donderdag 30 april 2015

belediging

Heppujuttal gehoord? Gisteren? (28-04-2015)
BREKEND (tja, zo heet dat.)
"Wel 12, twaalf lichtgewonden Nederlanders door de aardbeving in Nepal."
Elk journaal, elke talkshow heeft het erover. Met schokkende (sorry, kon het niet laten) verslagen van huilende Nederlanders die net te horen krijgen dat hun achterneef ongedeerd op de Mount Everest staat. Die kan rustig verder klimmen. Gelukkig. 
Ook een uitgebreid verslag over de verontwaardiging van een Nederlands meisje over de slechte, gebrekkige informatie die ze van de Nederlandse ambassade krijgt. 
Zeg meid, zou de wifi misschien wat minder zijn in een totaal verwoest gebied? 
Nee, zal toch niet.

Ohja,
er zijn ruim 5000 doden en 10.000 gewonden en het aantal daklozen is....
tja, het aantal daklozen is...ontelbaar.
Daar zitten geen Nederlanders in en bij. Dus
dat terzijde.

Ik voelde me beledigd. 
Ik word goddomme als een debiel, een zwakzinnige zot, een stakker behandeld? 
En dat ben ik niet. Denk ik. Tog?
Zijn wij Nederlanders nou echt zulke domkoppen of zijn de programmamakers dat? 
Het zal toch niet zo zijn, dat er miljoenen oenen rondlopen in Nederland? Toch?
De tv-makers denken blijkbaar van wel.

Zijn wij zwakzinnig of worden wij zo achterlijk gemaakt? Kip of ei?
Worden wij zo gemaakt door de media of 
denken de media dat we zo zijn of
zijn we echt een stelletje hersenloze, schaapachtige sukkelaars?

Vandaag (29-04-2015) begint het late nos-journaal met de opening:
"Veel meer Nederlanders betrokken dan gedacht bij de aardbeving in Nepal..."
Nou dan gaat de storm losbarsten in medialand. 
Even een VanGaaltje: "Ben ik nou zo slim of ben jij het ook niet?"
Nee, het nieuws is niet meer voor
RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten