Pagina's

maandag 15 maart 2021

Oosmoederke 2021: Lale Gül (en vele anderen)

Je hele leven naar de klote
omdat je geen schaap bent
omdat je geen schaap wilt zijn.

Dan ben je ook nog een mens
een sociaal wezen
met verantwoordelijkheidsgevoel
waar de hele gemeenschap op drukt.

Een onmogelijke combinatie.
Maar zuchtte Oosmoederke dan
"Och, ge doetter zomaar wat meej oan hè..." .

Zij moest er 92 jaar mee leren leven.


En ondanks alle ellende 
had ze haar hele leven haar sterk gevoel voor humor en relativering bewaard.
Ze kon haar verhalen vol humor, relativering vertellen. Cynisch ook.
"Hoe gek kunnen mensen zijn?"

Als we op bezoek waren geweest zei ze vaak bij het afscheid nemen "och , we hebben weer eens gelachen..."
En dat hadden we. Gegierd!

Haar hele, lange leven was een "vrijheidsstrijd
tegen de kerk en de sociale druk door de kerk, 
door het geloof en vooral ook 
door de vele "mensen die zich belangrijk gingen maken door anderen te vertellen wat ze moesten doen en denken". 
Afgrijselijk waren die. Zij waren de pionnen waar de kerk gebruik van maakte. Dodelijke wapens. Gemene, valse slangen.
Nu zouden ze Nuttige Idioten worden genoemd.

Als je denkt dat deugers een nieuw fenomeen zijn, dan heb je het mis. 
Deugers zijn al zo oud als religie. Zo oud als de mensheid. Moraalridders. Sociale controle. Mensen die geniepig druk uitoefenen waar anderen zich naar gingen voegen. 
Uit angst om in een sociaal isolement te komen.

Nu hebben we er een nieuwe variatie bij: de goddeloze deugers. 
Ze zijn net zo erg, klikkerig, roddelig, gemeen als kaf, en ze denken het volste recht te hebben anderen te moeten vertellen hoe zij moeten leven. Het verschil met de oude deugers is dat de nieuwe geen god hebben. 

Het zijn ook verdraaid goeie taalkundige verdraaiers. 
Bijvoorbeeld:

Dit is eenzelfde logica als de inquisitie hanteerde
"Als ze blijft drijven is het een heks. Als ze verdrinkt niet.
Deze Carolinenekes denken het wiel uitgevonden te hebben, maar bedienen zich met middeleeuwse redeneringen. Ze denken ook als middeleeuwers. 
En
ze hebben het beste met iedereen voor: "ik doe het voor jouw bestwil..."
(maar denk je niet zoals ik, dan gaat je kop eraf.) 

Even tussendoor:
in Den Haag is een lege plek. Daar stond Groenenstein.
Bevat interviews met voormalige bewoners van het opvoedingsgesticht aan de Loosduinseweg. Gemaakt door Hans Koekoek en Henny van Aurich in 1982.



Gelukkig zijn we daar vanaf.

Na De Verlichting (rond 1600, hoewel Erasmus [1500] ook als begin kan gelden.)
na sociale revoluties (Bv. de Franse Revolutie [1790]
maar vooral door de jaren-60 

is de macht van de kerk enorm gedaald, ingeperkt.
Gelukkig maar.
Eens (nou ja, bijna 2000 jaar), maar nooit meer!

Zou je denken.

Maar
we schijnen echt geen ene klote te leren van de geschiedenis.
We ... NEE! ZIJ!
zij maken weer precies dezelfde fouten.

Na 2000 jaar christenterreur 
krijgen we hier in het westen steeds meer te maken met de islam-terreur.

En ze laten het gewoon toe. 
Het geeft hen blijkbaar een goed gevoel. 
Dat hebben ze dan weer wel van de kerk overgehouden: je komt in de hemel als je zielige mensen helpt, dus maken we van moslims zielige mensen.
En die pissen in hun broek van het lachen.
Als je deze deugertjes laat zien hoe het in Iran, Afghanistan, Qatar, Saoedi-Arabie is,
zeggen ze "zo erg laten wij het hier niet komen..."


Shohreh Feshtali
vertelt waarover ik het heb.
Zij is gevlucht uit Iran omdat haar man de Duivelsverzen in z'n bezit had.

Zij vertelt hier over haar leven, in Iran, na Iran, waarom ze is gevlucht.


Op 20:40 stelt Shohreh de vraag 

"Waarom? Waarom pikken jullie dit allemaal?
Waarom laten jullie het zover komen?"

Waarop de Nederlanders antwoorden
"Het is nu eenmaal zo. We kunnen toch niks doen. De overheid doet toch wat ze wil."

Shohreh reageert: 
"En dat snap ik niet. De naïviteit en de goedgelovigheid is voor mij een heel groot vraagteken."

"Het moet nóg slechter worden, dan worden mensen wakker..."

Dat is niet waar
want als het heel slecht wordt dan kom je in de overlevingsmodus:
je moet zorgen dat je overleeft. Al je energie, je kracht, je kunnen, moet je spenderen om te kunnen overleven.


Opmerkelijk blijft dat dit door heel veel vrouwen wordt gezegd trouwens.
Vrouwen!
Zij die het meest te lijden hebben (krijgen) gaan "hun onderdrukkers" verdedigen.
Wat nou Stockholmsyndroom? Moslimsyndroom!

Kijk, dat mannen het gristendom of de islam omarmen is duidelijk.
Mannen winnen er alleen maar bij.
Maar vrouwen.
Is dat een SM-dingetje?

20-09-2022 UPDATE
De aanleiding is wel de dood van een vrouw, Mahsa Amini
die haar hoofddoek verkeerd op had.
Wat mij het meest verbaast is dat in Nederland heel veel vrouwen dit normaal lijken te vinden,
want die pleiten vóór een hoofddoek.
Maar dat is uit pure onwetendheid.
En ze willen deugen en woke zijn.
Dodelijke combi.


"...op het moment dat ze zeggen 'wij gaan internet beperken' 
dat is het begin van de bloedige onderdrukking..."
(Het lijkt d66 wel.)


Maar wat heeft lale Gül met Oosmoederke te maken?
(Jee Roef, kom je nou pas mee.)

Nadat Lale Gül haar boek heeft gepubliceerd 

Wat mogen wij in Nederland onszelf gelukkig prijzen 
met zoveel tolerantie voor anders denkenden en anders gelovigen. (Pfff, cynismemodus hè.)




"Moet ik leven als een kamerplant? Moet ik in een huwelijk treden waar alle seks uit is geramd nog voordat het begonnen is, omdat mijn verwekkers een volstrekt humorloze, bloedeloze en Koranvaste lul voor mij hebben uitgekozen? En dan veranderen in een broedkip zoals alle vrouwen om me heen? Is dat waarvoor ik leef? Is God dan blij met mijn tragedie?"


Uiteraard moet Leo Lucassen ook zijn plasje doen.





Daarom:
geweld werkt!
Het "zeilfreinigende vermogen" van de moslimgemeenschap is er niet.
Of ze willen het niet.




Sigrid Kaag
die Madeleine Albright graag citeert met haar 
"Er is een speciale plek in de hel voor vrouwen die elkaar niet helpen"
helpt ook niet echt.







Wat is dat toch met die islam.
Is dat verplicht of zo?
Inderdaad:

"Laat een gelovige een ongelovige niet als vriend of helper verkiezen boven een gelovige. Als een gelovige een ongelovige boven een gelovige verkiest, dan kan hij niet op hulp van God rekenen. Een gelovige mag alleen een ongelovige als vriend of helper verkiezen als hij zichzelf daarmee kan beschermen."


En dan komen de reacties.
Toch een dialoog? (Geintje man.)


Op twitter zet ze enkele voorbeelden van reacties:



 
Kennen we Arnoud van Doorn?
Was eerst PVV-er. Daarna werd hij moslim. Tijdens het dealen. 
Fanatieker dan een "normale moslim". Richt in Den Haag een partij op. Sharia in Nederland als einddoel.





Deze "volwassen man"  hoort een jong meisje dat 
eerlijk vertelt over haar strijd tegen een dictatoriale, onderdrukkende religie. 
Een meisje dat wil leven zoals ZIJ wil leven.
En wat doet "meneer pastoor"? Hij probeert haar vuil te maken. Gaat naar de politie.


Hopelijk kunnen we over 10 jaar zeggen 
"Lale, je bent jammer genoeg in Nederland te vroeg geboren."
Maar ik vrees, 
gezien de reacties en 
de in moslim-kringen machtige lamzakken als die omhooggevallen en van pedofiel en drugshandel verdachte Arnoud van Doorn,  
dat het wel eens erger kan worden.

en stelt een vraag. 



Mattijs zelf:
"De mensen zien blijkbaar keer na keer het topje van de ijsberg (geweld, intimidatie, uitsluiting, misbruik) maar weigeren zich in te leven / lezen in de oorsprongsbronnen ervan. Wellicht dat ze daarom denken dat het topje van de ijsberg losstaat van de ijsberg zelf?"


Suzan Yucel
heeft een soortgelijke ervaring en schrijft daarover in Lilith.

Suzan schreef eerder voor "Wij Blijven Hier!" (Ja met uitroepteken.) 
Dat was in 2008-2009.


"...angst om enerzijds verketterd, verstoten en bedreigd te worden door de eigen gemeenschap, en anderzijds uit angst om de islamofobe agenda te voeden en moslims verder te marginaliseren."





Dat is een hele goeie vraag Nadia.

Aaltje denkt het antwoord te weten.


Precies: de kift.

Wat een graftak is die Selim zeg:


In de jaren 60 was het "op zondag naar de kerk gaan" een telkens terug kerende discussie, strijd tussen ouders en hun kinderen.
Ik hoorde eens een moeder tegen haar dochter zeggen "jij brengt mij nog eens naar het kerkhof"...

Heel lang heeft dat "dreigement" gewerkt,
tot de dochter zo oud en wijs werd dat ze is gaan ZIEN wat voor een gemeen NON-ARGUMENT dit is.
Pure emotionele chantage.

Ook Hans ziet dat de moslims het verhaal van Lale helemaal niet nodig hebben om "in een kwaad daglicht te komen staan."
Daar kunnen ze zelf meer dan voldoende.

De enigen die ze meekrijgen zijn deugneusjes die het als moderne aflaat voelen. 



Nou nou
de dames Nadia en Emine gaan los op twitter.

Meer dan terecht dat Nadia
de "open, vrijzinnige, democratische" houding en woorden van Emine 
wil ontmaskeren.

Emine beheerst taqiyya als de beste.




Mijn moeder zei vaak dat ze te vroeg was geboren.

Lale Gül
is eigenlijk ook te vroeg geboren.

Althans dat hoop ik
en zullen de moslims in Nederland óók gaan inzien dat elk mens ZÉLF mag bepalen hoe zij haar leven wil leven. Met of zonder God.


maar daar is ze op terug gekomen.
Ze heeft de moed weer verzamenlt.
Want gloeienden, wat moet je sterk in je schoenen staan.
Vraag dat maar aan mijn moeder.


Ook bij Op-1 was ze te zien en te horen.

Zo zie je maar weer;
de Verlichting, de Revolutie, de Jaren-60
en we zijn weer terug bij af.

Laten we het hopen:


Rob heeft hetzelfde meegemaakt waarschijnlijk.





Loes Reijmer




Stond in de Volkskrant.
Ja, dat zeg ik er maar bij, want als het in de Telegraaf had gestaan....




In haar column geeft Loes een link naar deze column van Nadia Ezzeroili


In diezelfde Volkskrant (ernaast zelfs)




Dat er überhaupt nog (westerse) vrouwen zijn die (zelfs met trots) de islam, de hoofddoek, besnijdenis, burka's lopen te verdedigen.

Als of een Jood het nazisme geweldig vindt, want die zijn met zo weinig overgebleven en da's zielig en het geeft een goed gevoel om een minderheid te verdedigen, dat maakt mij speciaal...



Soes vraagt, smeekt haast aan progressief (hilarisch dit woord) Nederland om nou eens eerlijk te zeggen waar het om gaat.

Ook Leo Lucassen wordt dat gevraagd. (Die antwoordt alleen als iemand positief op hem reageert. Die jongen "mute" wat af hoor. Maar hij zegt wel te weten wat "de gewone Nederlander denkt." Hij is er nog nooit eentje tegen gekomen joh.)




Echt een aanrader als je wilt weten wat vrijheid inhoud, maar vooral wat religieuze onderdrukking inhoud.
Zeker ook waarom en hoe het toch komt dat hier zo weinig tegen gedaan wordt. 



Ze noemt 5 tips voor mensen die zich hebben bevrijd van de islam-slavernij.

1. opvang, begeleiding.
2. veilige plekken om met andere afvalligen
3. niet alleen met "de vertegenwoordigers van bepaalde organisaties" praten, maar met allemaal.
4. Bijzonder Onderwijs ter discussie. (Weg.)
5. Weet wie wie vertegenwoordigt.



Er zijn nog zoveel interessante artikelen over dit onderwerp,
maar op de een of andere manier wil het maar geen effect hebben.
Men ziet het niet. Men wil het niet zien.


Sofyan El Bouchtili (24) schrijft in Vrij Nederland wat het betekend om afvallige te zijn.

Er bestaat zelfs een Stichting Bekeerling.

In de koran staat dat afvalligen gedood moeten worden.

De kanttekening mag er ook bij.



Een paar weken later heeft SoesR het boek van Erdal gelezen,


en reageert met een twitter-draadje.








gaat in de Tweede Kamer komen.

Daar is ze trots op. Vooral omdat ze een hoofddoek draagt.


Om alles en iedereen belachelijk te maken. 
Een spat- en spotscherm van quasi relativering om zich heen zetten zodat ze onaantastbaar wordt. 
"Jullie zeggen maar wat je wilt, maar mij kan het niet raken, want ik luister niet." 

En dat hoeft ze ook niet natuurlijk. 
Iemand die de enige ware waarheid kent hoeft niet meer te luisteren natuurlijk. 
Zeker niet naar een stelletje kaffers.

Taqiyya heet dat. 

Pure minachting, ridiculisering van mensen die knokken om zich te bevrijden van de slavernij en onderdrukking van de islam.

Eigenlijk, indirect óók naar mijn moeder toe. (Ja, zo voel ik dat echt.)

Als Kauthar straks inderdaad in de Tweede Kamer komt 
en bij de edeverklaring demonstratief haar hoofddoek afneemt
krijgt zij pas écht het respect waar ze waarlijk trots op kan zijn.

Nu wordt ze enkel gekozen omdat ze een doek draagt en daarmee stemmen kan trekken voor GroenLinks. Respectloos. Van beide kanten.


Tja,

In een online manifest spreekt een dertigtal politici, journalisten en bestuurders steun uit voor de met de dood bedreigde schrijfster Lale Gül. Ondertekenaars zijn onder meer ChristenUnie-lijsttrekker Gert-Jan Segers, auteur Tommy Wieringa en cartoonist Ruben L. Oppenheimer. Ook vanuit de katholieke kerk en de Joodse gemeenschap is steun voor de schrijfster.



Ik weet niet hoor,
maar 
wat gaat er nou gebeuren?

Ah....we zeggen "FOEI!' tegen de moslimdreigertjes.

Nou, die zitten hierdoor vast in de hoek te trillen van schaamte, 
schijten in hun broek van angst, 
krijgen tranen in de ogen van spijt en...
zullen het nooit meer doen....

zoiets?

Je kunt ze horen denken "niks doen is geen optie"
dus doen we dit.


"Laat Lale Vrij." heet het manifest 

Het manifest is ondertekend door:
Leo Lucassen. Dolf Jansen. Freek de Jonge. Martijn Koning. Jan-Jaap van der Wal. Mark Rutte. Kauthar Bouchallikht. Peter Breedveld. Sylvana Simons. Gloria Wekker. Akwasi. Jerry God Allah King Admeral Afriyie. Eva Jinek. Charles Groenhuizen. Emine Ugur. Jacolientje. Farid Azarkan. Kuzu. Arnoud van Doorn.

Nee joh, geintje!

Wat zij waarschijnlijk wel zullen denken is dat zo'n manifest "Wilders in de kaart zal spelen..."

Geert Wilders zelf hoeft niet te tekenen natuurlijk. Hij is waarschijnlijk niet eens gevraagd.
Ze zullen het zien als olie op het vuur gooien. De Watjes.
Och Wilders
die heeft zijn halve leven al lopen knokken tegen deze sociale, dictatoriale schandvlek.
Die heeft zijn halve leven laten verpesten.
Die heeft zijn halve leven moeten hoeren dat hij islamofoob is, terwijl nu langzaamaan bijna alle andere politici en partijen zijn standpunten overnemen.
Die heeft zijn halve leven al stank voor dank gekregen.
En pas later, héél veel later zal worden toegegeven dat Geert best wel een beetje eigenlijk toch wel gelijk had.

Te laat!
Dat dan weer wel.

En
laten we eerlijk zijn
wanneer gaan deze ondertekenaars zich bezig houden met de oorzaak, de bron?
Niet.
Da's veel te bedreigend (Dreigen helpt meer dan watjes lief is.) confronterend, ontluisterend.




Zo'n manifest is wel leuk natuurlijk,
maar 
wanneer gaan ze nou eens de bron, de oorzaak van het probleem aanpakken?

Of is daar dan wél lef voor nodig?



Ook heel veel moslims steunen Lale Gül en 
distancieren zich van het geweld, de druk, dreiging van hun mede gelovigen
bijvoorbeeld
.
.
.
.
momentje
.
.
.
.
bij
voor
beeld
.
.
.
.
Ah!

Leuke naam "Kaas couscous"


Murat reageert zelfs twee keer: 
Moet ook wel met zoveel volgers



Daarom 
als je een beetje doorzoekt zie je er zo veel,
zoveel
.
.
.
.
.
hoh, echt heel veel.
.
.
.
.
ze willen allemaal eggwel meedoen met onze samenleving,
kijk maar
.
.
.
.
.
kijk
Ajuran pakt het probleem bij de wortels aan: De Ander!
(Ook een bijzondere vorm van racisme dit.)



Om een suf verhaal niet nog suffer te maken,




En dan vergeet ze ook nog 
Kauthar Bouchallikht

En Rutte maar zeggen tegen Wilders, dat
"we deze mensen hun moskee, koran en beleving niet kunnen en mogen ontnemen..."




Een 
moeder besc
hermt haar dochter ten alle tijden.
Snappik.
Zou ik ook doen.

Maar waarom verdwijnt dan ook elke vorm van zelfreflectie? 
Kritiek geven is óók beschermen. 
Ik heb ook kritiek op mijn kinderen. Ik waarschuw hen ook.
"Doe je handen maar niet tegen die draaiende cirkelzaag." lijkt mij juist beschermend.
"Lieverd, het is buiten -10. Doe een warme jas aan en handschoenen."
"Nee daar moet een boterham in, niet je vingers." als ze haar vingers in de broodrooster wil stoppen.

Zo laat ik hen ook zien dat wat ze op tv, in films zien niet altijd in werkelijkheid écht kan. 
Vooral jongetjes moeten daar nogal eens op gewezen worden.
Pas op als hij boven aan de trap staat te roepen dattie Spiderman is en ons komt redden....

Maar alles wat voor "normale mensen geldt",
daar mag niet over worden gesproken bij moslims.
Die hebben een "status aparte".
Dat creëren ze ZÉLF hè.

Zélfs als ze zelf geen moslim(a) zijn, maar een dochter hebben die moslima is,






ik ben blijkbaar te ver gegaan:



Kan iemand mij ook uitleggen wáár ik te ver ben gegaan?
Want moslims willen allemaal dat ze geaccepteerd worden, dat er naar hen geluisterd wordt,
maar 
ze vinden dat ze anderen niet hoeven te accepteren,
ze vinden dat ze naar anderen niet hoeven te luisteren.
Al helemaal niet als die kritisch zijn. Dan gaan ze zielig doen, voelen zich beledigd en gediscrimineerd. 
Want wij westerlingen moeten nooit vergeten dat moslims de waarheid hebben, de enige ware waarheid. Dan hoef je naar niemand te luisteren.

Da's toch raar.
Althans voor een westerse democraat.
Voor een dictatoriale moslim niet. Dat snap ik.
Maar kom dan ook niet aan met die leugen dat je geaccepteerd wilt worden
als je dat tóch niet wil!

Ach, da's onze erfenis van de Verlichting.
Zelfkritiek en zelfreflectie maken ons zwak. 
Daar hebben sommige bevolkingsgroepen nooit last van. Is cultuur? 

Aanleiding van bovenstaande
was een twitterdraadje van Emine Ugur.


Dit draadje naar aanleiding van een moedig en geweldig optreden van Lale Gül bij Op1.

Iemand die heel goed reageerde op Emine was Marieke Hoogwout.
(Ik geef toe, veel keuriger dan ik zou kunnen, willen.)




In ieder geval
ik reageerde ook op Emine:
Alleen maar positief uiteraard.


Véél te direct joh.
Maar gelukkig géén woord van gelogen.
Ik ben inderdaad verhuisd, geëmigreerd om gelukkiger te worden.
Maar
zelfs dát mag niet meer van moslims.
Dan kunnen ze hun zieligheid, slachtofferschap niet meer als argument brengen.

Dus




Eigenlijk maar beter ook.
Hoef ik me niet meer te ergeren.
Maar ga dan ook niet meer lopen zeiken dat ik niet luister.
Zeg simpel "ik duld geen enkele tegenspraak!"
"Ik leef verdomme dan misschien wel in een democratisch land, maar blijf wel moslima ja!
Democratie is voor ongelovigen."



Gelukkig zijn sommige vrouwen standvastig:
en laten zich niet knechten, onderdrukken.
Zij "staan hun mannetje".







Oeps:










Om de vrijheid van Mening en de Uiting duidelijk te maken,
welke cartoon zou je dan gebruiken,
deze:

of deze



Vraag dat maar aan Samuel Paty.
Oh nee, da kanniemeer. GODGLOEIENDENAKENDENONDEJUU!!




"Zelfs" Chris Aalberts


Het meten met twee maten is hem ook opgevallen:




Wat mij  nog het meest opvalt is, dat bijna alle reacties van vrouwen zijn.


Religie is dé vrijbrief om vrouwen te onderdrukken.
Wie verdedigen dit?
Precies: vrouwen!

Ja maar daar kiezen ze zelf voor.
Oh?
Kiest een slaaf er dan ook voor om slaaf te zijn?

Is deugen, woke zijn een hoofdzakelijk "vrouwending"?
Zijn vrouwen niet instaat om objectief te oordelen?
Zijn vrouwen dan dus eigenlijk niet geschikt voor leidinggevende functies?

Dit soort conclusies doen mij verschrikkelijk pijn. Ongelooflijk! Dat ik tot deze gedachten kom.
Maar ik wil ze toch onderzoeken.
Deze steunvrouwen maken het leven kapot van die meisjes en vrouwen die zich willen bevrijden. 




Ondertussen 
schrijft een échte feministische moslima - stiekem een heldin voor mij - Shirin Musa een column in Brainwash:





ga je daar maar eens op richten in plaats van een fascistische, vrouw onderdrukkende ideologie te verdedigen, te promoten. (Om er stemmen mee te winnen. Of ben je écht van mening dat de islam vrouwen best wel gelijkwaardig aan mannen ziet? Mijn moeder had je godverdomme over haar knie gelegd en op je blote billen gekletst)
Maar goed: "There's a big difference between kneeling down and bending over."




Bart Nijman / van Rossem
schreef een boekverslag over haar boek "Ik ga leven!"

In de jaren 70 was ik "specialist" op het gebied van "Conformisme".
Uren slapouwehoeren. Met een pilske en een peukie. 
Man man man wat wist ik het goed. Toen al.

Dat begon allemaal met het lezen van Carl Moustakas' "Creativiteit en Conformisme."
Uit 1971...
En nu zijn we 2021
Da's 50 jaar later.
We zijn weer terug bij af!




Bart schrijft:

"Je moet wel heel erg diep met je kop in het vaderlandse veen gestoken zitten, wil je als autochtone niet-moslim nog steeds doof en blind zijn voor de bekrompen beperkingen waarin te veel meisjes en (jonge) vrouwen moeten leven in een Nederlandse samenleving waarin eenzelfde hypocriete groepsdruk heerst, maar dan om de lasten van lafheid samen te delen onder een verhullend vaandel van de hier zo gevierde tolerantie."

Nou Bart, ik heb nieuws voor je;
er zijn nog bakken vol met (vooral) vrouwen die "nog steeds doof en blind zijn.
Kijk maar eens naar de reacties op het FB-schrijfsel van Jesse Klaver.

"Mannen zijn kroonprinsen in de korancultuur, die zullen hun beloofde troon nooit zomaar opgeven in ruil voor liberale vrijheden die ook verantwoordelijkheid en meer vrouwvriendelijkheid verlangen. Ayaan Hirsi Ali, Nazmiye Oral, Fidan Ekiz of Nadia Ezzeroili: steeds zijn het de vrouwen die het vuile werk moeten opknappen om hun eigen vrijheid te vinden tussen twee culturen. Twee, ja, want voor de dames van drie hoog achter in de schotelsamenleving is het ook geen gelopen race tegen het modefeminisme van volkskrantvrouwtjes, Kaagkiezers of vrome knotjesmannen die zich "feminist" noemen maar feitelijk helemaal niet zitten te wachten op vrijgevochten vrouwen zonder doek die de op hen geprojecteerde zieligheid niet heilig achten, maar verwerpen en verachten."

Klopt als een bus natuurlijk.





Zouden die Groenlinkse wokewappies dit snappen?


Enkele citaten van Lale:

"In Nederland hebben wij Turken toch wel de meest verfijnde cultuur", zei Emre.

“Maak nou van de bok geen tuinman. Zowel jullie als de Marokkanen zijn zandnegers. Jullie hebben achterlijke collectivistische culturen en schieten jullie dochters neer op straat als ze een vriendje hebben. In jullie landen zitten die garnalenbreinen nog altijd tot in den treuren te bakkeleien over zaken zoals of je wel of geen tanden mag poetsen als je vast in de ramadan en zijn ze nog altijd vergeefs bezig met het stichten van een democratie, aldaar een tamelijk onontgonnen begrip.

Toen Noord-Europa jullie als skillloos volk reeds in vrachtladingen onthaald had in de paternalistische roes van de naoorlogse, getraumatiseerde, antipatriottistische Germaanse zelfoverschattingssentimenten, vroegen ze zich decennia later af wat ze eigenlijk aan hun fiets hadden hangen. Ze hadden toen nog uit bravoure het idee dat hoe secundair een cultuur ook is en hoezeer de mensen ook aan lagerwal geraakt waren, dat het wel allemaal maakbaar is, ze sublimeerden het zaakje oneindig, want schuldgevoel doet de waarheid nog geweld aan.

Dat is het residu van het christendom; hoe zieliger, hoe heiliger. Er zijn te veel mensen die men een dienst bewijst wanneer men ze een aanleiding geeft om hun medelijden te tonen, en dit hebben de Sylvana Simonsen van dit land goed door.

Ze hebben de kansloze migranten vervolgens over zich uitgestort in de vitale randsteden en daar de boel laten overwoekeren, nadat de deugelite bleef volhouden dat er geen vuiltje aan de lucht was. Diezelfde deugmensen zitten nu de allochtonen allerlei problemen en smoezen in de schoenen te schuiven, racisme dit en uitsluiting dat, hou toch op, die zien dingen die er niet zijn, ze zijn religieuzer dan ze denken met dat schromelijke overdrijven. Elke scheet die je laat die zou kunnen rieken naar kritiek op de meer gepigmenteerde medemens wordt weggezet als rancune.

Misschien dat Turken in sommige gevallen het voordeel van de twijfel krijgen vanwege de relatief lagere criminaliteit en een respectabel arbeidsethos in tegenstelling tot de oblomovistische overigen die niet weten van kikken noch mikken, ze zijn wellicht uit iets beter cultureel hout gesneden en geen lapzwansen, maar het zaakje is nog steeds verre van gevorderd en is niet zelden publiekelijk ontaard in een vijfde colonne, dus dat hoeven we niet op het schild te hijsen.

Men zegt dat het Trojaanse paard in Turkije staat, nou, het staat nu midden in Europa en is gegroeid, heeft nu de omvang van een miljoenendiaspora. De sympathieksten en gelijk het hoogst haalbare onder de Turken zijn degenen die passanten zijn met een eigen agenda, de geldwolven, de gezellige rakidrinkers, de mensen die geloven zonder god en die verder niets verraderlijks aan de dag leggen, maar hoeveel Turken ken je die nou echt uitgesproken loyaal aan dit land zijn, die meer begaan zijn met Nederlandse problematiek dan de Turkse? Die zijn in de minderheid, en die wetenschap met het bijbehorend toekomstvooruitzicht grijpt menig patriottistische tatta bij de keel.”


Zo.
Die meid weet het wel te vertellen zeg.




Bij Buitenhof 
vertelt Lale dat de druppel was...
dat Wilders positief over haar was.

Tja,
dan kun je het wel schudden.

Zoals bij alles: 


Ook wordt aangedrongen op 
Prima!
Maar ga ook een goed gesprek aan met 





Jelle van Baardewijk
noemt zich cultuurfilosoof





Maar is dit wel pagina 144?









Het is een beetje braaf boekske volgens Zihni.




Er worden wel meer smerige "spelletjes gespeeld"
om Lale te treiteren: 
 

Loortje snapt zichzelf niet eens:







(Te gast bij die treitervlogger Ismail Ilgun die leuke baantjes krijgt toegeschoven door NPO en VPRO, omdat hij een teringlijer is en die vinden ze wel interessant, maar ze weten er eigenlijk geen raad mee. Een beetje aanstellerig interessant gaan lopen te doen ja.)

(Sorry, ik lees net dat de VPRO er tóch van afziet om deze Izzy een propaganda te geven.)




En hij sluit geniaal af met 
"als je de fundamenten niet te pakken hebt...is het moeilijk dit te begrijpen..."
een geniale monddood maker.

Negers gebruiken dit ook tegen blanken. Jij bent blank dus je kan er niks over zeggen..."

Daarom joh, het is allemaal niet zo moeilijk om gelijk te krijgen. 

dus ...









"Zelfs" de Volkskrant vindt het nou wel genoeg worden met dat onzinnige geknuffel van die teringgassies.



(Maar da's gebruikelijk op Twitter.)

Ik had alleen heel graag gezien dat ze de vraag die ze zelf stelt zou beantwoorden:
"waarom hij keer op keer op televisie is te zien?"
Dat doet ze niet.
Kan ze dat niet?
Durft ze dat niet?
Wil ze dat niet?







Het is een begin, maar
over een half jaartje ziet de hele moslimgemeenschap haar als afvallige, verrader én
is het haar eigen schuld.

Bij Marokkanen gaat het meer om "schaam je je niet?"
in Nederland "heb je geen spijt?"






Natuurlijk wordt Lale bedreigd.
"Ik dacht dat haar boek over de islam ging" was de motivatie.

Ze zijn er als de kippen bij om de 19 jarige verdachte van alles en nog wat als excuus te geven.
Hij is dan wel volwassen kwa leeftijd, maar geestelijk niet. 
Dus laten we het kinderrecht gelden.

Zie je hij is verminderd toerekeningsvatbaar.
Dus nog maar wat minder straf.
Kortom, als de rechtszaak voorbij is, kom hij vrij en zo zegt hij:
"ga ik me nog meer verdiepen in de islam."

Mooi man.




Hoe ze zich voelde?
Nou, verschrikkelijk kut! (Mijn woorden)


Conclusie:
Vrouwen en religie.
Doetoggus normaalzeg!

Niet alleen mannen hè, ook die vrouwen die die onzin verdedigen!



Wat zijn ze al snel niet schattig meer hè?




Interview met Lale Gul
Bevrijdingsdag.
Dat moet een feest van bevrijding zijn.
Bevrijding...maar alleen als je gelovige moslim bent.
Ongelovigen en afvalligen niet dus.
Die moeten worden beveiligd. En geen moslim die dit schandalig vindt.










Darya Safai bij Op-1







Geen opmerkingen:

Een reactie posten