maandag 20 april 2015

Spel

Bij Pauw (17-04-2015) zitten Frits Wester en Ron Fresen verslag uit te brengen over de BBB-onderhandelingen. Brood, Bed en Bad. Jeroen vraagt of ze dat oeverloze geneuzel in de politiek zo langzamerhand niet spuugzat worden. Nee, Ron en Frits niet. Nou, zegt Jeroen, het publiek anders echt wel hoor. Dat begrepen de twee journalisten ook wel, maar het is en blijft een interessant politiek spel...

Een spel. Een spel? EEN SPEHEL??!! 
Godnondeju; 
iedereen noemt het tegenwoordig maar een spelletje. 
Een spelletje is voor de gezelligheid joh!. Een tijdverdrijf op een leuke manier voor ALLE medespelers. Een spel is is..is...is, nou gewoon: spel. Onbelangrijk maar wel leuk! 

Bij dit politieke "spelletje" gaat het om de knikkers. Bij dit spelletje vallen dooien, worden levens verwoest. (Zeker: soms gered.) Nou, ik noem "Russisch roulette" géén spelletje! 

Frits en Ron wel dus.
"Maar wel met zonder echte kogels, hè..?"
Zijn we nou helemaal van de pot gerukt. Welke arrogante plurk kan het zich veroorloven dit een spelletje te noemen? Alleen als hij zelf "buiten schot" blijft. Ja, da's lekker makkelijk.

Bij een spelletje gaat het niet om winnen of verliezen, maar het meedoen. (Lijkt wel overspel....Raar woord, moeten we ook maar anders gaan noemen.)
Bij een spel vallen géén slachtoffers. PUNT.
Of....
vinden ze de politiek zo onbelangrijk, onbeduidend, onbetekenend, loos van macht en kracht?
Of 
nemen ze zichzelf niet serieus? 

In beide gevallen is politiek niet eens een spel te noemen, maar complete onzin. "Bullshit".
Dat Haagse gekloot kun je toch niet "leuk en gezellig" noemen. 
Ook is het zo'n grove belediging voor de stemmers. Wij dus. Ja ja, ik, zeker, maar jij ook. Wij worden gewoon "genaaid waar we bij staan."

Zeg, Ron, Frits, hoe noemen jullie verkrachtingen eigenlijk?

RFTS

21-04-2015
Oei!
Nou vrees ik dat ik deze blog toch moet intrekken, "ontbloggen"
Ik hoor net dat Bram Moszkowitch lijsttrekker van VNL is.
Dan is het niet eens een spelletje meer,
maar een klucht, een geintje, cabaret, absurde humor.
Hilarisch.
Ik hoop dat hij premier wordt. Ja echt. Dat meen ik.
Het moet toch eens duidelijk worden voor onnozelen schaapjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten