donderdag 29 oktober 2015

Handsfree

Handsfree mobieltjes,
in de auto zijn ze verplicht.
Maar ook lopers, zitters en fietsers zie je er steeds meer mee.
Nou, "zie"? "HOOR" je er steeds meer mee.

Verwarrend. Zeer verwarrend.
Op het station bijvoorbeeld
loopt er iemand naast me en begint ineens te praten. 

Ik kijk om en geef beleefd antwoord. Hij boos.
Laatst hoorde ik iemand iets zeggen. 
Ik denk "ik zeg niks!" Hij boos:
"Iedere Rotterdammer weet waar de koopgoot is. Arrogante ....."
Het laatste kon ik niet meer verstaan.
Een andere keer weer. Ik kijk en reageer. Krijg ik een grote bek. Ik boos.
Reageer ik niet. Krijg ik een grote bek. Ik boos.

Zit ik in de trein. Zit er iemand hardop in zichzelf te praten.
Ik denk "pff...weer zo'n halve zool ontsnapt uit een inrichting."
Loopt er bij het volgende station een kerel de trein in. Hardop bellend.
Blijkt het een psychopaat te zijn.
Twee gewonden.

Ik heb geeneens een mobiel
dus ik had mijn handen vrij

en kon ik me uit de voeten maken,
anders was ik ook de sjaak.
(ja, dat spelen met woorden kan ik ook.)

RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten