woensdag 3 april 2013

2 april

Gisteren waren er toch nog zo'n 27 viewers die er in trapten. Ja, ik geef toe; hij was wat flauw. Maar het valt ook niet mee om nog origineel te zijn op 1 april. De reactie "Hallo RFTS, weet jij dat je alleen de titel hebt vermeld?" was wel weer lief.
Bestaat er een top 10(0) met de beste 1-april-gappen? Volgens mij niet.
Maar
de beste 1-april-grap ooit staat volgens mij nog steeds onbedreigd op naam van God met: de mens.

Jawel, een betere grap ben ik nog niet tegengekomen. Hilarisch! Tijdloos!
Ik weet overigens niet of hij deze grap op of voor 1 april heeft gemaakt. Lastig te bepalen.
"Maar hij is toch geen mens? Dan mag hij toch niet meedoen?"
Dan hebt u het mis: "God schiep de mens naar zijn evenbeeld." Lees zijn biografie er maar op na. Ligt in elk hotel.

Op de tweede plaats staat natuurlijk: de mens.
Die heeft er wel heel veel gemaakt zeg. Het wiel, vuur, bril, wc, geld, zomertijd, wintertijd, geen tijd, files, ns, mij, tv, liefde, begeerte, et cetera.
Maar ook heel wat minder leuke grappen zoals, en laten we dichtbij beginnen; economische crisis, geld, macht, marktwerking, religie, liefde, angst, willekeur, mij, begeerte, bedrog, et cetera. Veel te veel om op te noemen.
En als de mens weer eens iets niet begreep of wist, verzon hij er weer een goeie grap op. Vond hij zelf dan. Hij had altijd en overal wel een antwoord op: God!
Daar keek God wel van op, ja. Zo heeft de mens ook nog de Hel verzonnen. "Da's niet grappig," vond God. Dat vond hij "niet kunnen: branchevervaging." Bemoei je met je eigen grappen. Bemoei je met je eigen leven.

En de slechtste grap? Tja, die komt ook van God.
Eigenlijk wel een bijzonder talentje dus, die God. Maar hij sloeg de plank volledig mis met echt wel de slechtste grap aller tijden: de dood.
Gotskolere! wat een misselijke grap was dat. Dat zijn geen grappen meer! En iedereen trapte erin. Nog steeds. Ik ook. Nee, nog niet. Maar je ziet hem al van verre aankomen. En dan toch....

Ja inderdaad, dat is dan wel weer knap.
Maar grappig?

RFTS

2 opmerkingen:

  1. ik was één van die 27 mensen die er intrapte:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beter in een grap, dan ik de stront trappen...

    BeantwoordenVerwijderen