zondag 26 februari 2017

Iedereen


Ik kan geen radio luisteren,
tv kijken,
krant lezen of sociale media screenen en ik lees;

Iedereen was (en is) tegen de Brexit.
Toch heeft de meerderheid vóór de Brexit gestemd.

Iedereen vond (en vindt) Trump op z'n minst een ongelooflijke klootzak.
Toch werd hij president van Amerika.

Iedereen vond dat Pim Fortuyn populistische onzin uitkraamde.
Toch had hij een aantal onbespreekbare zaken bespreekbaar gemaakt.

Iedereen vindt die Wilders een lul! Ongelooflijk wat een eikel.
Toch gaat hij veel stemmen krijgen op 15 maart.

Iedereen vindt nep-nieuws geen nieuws.
Toch is dat elke dag in het nieuws.


Iedereen vindt dat we in een seculiere samenleving leven.
Toch hebben we het bijna alleen maar over problemen veroorzaakt door religies.

Iedereen is voor de vrijheid van godsdienst
Toch heeft niemand het over de vrijheid van géén godsdienst

Dan vraag ik aan iedereen
hoe kan dat nou?

Dan hoor je niemand meer.

Maar ja, wie ben ik?


En
je moet de politiek ook overlaten 
zoals altijd
aan hoogopgeleide
anders wordt het een zootje
zoals eh...


RFTS




                          


Hé, ik dacht dat alleen PVV-aanhangers dit soort dingen deden:







Maar niet alles is onbeschoft,
Soms gaat het subtiel. Zoals Nieuwsuur dat doet met Marianne Thiemen
Wel véél gemener:












Geen opmerkingen:

Een reactie posten