woensdag 15 februari 2017

Greta Riemersma's verzet tegen Wilders (1)



Tja, dan moet dat maar hè: "Lezen dit!!"
En dan ook nog "vlijmscherp". Dat belooft wat. Althans, dat belooft Rutger dus.

Greta Riemersma begint met:
"Veel Nederlanders denken dat het wel meevalt als Geert Wilders wint op 15 maart.
Ik denk het niet: hij radicaliseert rap én heeft Nederland al veranderd.
Steeds meer mensen zijn bang voor moslims en Marokkaanse Nederlanders.
Daar moeten we tegen in opstand komen, voor er een nieuwe Donald Trump aan de macht komt."

(Ik begrijp je wel hoor, maar nu even niet, dus ik vraag:)
Wáár moeten we tegen in opstand komen?

Tegen de moslims en Marokkaanse Nederlanders? 
Tegen bange mensen? 
Tegen hen die bang zijn voor Trump of de nieuwe Donald Trump?


Maakt Wilders (want die bedoel je natuurlijk met "de nieuwe Trump") mensen bang voor moslims en de islam?

Maak jij mensen niet bang voor Wilders (en Trump, Le Pen, Fraukje, etc)?
Is dat terecht? Ja!
Is dat onterecht? Ook ja!
Huh? 

Tweedeling, daar zijn twee partijen voor nodig. 
Als beide partijen de tegenstellingen groter maken, wordt ook de tweedeling, polarisatie, segregatie groter.
Dat kan niet je bedoeling zijn neem ik aan. 
Maar ik ben bang (oei!) dat je wel hetzelfde doet als Wilders. Pot&Ketel.

Mij lijkt het dat 
Wilders waarschuwt voor het gevaar dat islam heet,
jij waarschuwt voor het gevaar dat Wilders heet.
(Zullen we het woord "populist" maar niet meer gebruiken?)

Elke vraag kan andersom gesteld worden.
Maakt Wilders mensen bang voor moslims en de islam? Jouw antwoord is "ja".
Maakt de islam de mensen bang? Deze vraag lijk jij ongegrond te vinden. Of heb ik het mis? 
Als dit zo is, waarom wordt dat door niemand duidelijk gemaakt? Onkunde? Onwil? 
Bang (oei!) om het "eigen wereldbeeld" te zien instorten? "Religie zonder god"
Of is de angst voor de islam wel degelijk reëel? 
Er zijn tenslotte aanslagen geweest. Er is een veroveringsstrijd bezig van het kalifaat. Toch?

Heeft Geert Nederland veranderd of hebben de moslims Nederland veranderd? Kip&Ei.
Waren Fortuyn en Wilders niet enkel boodschappers? "Don't Shoot The Messenger!"

En jij Greta? Wat wil jij? 
Dat is mij niet duidelijk. Ja, één ding is duidelijk: alles wat Wilders wil, wil jij niet. PUNT?
Bestaat het gevaar van de islam niet? 

Er is een probleem.
Tenminste, dat vinden velen.
Overigens, als jij vindt dat dat probleem niet bestaat, dan laat je DAT zien. Je voert bewijzen aan.
Maar neem de zorgen, de angsten van "het volk" serieus, dus

er is een probleem
en iemand
laten we zeggen Wilders
geeft een oplossing.
Daar ben je het niet mee eens. (Ik ook)
Wat te doen?

Ga je hem dan afzeiken, "blondie" noemen (zoals Prem), belachelijk maken, monddood maken door hem populist te noemen? (Wat dus óók populisme is.) doodzwijgen, met Hitler vergelijken, et cetera?

Of ga je zijn oplossing(en) analyseren, beargumenteren, betwisten, toelichten, discussiëren,
maar vooral alternatieve oplossingen aandragen en natuurlijk deze alternatieven toelichten en beargumenteren?
Democratie dus.
Zoals het bedoeld is.

(wordt vervolgd)

RFTS

P.S.
En dan heb ik het nog niet eens over de titel gehad.
Waarom in verzet tegen Wilders? (Ik neem aan zonder fysiek geweld.) 
Volgens mij moet je kritisch zijn op elke politicus. ELKE! Zonder uitzondering. Neem elke politicus even serieus.
Dat zouden we toch geleerd moeten hebben van de Brexit en Trump.
Als je in verzet wilt komen, ook als het geweldloos is, geldt "ken uw vijanden".
Ik vrees dat je dat weigert te doen. Bewust?


Of
is dit misschien wat je bedoelt?













Geen opmerkingen:

Een reactie posten