zaterdag 14 mei 2022

Maarten weet dingen

"Het zijn een stelletje klungels. Daar zijn ze helemaal niet toe in staat. Met vliegtuigen hoge gebouwen in vliegen. Hoe verzin je het? Stupide! Er zijn toch echt wel effectiever dingen te bedenken dan dit?"

Dit is zo'n beetje wat Maarten zei over moslims.
Ook over Russen en Poetin deed hij zo'n uitspraak.

Maarten heeft ook lezingen gehouden over Hitler. Die volgens hem een hele goeie militaire strateeg was. Zonder twijfel.
Ook Hitler heeft staan klungelen.
Anders was het nóg slechter afgelopen voor de Joden en 
was Europa waarschijnlijk al 75 jaar één groot rijk.

Veel interessanter vind ik de vraag
hoe heeft een heel klein groepje een heel land zo ver kunnen krijgen? 
De Duitsers hebben de meest onwaarschijnlijke gruwelijkheden gedaan voor en tijdens die tweede wereldoorlog. Maar zoals we ze nu en voor 1930 kennen blijken het gewoon hele gewone mensen te zijn. Net als moslims. Gewoon!

Bij ideologieën zoals het fascisme, communisme, extreem rechts: oei oei, alarm, pas op…
Maar gaat het over een ideologie die als een van de belangrijkste doelen heeft om "wereldvrede te stichten door IEDEREEN te bekeren" (lees: onderwerpen) doet Maarten luchtig, lacherig, bagatelliserend.
Waarom?

Angst om voor islamofoob, racist uitgemaakt te worden zal het toch niet zijn?
Bang om "Wilders in de kaart te spelen"? 
Want ook al zegt Geert 1+1=2. hij heeft het bij het verkeerde eind. 
Bang dat zijn utopie, de EU enige schade zal ondervinden? Vraag me niet hoe?

Maarten heeft duidelijk geen idee wat religie IN PRAKTIJK kan betekenen
De sociale druk, zeg maar gerust onderdrukking
Wil je mensen in controle houden, wil je mensen mobiliseren, wil je mensen iets laten doen wat ze "normaal gesproken" nooit zouden doen? Zeg dat het gods wil is en ze doen het. Stel ook nog een beloning in het vooruitzicht en ze zijn apetrots dat ze met een vliegtuig een toren in kunnenvliegen en duizenden mensen mee kunnen sleuren de dood in. Geklungel volgens jou.

Maarten is eigenlijk gewoon een elitair pikkie.

Natuurlijk zal het uiteindelijk de moslims niet lukken de hele wereld onder dwang te houden.
Niet eens heel Nederland. 
Maar de ellende die het zal veroorzaken is afgrijselijk. 

Kijk naar IS, Afghanistan, Iran, Boko Haram, Al Quaida, Tsjetsjenië, Srebrenica.
Uiteindelijk falen de moslims! Maar wat een ellende!
(Hoewel, hoelang is "falen"? Het halve Midden Oosten leeft toch al heel lang onder de sharia.)
Hoe dan ook, zo'n tweede religieuze dictatuur moeten we toch zien te voorkomen. Lijkt me.
Dat gaat niet lukken met jolige, arrogante nonchalance.
Spreek je uit Maarten, ook al is het wat Fortuyn, Wilders, Kuzu, Baudet of Trump zeiden.

("Tweede religieuze dictatuur"? "Wat was dan de eerste?" zul je vragen. Nou die van het christendom natuurlijk. Vooral de katholieke kerk. Ik kom uit Brabant. Ik heb nog moeten knokken om NIET elke zondag naar de kerk te hoeven.)

Dat moslims klungelen is verre van een argument. 
Alsof Mao, Lenin, Pol Pot, Kim Il-Sung, Pinochet, geen klungels waren.
Maar zie het resultaat.
Juist door idiote klungels wordt veel ellende veroorzaakt. Gesteund door de "Nuttige Idioten".
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken, dat jij geen idioot bent. 
Nuttig? Och, laat ik daar geen uitspraak over doen.
(Wat mij betreft wel hoor. Zoals gezegd, "Maarten weet heel veel dingen.")

Bij Poetin deed Maarten hetzelfde
"het lijkt mij zéér onwaarschijnlijk, ik zou haast willen zeggen onmogelijk en ondenkbaar dat Poetin zo stom is om Oekraïne binnen te vallen. Daar hoeven we echt nooit vanuit te gaan…."

En zie!

Als Poetin domme en "zelfs ook" voor jou onverwachte acties kan ondernemen, dan kunnen moslims dat toch ook?
Of vind jij moslims dom? Nog dommer dan de Russen?


RFTS

------------------------------------------------------------------------


"Drama-democratie" 
de term die ik van Maarten het eerste hoorde (hij zou hem best eens zelf verzonnen kunnen hebben) vind ik echt een geniale typering van de democratie waarin we nu en hier in leven.


vertelt Maarten dat hij zich eigenlijk alleen zorgen maakt over
"hoe makkelijk het is om mensen op te juinen met allerlei kletspraat..."
Hoe kwetsbaar democratie is.

Zéér terecht volgens mij.
Klopt op elk terrein.
Klimaat, anti-EU, pro-EU, (vind ik wel, Maarten niet) pandemie, alle partijen, sport, echt alles. 
Behalve de islam natuurlijk. Althans volgens Maarten dan.
Maarten blijft bang om toe te geven dat Pim of Geert ergens wel een begrijpelijk punt hebben.
Je moet ze niet in de kaart spelen



Over excuses slavernijverleden

ZIEDEND
is Maarten over het maken van excuses voor het slavernijverleden.
Het is klinkklare onzin.

Grappig was wel dat enkele reageerders twijfelde of dit de "echte Maarten" was.
Iemand die "linksig" is moet toch wel vóór zijn.
En woke zijn.
En deugen.

Maarten werd ineens een afvallige.




2 juli
de dag na Ketikoti
waar de koning zijn onze excuses aanbied



Ook zijn analyse over Rusland-Oekraïne

Ik ben nog steeds benieuwd of iemand deze uitspraak kan bevestigen:

"gun die moslims toch hun kalifaat"

als reactie op het gedoe met IS.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten