dinsdag 26 januari 2021

Wie smoejes zaait...

zal smoesjes oogsten.

Ik fietste boven op het viaduct en zag twee jonge mennekes van een jaar of 10, 11 jaar op het viaduct staan, leunend over de leuning.
Ik zag dat ze iets in hun handen hadden. Het leek op stenen. 

“Oei, die gaan die stenen toch niet vanaf het viaduct naar onderdoor rijdende auto's gooien?”
Ik twijfelde.
Ik was ze al voorbij toen ik toch besloot om te draaien.

“hé jongens, wat zijn jullie daar aan't doen?”
Ze keken wat verschrikt op. Twijfelde. De grote van de twee antwoorde: “Eh, niks.”

“Wat hebben jullie in je handen?”
De grootste van de twee keek naar zijn hand en zag dat ik ook naar zijn hand keek. Hij had al door dat ik al had gezien dat hij iets in zijn handen had. Zeggen dat hij niks in zijn handen had had weinig zin. 
Het waren – gelukkig – geen stenen, maar kluiten mos.

Die ander, de kleine zei wél “Niks.”
Ik had geen zin in welles/nietes. Zou ik zeggen dat hij wel iets in zijn handen had, zou hij weer zeggen "Niks!". Hij zou stiekem zijn klodder laten vallen en dan zijn handen laten zien: “Ik zei het toch: niks!”

Ik keek hem aan. “Dat gaan jullie toch niet naar beneden gooien?

“Nee”, zei die grote direct. “naar elkaar.”

“Naar elkaar. Ok, want naar beneden gooien is behoorlijk link.”

Die kleine direct “ik ben geen Nederlander hoor.” In accentloos Nederlands.

“Oh? Maar je spreekt het anders heel goed.”

“Jawel, maar ik ben geen Nederlander. Ik kom uit Portugal. Dus ik begrijp niet wat je bedoelt.” Nogmaals, in perfect, accentloos Nederlands. 
(Toen hij "Portugal" zei keek zijn vriendje hem een beetje vreemd aan.)

Ik zag nu ook pas dat hij een getinte huid en donker kroesend haar had.
Hij zal inderdaad wel allochtone ouders hebben.
Zijn maatje had blond haar en een roze huid.

Ik was verbluft.
“Oh? Nu ben je opeens geen Nederlander? Je spreekt het anders heel goed.”

Hij gelijk: “Nou ik kom uit Portugal en ik weet niet wat “link” is.

“Voor een buitenlander spreek jij voortreffelijk Nederlands. Volgens mij begrijp jij mij heel goed.”

De wittekop begon al aan zijn mouw te trekken. Die had er geen zin meer in. 

“Link betekent gevaarlijk. Ook al gooi je naar elkaar en je mist dan kan zo'n kluit op een auto terecht komen. Op de voorruit bijvoorbeeld. De bestuurder schrikt. Draait ineens met zijn stuur en voor je het weet botst hij ergens tegenaan of op een tegenligger. Dus als je die klodders tegen elkaar wilt gooien (wat ze echt niet van plan waren hoor) dan doe je dat maa daar of daar.”

en ik wijs twee open plekken weg van het viaduct aan.

De grote knul keek mij aan en zijn gezicht liet zien dat hij het begreep en wilde al weg lopen.
De kleine bleef staan en zei nog een keer “ik ben geen Nederlander hoor, ik versta u niet.”

Ik begon nu toch wel mijn geduld te verliezen: 
“Jongen hou op met die onzin. Nu ben je ineens geen Nederlander omdat het je ineens goed uitkomt. Een andere keer wil je dat je als Nederlander wordt gezien. Je spreekt heel goed Nederlands. Jij hebt mij heel goed begrepen en anders je vriendje wel, die allang aandringt om weg te gaan. Dat zou ik maar eens doen ook!

“Ben jij racist ofzo?” vroeg hij.

“WÁT!? Weet jij godverdomme wel wat je zegt!? Weet jij nondejuu wel tegen wie je dit zegt?! Ik probeer hier te voorkomen dat er ongelukken gebeuren en dan maak jij mij uit voor racist! En nou opsodemieteren! Snel!”

De grote wittekop trok hem aan z'n mouw.
Ook ik draaide me om en stapte op m'n fiets.

Dertig meter verder moest ik voor een verkeerslicht wachten en zag dat ze inderdaad van het viaduct af liepen. Gelukkig.

Och, dit verhaaltje is vrij onbeduidend. Stelt niet zo veel voor.
Maar eenmaal op de fiets dacht ik wel;
"Pff, dus zover zijn we al...
Zal ik in maart dan toch maar eens PVV gaan stemmen?"


RFTS



Oh ja,
de rellen van de afgelopen dagen bevestigen mijn analyse:
Niks nie niks nie anders nie. De smoesjes zijn al klaar. 
Kijk een half uurtje naar een Talkshow en je hebt er genoeg.


De echte grootmeesters in het verzinnen van smoesjes zijn natuurlijk de advocaten!



Makkelijker kunnen we het voor de relschoppers niet maken.

RFTS



----------------------------------------klikspaan-----------------------------------------------------


Soms verzinnen die labberkakkers zelf ook wel eens een smoesje hoor. Jawel
Geen goeie, maar die suffe deugrechters trappen er toch wel in hoor.






Later als deze jongen uit het bovenstaand verhaal groot is,







Ook Danny Ghosen bevestigt in Danny's wereld wat ik hier schrijf.

Mooi man, zo'n "achtergesteld, toekomst- en kansloos bontkraagje" heeft geen enkel moreel bezwaar om te plunderen, vernielen, rellen, 
want
och joh de verzekering betaalt de schade toch dubbel uit, dus raggûh maar!

Nee, dit smoesje had ik nog niet gehoord. Bij deze.



De jeugd is depressief.
Althans,
zeggen ze zelf.
Handig die eigendokters. Zijn net Heimers.





En jawel hoor. Een half jaar later,
zelfs zonder avondklok
Het begon in Rotterdam.
Uiteraard deed Urk ook mee.
Zaterdag waren er een aantal kleine stadjes en grote dorpjes waar ze "relschopperke gingen spelen".

Gelukkig hebben we Aboutaleb nog.


Die ging niet mee in die kutsmoesjes-parade en emo-klets:

 zei hij twéé keer bij Jinek.

Aboutaleb heeft hier een heel sterk punt. PUNT!
(Zou hij deze blog hebben gelezen? gneh gneh gneh.)

Mijn vrouw zei nog toen ze die rellen zag: "dit is spannender dan Netflix!"




Ali B
zit bij Op1 (24-11-2021) ook lekker uit z'n nek te kwijlen.
Maar half Nederland wordt week. Hij weet wel hoe hij mensen moet "inpakken".




Het fragment uit de rechtszaal met... een huilende relschopper.
(Een huilende agent wordt een aansteller genoemd. Of iemand die geen knip voor de neus waard is. Een slap watje.)
Rechter: "Ja, ik zie dat het u wat doet..."
verdachte: "Tuurlijk...ben ook maar een mens..."

Carrie: "Wat denk je als je zo'n huilende relschopper hoort?"
Ali:
"Dat geeft mij hoop. En ik zou juist een beroep aan jullie doen om als die agent en hij dat wilt dat gesprek hier te laten voeren in zo'n talkshow met elkaar..."
Carrie: "want?"
Ali: "omdat...vergeving zou goed zijn
als hij hem kan vergeven en hij echt berouw toont dan geeft dat perspectief in de rest van het land. Dan gaan misschien nog meer mensen open staan voor elkaar.
In een tijd van verdeeldheid is verbinding het medicijn."

Hilarisch die Ali Christus.
Al -tig jaren wordt dit gedaan man. Let eens op. Tot het idiote af. Zie het resultaat. 

Als wonden steeds meer gaan stinken en rotten door de zachte heelmeesters, wil Ali nóg zachtere ingrepen als medicijnen...

Trouwens, hoeveel relschoppers zouden er naar Op1 kijken en/of naar Ali Bombari luisteren.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten