zondag 15 september 2013

Terug #3

Ha! Lekker weer een zondagochtend (08-09-2013)
met goeie muziek (Vrije Geluiden),
goeie boeken (Boeken)
en eh.....nouja, gewoon: politiek. Buitenhof:
"....u moet niet vergeten; het is maar een spelletje."
Huh?
"NEEEEE!!!", gilt mijn lieve vrouw, "VETERS VAST!!"
Was ik even vergeten.
Voor de vakantie mocht ik nooit naar praatprogramma's kijken zonder eerst mijn veters te strikken. Heeft ons 3 flatscreens gekost. Nu dus 4. Eerste zondag na vakantie; pats! Gelijk raak!
"Wie dat zei?"
Oh, Bernard Wientjes.

Gedwongen ontslag door de bezuinigingen:
"Ah joh, geintje, Komop, is maar een spelletje."
Huis onverkoopbaar, voedselbank, werkloos.
"Spellutjuh! Kan je niet tegen je verlies?" Ah! Ik mag weer terugkomen. Jippy! Oh? Alleen als zzp-er. Helft salaris. Ja, de helft van je vorige nettosalaris. Maar dan wel bruto. Natuurlijk. Zelf de lasten (af)dragen."

Er is niets zo vervelend als iemand die niet tegen zijn verlies kan.
Hard gooien met de dobbelstenen, waardoor alle pionnen over het bord vliegen. Nog erger: het hele bord omgooien en kwaad weglopen.
Wientjes heeft gelijk. Als je niet tegen je verlies kunt is de lol er snel af. Zo spelen we een spel niet. Wat nou? Had je maar 5 maal 6 moeten gooien. Zo moeilijk kan dat niet zijn. Neem een voorbeeld aan de banken. Die verliezen miljarden, maar doen nog steeds mee, alsof er niets aan de hand is, alsof hun pionnetjes niet kúnnen omvallen. That's the spirit!


Hé Bert! Niet iedereen kan het zich veroorloven spelletjes te spelen, hoor.
Spelletjes? Alleen voor rijken.

Maar er is ook goed bericht (NRC-next, 09-09-13):
"Meer I.Q., minder geloof."
Ja, daar geloof ik zeker in.

Niets is wat het lijkt
en als het ergens op lijkt,
dan is het niets.
Dus: http://www.youtube.com/watch?v=KxkKFGwFp1E

RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten