woensdag 23 oktober 2013

Piet

Geen ontkomen aan.
ZWART is in.
Zwart is hip.
Zwart is actueel. Trending topic. De nieuwe hype. Een must.
Het ziet zwart voor mijn ogen.
Ja, een onuitputtelijke bron aan woordspelingen:
van blanke vla, via zwarte pieten (dat is een kaartspel. Wist ik ook niet),
groene golf, negerzoenen, zwart werken, geile praatjes, geel&groen ergeren, regenboog, (is blond ook een kleur?),naar grijze muis.

De een wit. De ander zwart. De rest grijs.
De een voor. De ander tegen. Het overschot alle kleuren van de verfwaaier.
Zelfs de VN bemoeit er zich mee.

Hoe gaan we een einde maken aan deze geweldige discussies.
Want ik lig een deuk! Hoe smal kan Nederland (nog) worden?
Natuurlijk is het een verwijzing naar de slavernij.
En dat Sinterklaas een kindervriend is. Ja, duh! Een katholieke bisschop!

Zelf vond ik deze oplossing wel geinig:
"Noem hem voortaan "zwarte Dirk".
Maar die was van mezelf, dus da's niet eerlijk.


Maar de ECHTE oplossing is simpel: Geloof!
Als je zegt dat je er in gelooft, mag alles.
Dus: GELOOF in zwarte piet, noem het religie en
je mag er zelfs een school voor beginnen,
een kerk voor bouwen,
een omroep voor starten.
Alla(h); gewoon een kwestie van de geschiedenis creatief gebruiken.
Dus: de eerste de beste die weer begint te zeuren over een Piet,
zeg daartegen dat je er in gelooft. Monddood!
Vrijheid van godsdienst. Mooi.
Hoe onzinnig het ook is.
Lijkt wel op vrijheid van meningsuiting.
Daar maak ik wel gebruik van.


geile RFTS


of.....
is dat ook weer geen kleur?

Bek houwen, ja! Mijn overtuiging!
 

1 opmerking:

  1. Oeverloos geouwehoer en ondertussen......gaan "we" naar Mali.
    Is het "opblazen van die Pieten-hype" niet een mist optrekken over belangrijker zaken. Ned. naar Mali: zijn we weer vriendjes met VS, mogen we aanschuiven aan tafel bij UN, weer en meer centjes verdienen (ja; over lijkjes....zwárte lijkjes, dat dan weer wel....)

    BeantwoordenVerwijderen