die het echte werk (hun gedachtespinsels)moeten opknappen.
3. Niet WAT, maar HOE.
Ohja, voor hen die zich ergeren aan taalfouten
had ik nog en vraagje:
"Zet je achter wordt je, dan wordt wordt word, toch?"
4. Wapenwet in USA
Over de schietpartij op basisschool in Newtown (27 doden)
Morgan Freeman heeft een punt:
Wie weet de naam van een slachtoffer?
Wie weet wél de naam van de schutter?
Met spanning volgt CNN wanneer de teller stopt.
en concluseert:
dit is het op een na ernstigste drama.....
(je hoort ze denken: "jammer")
Een uitdaging voor volgende schutters:
Ze kunnen zich "op de kaart zetten" als een
belangrijk monster met een record,
in plaats van een "dull nobody"
Discussie in Amerika over wapenbezit:
Piers Morgan (presentator CNN) gaat "door het lint"
in gesprek met voorstanders van de wapenwet in de Verenigde Staten.
Zouden meer P&W-DWDD-K&vdB's moeten doen,
maar Piers krijgt eigenlijk te horen, dat de oplossing is......
juist méér wapens, zodat iedereen zich kan verdedigen.
Hij brgrijpt er niets van:
"hoeveel kinderen moeten er nog vermoord worden?"
Meestal komt het weer op hetzelfde neer:
"Follow the money!"
5. Geweld op het veld.
Dat geprotesteer tegen die scheidsrechters begint gewoon weer
"van voren af aan, alsof er niets is gebeurd."
Ik zag een scheids met een armbandje met "respect" erop
zwaaien tegen een trainer.
Heeft geen zin. Alleen leuk op tv.
Wil je echt respect als scheids- en grensrechter?
Twee weken spelen ZONDER grens- en scheidsrechters!
Moet je eens kijken wat er gebeurt.
RFTS
Adviseurs, beleidsmakers, managers, deskundigen, politici,
Nou ja, iedereen die meer dan een ton per jaar verdient
met vertellen wat een ander moet doen.
Ga het idee eerst zelf eens een jaar in de praktijk toetsen,
bijvoorbeeld:
"meer techniek op basisschool"
Anna Will Lukas: ga eerst eens een jaar voor de klas staan,
met uiteraard "meer techniek":
dan praten we daarna verder!
Duurt dat lang?
Ja, maar niet zo lang als
iets invoeren en jaren later ontdekken,
dat het toch niet helemaal was wat je ervan verwacht had.
PLUS: zo leren de -eurs en de -gogen ook nog iets.
2. Slecht bestuur?
Een manager moet minimaal 1 volle dag het werk doen,
waarover hij beslissingen neemt.
Plus:
Managers, CEO's, beleidsmakers juist een láger salaris
dan degene die het echte werk (hun gedachtespinsels)moeten opknappen.
3. Niet WAT, maar HOE.
Ohja, voor hen die zich ergeren aan taalfouten
had ik nog en vraagje:
"Zet je achter wordt je, dan wordt wordt word, toch?"
4. Wapenwet in USA
Over de schietpartij op basisschool in Newtown (27 doden)
Morgan Freeman heeft een punt:
Wie weet de naam van een slachtoffer?
Wie weet wél de naam van de schutter?
Met spanning volgt CNN wanneer de teller stopt.
en concluseert:
dit is het op een na ernstigste drama.....
(je hoort ze denken: "jammer")
Een uitdaging voor volgende schutters:
Ze kunnen zich "op de kaart zetten" als een
belangrijk monster met een record,
in plaats van een "dull nobody"
Discussie in Amerika over wapenbezit:
Piers Morgan (presentator CNN) gaat "door het lint"
in gesprek met voorstanders van de wapenwet in de Verenigde Staten.
Zouden meer P&W-DWDD-K&vdB's moeten doen,
maar Piers krijgt eigenlijk te horen, dat de oplossing is......
juist méér wapens, zodat iedereen zich kan verdedigen.
Hij brgrijpt er niets van:
"hoeveel kinderen moeten er nog vermoord worden?"
Meestal komt het weer op hetzelfde neer:
"Follow the money!"
5. Geweld op het veld.
Dat geprotesteer tegen die scheidsrechters begint gewoon weer
"van voren af aan, alsof er niets is gebeurd."
Ik zag een scheids met een armbandje met "respect" erop
zwaaien tegen een trainer.
Heeft geen zin. Alleen leuk op tv.
Wil je echt respect als scheids- en grensrechter?
Twee weken spelen ZONDER grens- en scheidsrechters!
Moet je eens kijken wat er gebeurt.
RFTS
donderdag 13 december 2012
De Muziekschool gaat dicht
stond op de voorpagina van NRC-next 10-12-2012:
Muzieklessen bij particulieren goedkoper.
Deze lessen worden gegeven door muziekdocenten
die gedwongen zzp-er zijn geworden.
(lees het waargebeurde relaas van een drumdocent.)
Hoe kan dat toch dat zij goedkoper zijn?
De muziekscholen creëren zo hun eigen concurrenten,
waar ze niet tegenop kunnen concurreren.
Maar ja, da's de marktwerking.
Waarom kunnen ze niet concurreren?
Omdat de meeste zzp-ers "grijs" of "zwart" werken.
Gedwongen, hè. Overlevingsstrategie.
Soort zelfverdediging.
Zelfverdediging is wettelijk toegestaan.
Hoewel, in de misdaad wordt hier nogal eens misbruik van gemaakt:
Als je een inbreker te lang vasthoudt, wordt het een gijzeling....
Dan wordt de dader plots slachtoffer.
Ik verzin dit echt niet:
(Pownews 10-12-2012)
mijn fantasie is niet zo groot en snel,
of de werkelijkheid achterhaalt hem wel.
Soms "zakt mijn broek echt af."
Dan hoor ik zo'n beleidsmaker zeggen:
"jullie (muziekdocenten) zijn creatieve mensen,
dus kunnen jullie ook creatieve oplossingen bedenken."
Allereerst worden jullie (beleidsmakers) er té dik voor betaald.
Als wij ons werk niet goed doen, worden we ontslagen.
Jullie niet, jullie spelen de bal door. (geniaal.)
Ten tweede: je brood verdienen met creativiteit is al onmogelijk,
omdat de massa het niet begrijpt.
WAT! Wat zeg ik nou, dat de massa dom is?
Ja, hoor, ik durf dat best te zeggen.
Ten eerste is dat zo,
ten tweede.....nix te verliezen, dus eggnie bang meer!
RFTS
Jaren later, 2018,
blijkt Anouk hetzelfde te (durven) zeggen bij TVOH
als er een hele goeie zangeres wordt weggestemd.
Muzieklessen bij particulieren goedkoper.
Deze lessen worden gegeven door muziekdocenten
die gedwongen zzp-er zijn geworden.
(lees het waargebeurde relaas van een drumdocent.)
Hoe kan dat toch dat zij goedkoper zijn?
De muziekscholen creëren zo hun eigen concurrenten,
waar ze niet tegenop kunnen concurreren.
Maar ja, da's de marktwerking.
Waarom kunnen ze niet concurreren?
Omdat de meeste zzp-ers "grijs" of "zwart" werken.
Gedwongen, hè. Overlevingsstrategie.
Soort zelfverdediging.
Zelfverdediging is wettelijk toegestaan.
Hoewel, in de misdaad wordt hier nogal eens misbruik van gemaakt:
Als je een inbreker te lang vasthoudt, wordt het een gijzeling....
Dan wordt de dader plots slachtoffer.
Ik verzin dit echt niet:
(Pownews 10-12-2012)
mijn fantasie is niet zo groot en snel,
of de werkelijkheid achterhaalt hem wel.
Soms "zakt mijn broek echt af."
Dan hoor ik zo'n beleidsmaker zeggen:
"jullie (muziekdocenten) zijn creatieve mensen,
dus kunnen jullie ook creatieve oplossingen bedenken."
Allereerst worden jullie (beleidsmakers) er té dik voor betaald.
Als wij ons werk niet goed doen, worden we ontslagen.
Jullie niet, jullie spelen de bal door. (geniaal.)
Ten tweede: je brood verdienen met creativiteit is al onmogelijk,
omdat de massa het niet begrijpt.
WAT! Wat zeg ik nou, dat de massa dom is?
Ja, hoor, ik durf dat best te zeggen.
Ten eerste is dat zo,
ten tweede.....nix te verliezen, dus eggnie bang meer!
RFTS
Jaren later, 2018,
blijkt Anouk hetzelfde te (durven) zeggen bij TVOH
als er een hele goeie zangeres wordt weggestemd.
woensdag 12 december 2012
Ergernisje #10
Gisteren (11-12-2012) was er weer een nieuwe hype bij DWDD:
een artiest had iets geniaals gedaan:
Beck heeft zijn liedjes ......op papier gezet. WOW!
Dat deden ze al in de middeleeuwen. Geniaal.
Ik heb nog ruim 200 losse liedjes en 4 musicals liggen.
Ja: op papier. Notenschrift.
(precies waar die Beck nu zoveel bewondering mee oogst.)
Maar
Mijn liedjes waren onverkoopbaar, Waarom?......nou,
de mensen die het bij platenmaatschappijen voor het zeggen hadden,
zoals A&R-managers konden het niet lezen.
"Maak er maar een goeie demo van!"
Maar daar had ik geen geld voor.
(studio en muzikanten huren gaat flink in de papieren lopen.)
Dus bleven ze liggen.
liggen er nog steeds.
En nu gaan ze het ineens als "nieuw en geniaal" betitelen.
Dus: dj's in Hilversum;
wil je iets wat zijn tijd ver vooruit is/was?
(of achteruit...maar dat snappen jullie toch niet.)
Mail mij,
RFTS
dinsdag 11 december 2012
Met de trein, dus
(Buitenhof, 09-12-12)
Bert Meerstadt dus.
(baas NS)
is dus tevreden dat hij minder treinen laat rijden,
zodat er dus minder treinen uitvallen, dus....
zodat er dus
minder treinen rijden.
Deze "afgeschaalde dienstregeling" werkt dus uitstekend
om te vermijden dat er....
minder treinen rijden, door
minder treinen te laten rijden.
Logish.
Ik ben dus geen manager, adviseur, analist,
heb dus zeker dat salaris niet, ben ook niet autistisch,
geen psychopaat,
maar een simpele boerenlul dus,
maar dit klopt dus voor geen meter,
volgens mij.
Hij kan dus iets wat
dus krom is dus recht praten dus(?)
Geniaal
dus: die man is zijn dikke salaris wel waard hoor.
Liegen zonder een spier te vertrekken. (Psychopaat)
Hij weet waarschijnlijk niet eens, dat hij liegt en barst.
Wat verdient zo'n Bertje nou?
Valt wel mee, hoor: zo'n
482,000 per jaar dus.
Uiteraard was zijn eerste opmerking:
"Ik stel niet mijn eigen salaris vast, dat doet een commissie."
Hé, dat lijkt wel op: "daar ga ik niet over."
Hij heeft er vrede mee, dat zijn salaris niet is verhoogd.
Nou, zo'n man verklaar je toch heilig!
Zo moesten er dus meer zijn dus,
dan zou de wereld er een stuk beter uit zien.
Dus.
Misschien een leuke leus:
"Altijd te laat op de les,
als je reist met de eNeS"
Je mag hem gratis gebruiken.
RFTS
(baas NS)
is dus tevreden dat hij minder treinen laat rijden,
zodat er dus minder treinen uitvallen, dus....
zodat er dus
minder treinen rijden.
Deze "afgeschaalde dienstregeling" werkt dus uitstekend
om te vermijden dat er....
minder treinen rijden, door
minder treinen te laten rijden.
Logish.
Ik ben dus geen manager, adviseur, analist,
heb dus zeker dat salaris niet, ben ook niet autistisch,
geen psychopaat,
maar een simpele boerenlul dus,
maar dit klopt dus voor geen meter,
volgens mij.
Hij kan dus iets wat
dus krom is dus recht praten dus(?)
Geniaal
dus: die man is zijn dikke salaris wel waard hoor.
Liegen zonder een spier te vertrekken. (Psychopaat)
Hij weet waarschijnlijk niet eens, dat hij liegt en barst.
Wat verdient zo'n Bertje nou?
Valt wel mee, hoor: zo'n
482,000 per jaar dus.
Uiteraard was zijn eerste opmerking:
"Ik stel niet mijn eigen salaris vast, dat doet een commissie."
Hé, dat lijkt wel op: "daar ga ik niet over."
Hij heeft er vrede mee, dat zijn salaris niet is verhoogd.
Nou, zo'n man verklaar je toch heilig!
Zo moesten er dus meer zijn dus,
dan zou de wereld er een stuk beter uit zien.
Dus.
Misschien een leuke leus:
"Altijd te laat op de les,
als je reist met de eNeS"
Je mag hem gratis gebruiken.
RFTS
Ergernisje #9
Maar eerst een oplossinkje
DWDD, 06-12-2012:
Prem Radhakishun
"Gemeenschapsgeld, belastingcenten mogen niet gebruikt worden om een religie te verspreiden."
Mee eens, maar
Prem, Prem, Prem toch,
waarom maak je een uitzondering voor de Joodse omroep?
Ereschuld?
Ja, hen is in de tweede wereldoorlog verschrikkelijk veel leed aangedaan.
Maar waarom kan het Midden Oosten probleem niet worden opgelost?
De Joden blijven denken dat ze zich alles kunnen
en MOGEN veroorloven.
En doen dat dan ook: nederzettingen bouwen.
Nee, dit is geen oplossing. (sorry.)
Maar:
Alles voor de bezuiniging.
De staatsecretaris gaat de publieke zenders
beoordelen op....kwaliteit!
Mooi. 100 % bezuiniging!
Kijk, dát zijn oplossingen!
(Is dit blogje nou een oplossinkje of ergernisje?)
RFTS
DWDD, 06-12-2012:
Prem Radhakishun
"Gemeenschapsgeld, belastingcenten mogen niet gebruikt worden om een religie te verspreiden."
Mee eens, maar
Prem, Prem, Prem toch,
waarom maak je een uitzondering voor de Joodse omroep?
Ereschuld?
Ja, hen is in de tweede wereldoorlog verschrikkelijk veel leed aangedaan.
Maar waarom kan het Midden Oosten probleem niet worden opgelost?
De Joden blijven denken dat ze zich alles kunnen
en MOGEN veroorloven.
En doen dat dan ook: nederzettingen bouwen.
Nee, dit is geen oplossing. (sorry.)
Maar:
Alles voor de bezuiniging.
De staatsecretaris gaat de publieke zenders
beoordelen op....kwaliteit!
Mooi. 100 % bezuiniging!
Kijk, dát zijn oplossingen!
(Is dit blogje nou een oplossinkje of ergernisje?)
RFTS
Ergernisje #8
Andrea Vreede: (corespondent Italië) bij Pauw&Witteman (10-12-12)
"Jullie weten ook, dat als je een leugen 19x laat horen,
iedereen gelooft dat het waar is!"
Ja, toen waren P&W even stil.
Ze zeiden zélfs tegen elkaar,
dat ze eroverheen probeerde te praten.
Ik heb Andrea via twitter bedankt.
Diezelfde dag, drie uur eerder bij DWDD
Eric van Muiswinkel
vond helemaal niet dat Rutte had "gewonnen van Roemer".
Roemer deed niet zo veel verkeerd.
Maar Rutte stond daar te liegen.
De media maken er een belachelijke draai aan.
Sensatie. Na-aperij, napraterij, Hoppa:
iedereen zag en vond natuurlijk dat Roemer verloren had.
GDVRdeGDVR: Andrea hier is je bewijs!
LIEGEN LOONT!!!
RFTS
"Jullie weten ook, dat als je een leugen 19x laat horen,
iedereen gelooft dat het waar is!"
Ja, toen waren P&W even stil.
Ze zeiden zélfs tegen elkaar,
dat ze eroverheen probeerde te praten.
Ik heb Andrea via twitter bedankt.
Diezelfde dag, drie uur eerder bij DWDD
Eric van Muiswinkel
vond helemaal niet dat Rutte had "gewonnen van Roemer".
Roemer deed niet zo veel verkeerd.
Maar Rutte stond daar te liegen.
De media maken er een belachelijke draai aan.
Sensatie. Na-aperij, napraterij, Hoppa:
iedereen zag en vond natuurlijk dat Roemer verloren had.
GDVRdeGDVR: Andrea hier is je bewijs!
LIEGEN LOONT!!!
RFTS
donderdag 6 december 2012
7 ergernisjes
Ik erger me kapot:
1.
Maandag de eerste sneeuwvlokjes, dus
voert de NS een aangepaste dienstregeling in.
Oftewel: er rijden bij voorbaat al minder treinen.
"in verband met de weersVERWACHTING rijden er deze ochtend....."
Ik kan dus ook tegen mijn werkgever zeggen, dat als er
wat sneeuw zou kunnen vallen,
wat wind kan waaien,
de zon dreigt te gaan schijnen,
er regen kan vallen,
mijn schoenveter in de knoop,
de wekker te vroeg gaat,
dat ik dan ook genoodzaakt ben
om een nieuw werkrooster in te voeren.
De NS doet dat gewoon.
Ze doen dit, zodat er minder treinen uitvallen of te laat zijn.
Jawel. Want wat niet rijdt, kan ook niet te laat zijn.
Dat zou ik eens moeten proberen.
Hoe kan dit? Hoe komen ze er mee weg?
2.
Weer de NS:
Een woordvoerder had het over maatregelingen om de
"WACHTIJDBELEVING beter te maken."
3.
Mark Rutte tegen de Kamer:
"We moeten aan die onzekerheid zo snel mogelijk een einde maken."
Rutte is een Hallal-slager geworden.
Niets over de maatregel zelf.
Niets over de onredelijkheid ervan.
Nee, gewoon: snel invoeren, dan kraait er geen schaap meer naar.
(ja, ja, schapen kunnen niet kraaien...pff)
4.
Meer techniek op de basisschool.
eh, heeft iemand zitten slapen de laatste 20 jaar?
Hij heeft het toch wel over hetzelfde onderwijs,
het Nederlandse onderwijs.
Want:
Wie gaat dat doen?
Wie gaat die lessen geven?
Waar halen de leerlkrachten de tijd vandaan?
OH ja, natuurlijk;
ze kunnen best wat tijd schaven van de volgende vakken:
muziek, gymnastiek, handvaardigheid, filosofie,
sociaal gerelateerde vakken (maatschappijleer),
drama, toneel, tekenen, opvoedkunde, spelen,
"Eh...maar die vakken worden helemaal niet gegeven op de basisschool.
Daar is geen geld en tijd voor.
Oh...."
5.
"Daar gaan wij niet over....."
ONTSLAAN!!!!
6.
P&W, DWDD, Eenvandaag, Nieuwsuur, Moraalridders, etc.
"We hebben er beelden van, laten we maar even gaan kijken."
Alsof we een stelletje debielen zijn.
Gaat het bijvoorbeeld over de doodgeschopte grensrechter,
willen ze de discussie breder voeren.
Dan denken ze dat als ze het hebben over
hooligans, Project X in Haren, etcetera,
dat wij dan die beelden moeten zien.
nodig hebben,
anders snappen we het volgens hen niet....
Ze denken dus echt bij de redactie van deze progamma's
dat dit nodig is voor het begrijpen van wat er wordt gezegd.
Een grove belediging!!!
Het is alleen om de kijkcijfers op te krikken.
Ervoor te zorgen dat mensen niet wegzappen.
7.
Gelukkig ook goed nieuws:
Marcel van Dam in de Volkskrant op 6 december.
Man, wat een geweldige column! "Petje Af!!"
Met dank aan Rutger Bregman in Vonk (24 november)
"Mensen zijn grondstof voor de economie"
Want zo is dat.
"Mensen?
eh....Wat schuift het?
Wat kan ik er aan verdienen?"
Dus heb ik me toch nog geërgerd.
Nee, zeker niet aan Marcel van Dam.
Niemand luistert nog naar een oude man, terwijl hij zo raak slaat!
(Sorry, Marcel, de term "oude man" gebruik ik met diep respect.
Geweldig hoe jij de zaken "bloot weet te leggen"!)
Nee, ik ga geen citaat geven:
het hele artikel is veel te goed om er één zinnetje uit te halen.
LEZEN!!
Zeker politici, analisten, managers,
prietpraters in prietpraatprogramma's
Kortom: iedereen die een pak draagt
met de kleur van het haar van Marcel van Dam.
Bedankt Marcel,
dat ik weet dat er meerderen zijn die denken zoals jij:
ik,
RFTS
1.
Maandag de eerste sneeuwvlokjes, dus
voert de NS een aangepaste dienstregeling in.
Oftewel: er rijden bij voorbaat al minder treinen.
"in verband met de weersVERWACHTING rijden er deze ochtend....."
Ik kan dus ook tegen mijn werkgever zeggen, dat als er
wat sneeuw zou kunnen vallen,
wat wind kan waaien,
de zon dreigt te gaan schijnen,
er regen kan vallen,
mijn schoenveter in de knoop,
de wekker te vroeg gaat,
dat ik dan ook genoodzaakt ben
om een nieuw werkrooster in te voeren.
De NS doet dat gewoon.
Ze doen dit, zodat er minder treinen uitvallen of te laat zijn.
Jawel. Want wat niet rijdt, kan ook niet te laat zijn.
Dat zou ik eens moeten proberen.
Hoe kan dit? Hoe komen ze er mee weg?
2.
Weer de NS:
Een woordvoerder had het over maatregelingen om de
"WACHTIJDBELEVING beter te maken."
3.
Mark Rutte tegen de Kamer:
"We moeten aan die onzekerheid zo snel mogelijk een einde maken."
Rutte is een Hallal-slager geworden.
Niets over de maatregel zelf.
Niets over de onredelijkheid ervan.
Nee, gewoon: snel invoeren, dan kraait er geen schaap meer naar.
(ja, ja, schapen kunnen niet kraaien...pff)
4.
Meer techniek op de basisschool.
eh, heeft iemand zitten slapen de laatste 20 jaar?
Hij heeft het toch wel over hetzelfde onderwijs,
het Nederlandse onderwijs.
Want:
Wie gaat dat doen?
Wie gaat die lessen geven?
Waar halen de leerlkrachten de tijd vandaan?
OH ja, natuurlijk;
ze kunnen best wat tijd schaven van de volgende vakken:
muziek, gymnastiek, handvaardigheid, filosofie,
sociaal gerelateerde vakken (maatschappijleer),
drama, toneel, tekenen, opvoedkunde, spelen,
"Eh...maar die vakken worden helemaal niet gegeven op de basisschool.
Daar is geen geld en tijd voor.
Oh...."
5.
"Daar gaan wij niet over....."
ONTSLAAN!!!!
6.
P&W, DWDD, Eenvandaag, Nieuwsuur, Moraalridders, etc.
"We hebben er beelden van, laten we maar even gaan kijken."
Alsof we een stelletje debielen zijn.
Gaat het bijvoorbeeld over de doodgeschopte grensrechter,
willen ze de discussie breder voeren.
Dan denken ze dat als ze het hebben over
hooligans, Project X in Haren, etcetera,
dat wij dan die beelden moeten zien.
nodig hebben,
anders snappen we het volgens hen niet....
Ze denken dus echt bij de redactie van deze progamma's
dat dit nodig is voor het begrijpen van wat er wordt gezegd.
Een grove belediging!!!
Het is alleen om de kijkcijfers op te krikken.
Ervoor te zorgen dat mensen niet wegzappen.
7.
Gelukkig ook goed nieuws:
Marcel van Dam in de Volkskrant op 6 december.
Man, wat een geweldige column! "Petje Af!!"
Met dank aan Rutger Bregman in Vonk (24 november)
"Mensen zijn grondstof voor de economie"
Want zo is dat.
"Mensen?
eh....Wat schuift het?
Wat kan ik er aan verdienen?"
Dus heb ik me toch nog geërgerd.
Nee, zeker niet aan Marcel van Dam.
Niemand luistert nog naar een oude man, terwijl hij zo raak slaat!
(Sorry, Marcel, de term "oude man" gebruik ik met diep respect.
Geweldig hoe jij de zaken "bloot weet te leggen"!)
Nee, ik ga geen citaat geven:
het hele artikel is veel te goed om er één zinnetje uit te halen.
LEZEN!!
Zeker politici, analisten, managers,
prietpraters in prietpraatprogramma's
Kortom: iedereen die een pak draagt
met de kleur van het haar van Marcel van Dam.
Bedankt Marcel,
dat ik weet dat er meerderen zijn die denken zoals jij:
ik,
RFTS
woensdag 5 december 2012
Even tussendoor
Youp was me net voor: "We zijn allemaal Stapel!"
Maar dat zal me "ammarantis roesten"
Die Diederik heeft zijn naam ook niet mee, zeg.
Ik vond de film beter dan het boek,
maar ja, de film was er al eerder,
toen kwam het boek pas.
Dat is de boel omdraaien.
precies zo hij wetenschap beoefende.
De beste stuurlui staan op twitter.
Ik zou wel een baan bij Amarantis willen.
Of In-holland, B.O.O.R.
De graaipakken zouden zich kapot schrikken.
Vanavond (04-12-12) vroeg Matthijs bij DWDD
naar aanleiding van het doodschoppen van
Richard Nieuwenhuizen
een amateur-grensrechter
aan Anton Binnenmars, een hotemetoot bij de KNVB
en daar dan weer de amateur afdeling van,
die wel héééél rigoreuze en drastische maatregelen nam,
door komend weekend ALLE, jawel állûh
amateurwedstrijden af te lasten.
Dus....vroeg Matthijs terecht:
"Waarom ook niet het betaald voetbal aflassen?"
Toen kwam er weer een hoop gebla-bla van die Anton.
GDVRdeGDVRse, grijze graaipak.
Ik moest direct aan mijn eigen argumentaatje denken:
"Gebruik je meer dan tien woorden, dan is het een leugen."
Een antwoord. Lul! ÉÉN WOORD! Meer was niet nodig,
GELD
Dat is, was het enige antwoord.
Nog steeds denken grijze sufpakken dat wij, het pleps,
dat gedraai van hen niet door hebben.
Laatste waarschuwing voor alle saaiegraaipakken, managers, bankiers:
Er komt een dag dat wij het niet meer pikken,
dat jullie denken alles te kunnen doen.
Bernard Fransen, ook een stroppak met een maandsalaris
waar ik een jaar voor moet werken,
en hij niet eens iets voor hoeft te doen wat voor ons op werken lijkt.
ontslaan die man!
Of verplicht tot zijn tachtigste door laten werken.
Haj hep toch niks te lijen!
Ouwehoeren doe je maar in de kroeg.
Hij zei over pensioenen:
"Dat is oud denken. we kunnen best langer doorwerken"
Enkele blablaatjes van Bernard over de grensrechter:
"Vooropgesteld, laten we in ieder geval constateren, laat ik duidelijk zijn, dat het heel ernstig is.
Er zijn trajecten ingezet.
Problemen proberen te tackelen.
We hebben hard ingezet.
Een duidelijk signaal.
Het begint van boven naar beneden en van beneden naar boven en in het onderwijs.
Daar ga ik niet over."
Die Bernard is echt een echte manager:
moet eindelijk iets gaan doen wat belangrijk is,
echt managen, echt regelen,
zorgen dat anderen hun werk goed kunnen doen,
waar ze voor worden óverbetaald en wat zeg't hij:
"Help ons, wij staan met de rug tegen de muur!"
Ja, hannus! zo kan ik wel tot mijn honderdste blijven werken!
Nog een voorbeeld, alweer Mark Rutte:
N.a.v. de verkapte bezuiniging in de zorg
door de gemeenten ervoor op te laten draaien.
Wel minder geld geven, dan krijgen de gemeentes lekker de schuld.
"Daar gaan wij niet over. Dan moet je bij de gemeente zijn."
Rutte zei:
"Wij moeten de onzekerheid zo kort mogelijk laten duren"
(Tot mijn spijt hebben de woorden die ik toen riep de censuur niet mogen en kunnen doorstaan. Sorry)
Maar ik vraag me dan altijd af:
"ben ik de enige die hem door heeft?"
Nee, ik weet zéker van niet!
En dáár gaat het nog eens fout:
Zíj, de kraaipakken denken van wel.
Zij denken er nog steeds mee weg te kunnen komen.
Zij denken nog steeds dat wij ze niet door hebben.
Dat gevaar moeten ze toch eens gaan inzien.
Zoniet, dan gaat het fout.
Je bent gewaarschuwd.
RFTS