zondag 16 november 2014

Dialoog met moslims #9

Ik voelde me eigenlijk wel een beetje verplicht toen ik via deze tweet
de site "Moslims in dialoog" tegenkwam. 
Zeker met zo'n titel: "De Sinterklaasgekte is weer begonnen."

Helaas begint hij met:


"Helaas zien we dat steeds meer moslimkinderen uitkijken naar westerse feestdagen zoals Sinterklaas, Kerstmis etcetera. Veel moslimgezinnen doen hier helaas ook vrolijk aan mee."

Helaas keurt de schrijver dit gedrag helaas af. Maar gelukkig betreft dit helaas, 
helaas alleen moslim-kinderen. Niet-moslimkinderen kunnen helaas, eh....de rambam krijgen of zoiets.
Maar helaas, want helaas doen ook veel moslimgezinnen daar helaas aan mee.
Helaas nog vrolijk ook.
Gelukkig windt de schrijver er geen doekjes meer om, helaas, door te zeggen:
"het lijkt ons van belang om het Islâmitische verbod hierop puntsgewijs kenbaar te maken en toe te lichten."
Integratie. Helaas.

Gelukkig wordt alles nu erg duidelijk.
(dit hele stuk vond ik zo....typisch, ik heb het maar gefotokopieerd.)



OK: gebaseerd op mythes......
".....door het gezond verstand, laat staan door de moslim."
Religie geeft antwoord op vragen waar we "met gezond verstand"
geen antwoord op kunnen geven.
"Laat staan door een moslim", want die beschikt daar blijkbaar niet over. (geintje joh (^_-)

Het is stom om een heilige "alwetendheid" toe te dichten, want die heeft onze Allah al. En onze god is beter.
Die Nicolaas is ook nog een watje. Meestal vergeeft hij je wel voor je slechte daden. 
Dat doet die allah van ons echt niet. "Een man, een man, een allah een kromzwaard." 
De praktijk hiervan hebben we al genoeg op youtube mogen zien.

Ah; hier heeft hij een punt:
Ouders gaan later vertellen dat het allemaal niet waar is. 
Ja, da's toch wel tegen liegen aan. 
Dan kun je daarna niet aankomen met een ander verhaal over bijvoorbeeld Allah, 
want dat geloven ze dan echt niet meer.
De simpelste oplossing is dus: alle leugens als waarheid volhouden.

Het is inderdaad niet grappig van papa en mama om op deze leugenachtige en driegende manier je kind lief te laten zijn.
Dreigen is moslims vreemd:
“Wie een daad verricht die niet in overeenstemming is met onze zaak (religie), het zal verworpen worden.” (Bukhâri & Muslim) "
En ze vinden dat ze feestdagen genoeg hebben.

De paragraaf "Racisme" is het geijkte.

Lees mijn blog "zwarte piet, dus" en verder uitleg is overbodig.
Maar halverwege deze paragraaf staat:
"In de Islâm is het zo dat geen enkel ras superieur is aan een ander ras."

Dat kan kloppen, maar dan moet je wel gelovig zijn, anders mag,
-wat zeg ik: MOET ieder moslim een halsstarrige ongelovige de kop afhakken.
In de Koran staat eigenlijk dat iedere moslim mij de kop mag afhakken. (*slik*)
Noem dat maar niet superieur.

Er wordt wel een mooi beeld geschetst van
hoe een "multi-culti-maatschappij" er uit zou kunnen zien. Maar dan wel
"in de moskeeën van verschillende steden. Daar zul je mensen vinden van verschillende kleuren die samen, met gelijke status Allâh aanbidden. Rijk of arm, donker of blank, allemaal in 1 rij, zij aan zij in aanbidding "
Dan kan ik het niet helpen als ik dit
"Er is niet zoiets als een “zwarte moskee” of een “witte moskee” lees,
om direct te roepen: 
"maar nooit mannen én vrouwen bij elkaar? Is dat geen discriminatie?"

"Welke persoon die zijn verstand gebruikt, volgt een ander in zo iets onzinnigs? En toch is dat precies wat er gebeurt met een godsdienst, oeps: het Sinterklaasfeest."

Wat erna wordt beschreven lijkt mij een duidelijke bewijs dat 
de Nederlandse poging tot integratie niet is gelukt en nooit zal lukken.
Niet omdat wij westerlingen hen niet gastvrij en in vrijheid ontvangen, maar
omdat de islam dat zelf niet toestaat: 


Pfff...als mij dit te wachten zou staan, zou ik ook geen Snieklaas vieren hoor..

Wel cynisch dat ik een feest "verdedig", dat ik zelf niet vier,
dat ik ook een belachelijk commerciele bedoeling vind.
Maar dat terzijde.

RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten