woensdag 17 september 2014

Ik heb er maar één.

Mensen die geloven
die boffen toch maar.
Lukt het nu niet
in dit leven dus,
krijgen ze altijd nog een kans.
Soms meer
Soms oneindig veel meer.
Ok, oneindig, da's best veel,
maar toch.

Ik niet.
Ik moet het in één keer goed doen.
Vind ik niet eerlijk.
Eigenlijk zou ik ook wel willen geloven.
Wil maar niet lukken.

Loop ik ook nog de kans onthoofd te worden.
Hoppa! Één idioot en....
kans verkeken.
'Tis godgloeiendenakendenondejûh ook
Altijd en overal hetzelfde:
De minst bedeelden zijn de lul.

Je mag er ook niks van zeggen, hè.
Nee, dan ben je een angsthaas.

Zo las ik een tweet
(van een moslima)
naar aanleiding van een Pauw-uitzending (15-09-2014):

On-ge-loof-lijk. Discussie over 'verplicht' afstand nemen van gruweldaden is nog steeds gaande. Ga toch weg man, stelletje angsthazen.”

Stoppen voor de trein: angsthaas!
Bungeejumpen mét elastiek: angsthaas!
Remmen voor een muur: angsthaas!
Moslim die zegt tegen Kalifaat te zijn: angstha....
nee, slecht voorbeeld
Katholiek die toegeeft dat veel geestelijken homo's en/of pedo's waren of nog zijn..
shit, weer een slecht voorbeeld.
Lastig
verschil tussen angst en gezond verstand.


Laat ik zeggen;
Beste gelovige
verplaats je ook eens in onze benarde positie.
en
als dit leven je niet bevalt
hak je eigen kop er eerst af
Ontplof lekker zelf midden in de woestijn
plek zat.
Je krijgt genoeg herkansingen.
Je hebt niets te verliezen.
In een paradijs nog wel.
Ik heb alles te verliezen.
Ik moet het hier en hiermee doen.

Laat mijn kop met rust en eraan.
Ik heb er maar één.
Wel mét hersenen....

Zou dat het zijn?

het lef om niet te geloven?
Gewoon de kift?


Overigens,
mocht Petrus bestaan,
dan ga ik naar de Hemel
Zeker weten.
Hij zal zeggen: “Jij hebt de hel al gehad.”)



RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten