donderdag 9 augustus 2018

Arnon

Laten we gewoon eens lekker beginnen.
Met een lekkere roddel. Hoewel, een roddel wordt altijd gezien als iets wat niet waar is.

Nou 

Arnon heeft zijn vriendin dus wél aan d'r haren door de hal van't hotel gesleurd, omdat
Arnon verschrikkelijk jaloers kan zijn.
Arnon dwong zijn vriendin wél tot een abortus.
Arnon zegt dat alles geschreven mag worden, ook over hem, maar
Arnon pleegt wel degelijk censuur.
Arnon is wél een klootzak, maar daar kan
Arnon niks aan doen dus ziet
Arnon dit als een vrijbrief om zich zo te blijven gedragen.
Arnon is dus gewoon een "player".
Arnon ziet alles als "inspiratie voor zijn schrijfsels"


"Onze reis, onze liefde, ons einde is geen literatuur, het is ons leven. Jij bent voor mij geen personage en ik wil niet langer jouw personage zijn, noch in de schaduw van jouw pen leven. Wellicht is dit stuk slechts een onvolledige voetnoot bij alles wat jij al hebt geschreven, toch is het een ­eigen stem.
De afgelopen vijf weken kreeg jij regelmatig berichten van mensen die je complimenteerden met je prachtige, rauwe stukken in deze krant. Beseffen die mensen wel dat het leed dat jij zo prachtig verwoordt geen fictie is? Of is men er in jouw geval aan gewend geraakt dat alles literatuur is en iedereen een personage? Soms vraag ik me zelfs af of jij je nog wel realiseert dat ik echt besta en niet een van je personages ben."




Als dyslecticus (belachelijk woord voor ons)
bewonder ik taalvaardige mensen. 

Dus ook Arnon Grunberg.
Soms ben ik zelfs jaloers op die wandelende talenknobbels. Soms.

Sommige taaligen (bestaat dat woord?

denken conclusies te kunnen (mogen) trekken 
aan de hand van de taalvaardigheid.
Bijvoorbeeld over iemands intelligentie.

Er zijn er zelfs die de taal gebruiken om de werkelijkheid te veranderen. 

“Recht lullen wat krom is.”
"Hoe wolliger de taal, des te dikker de mist."


De taal wordt ook vaak als machtsmiddel gebruikt. 
Je gebruikt een paar "moeilijke woorden" en de ander denkt al snel
"begrijp er geen klote meer van dus zal hij wel slimmer zijn assik." 

Dan heb je de Moeilijke-woorden-fetisjisten die vaak zelf niet eens weten wat ze bedoelen. 

Blijkt de taal ook nog als communicatiemiddel te worden gebruikt.
Dus om anderen iets duidelijk te maken.
"Laggûh tog?"



Mijn vorige blog ging over de ergernis van Sis van Rossum over de hoofddoek.

Op de PR-tweet van Maarten van Rossum werd ook gereageerd door Arnon Grunberg.

Uiteindelijk is het niet meer dan erudiet, taalvaardig schelden op universitair niveau... 

Maar blijft schelden. Netjes schelden. 
In Brabant "Ge hoef niesso duur te proate hoor!" zeggen we: "duur schelden."



Want wat kan Arnon anderen “lekker beledigen” hè?




Geniale cirkelredenering.
Zo maak je wit zwart.
Ik ben niet tolerant omdat ik bang ben dat tolerant zijn tegen intoleranten niet slim is, dus is dat weer intolerant.
Ja, je kunt die Arnon wel om een boodschap sturen hoor.
Hij komt altijd wel met iets thuis.

Als ik deze twiet goed begrijp...

wat nooit ÉCHT kan
daarvoor zijn moeilijke woorden, lastige zinsconstructies, schrijftechnieken, beeldspraak, metaforen en andere vage onzin voor
om maar zo intelligent en erudiet mogelijk over te komen,

maar ondertussen geen idee hebben hoe 90 % van de mensen leeft en denkt,
maar goed
op deze manier 
kun je ALTIJD nog roepen dat je 
"dat niet hebt gezegd" of "dat jij [de lezer dus] goed moet lezen" 
(Maar wat niet goed gelezen wordt is wel eerst geschreven!)

...beledigt Arnon mij als zijnde intolerant, 
omdat ik vrees dat er misbruik gemaakt wordt, gaat worden van onze tolerantie 


"Laissez Faire"

Dát kan alleen iemand aanprijzen die zelf geen kinderen heeft. 





Een kind opvoeden is iets anders dan af en toe een neefje of nichtje te logeren hebben

en meenemen naar een elitair literair feessie om ermee te pronken, uitdagen, koketteren, provoceren.
Uiteindelijk blijft er in de opvoedPRAKTIJK zo weinig “Lammaarwaaien” over, 
dat we helemaal niet meer van “laissez faire” kunnen spreken. 

Laissez fair klinkt stukke "duurder" dan lammaarwaaien
Jammer dat het hetzelfde betekent.











Zeker mag je iemand aanspreken als hij duidelijk maakt een ander te minachten en haten,
daarom vond ik het ook “mijn plicht” om aangemoedigd door Arnon’s advies
HÉM aan te spreken op minachting, liegen, verdraaiing van iemands woorden en polariseren van hem zelf.

Als iemand mij kan vertellen waar ik minacht en/of haat, hoor ik dat graag.

Overigens zijn reactie op mijn tweet had van een PVV-er kunnen zijn.
Dat Arnon met zijn talenknobbel niet “Gutmensch” schrijft in plaats van “toch een goed mens”?

Binnenkort verschijnt de snelcursus “liegen met taal voor dummies”





Dus
als ik iets niet wil, dan … lieg ik,
beperk de vrijheid van...eh... “anderen” neem ik aan,
dus anderen mogen alles met mij doen,

maar ik moet echt het lef niet hebben om daar iets over te zeggen, 
want dan beperk je de ander in ZIJN vrijheid.

Ik moet mezelf “vrijwillig” als slaaf onder een fascistische dictatuur laten onderwerpen.

Ik moet mezelf alle geweld aan laten doen
anders doe ik anderen geweld aan.

Arnon...pleeg eens snel zelfmoord. Je gebruikt zuurstof. Van anderen. *dit was sarcasme*

Arnon zegt tenslotte nog een keer,
als ik iets niet wil ben ik een vijand van vrijheid.... Dictatorialer kan niet meer
en menselijke waardigheid.

Had Hitler in zijn tijd meer van zulke geniale toalbloazers gehad, 

dan hadden we al 78 jaar één Europa gehad. 
Zonder Arnon. Dat dan weer wel.

LÉZEN zijn volgers wel wát hij schrijft?

Of klikken ze op "like" alleen al als ze zijn naam zien?



Arnon, wat als “duurzaamheid, het milieu” het onderwerp was geweest?
Had je mij dan ook zo grof beledigd?
Of dit:
Misbruik kinderen door priesters

Welnee joh!

Arnon is gewoon een gewoon kuddemens. (dat valt tegen hè Arnon)
Zelfs hij weet niets anders te verzinnen dan schelden.
Oplossingen? 

Nope! Alle oplossingen zijn in strijd met het “verwrongen irreele wereldbeeld” van “links”.
Het zijn ook net populisten hè!






Dt misbruik van geestelijken, ál het christenterreur wordt zelfs als “vergoeilijking, goedprating, rechtlullen,” gebruikt voor moslimterreur.

Ik verzin dit niet hè. Daarvoor ben ik te dom.

Een reactie op het misbruikartikel:


Slechts een enkeling durfde Arnon tegen te spreken. 






Jawel, Arnon is zelfs in Irak geweest.
Embedded!
Da's tien keer veiliger dan op de fiets in het centrum van Amsterdam.


Het gevaar dat Jeroen hier schetst is reëel.

Alleen niet bij mij. 

Waarom kan ik dat zo stellig zeggen? 
Omdat ik dat gevaar ook zie. Daar hou ik dus rekening mee. 

(Arnon, als je ÉCHT kinderen op gaat voeden, ga je gevaren zien. Daar moet je op anticiperen. Doe je dat niet, dan ben je weer snel kinderloos,
maar...
ouders zijn dan ook vijanden van de vrijheid en menselijke waardigheid...
Arnon
je bent een lul PUNT
En waarschijnlijk wéét je dat zelf ook.)

En Jeroen, maak je geen zorgen hoor, vrolijker mensen als ik bestaan er niet veel.

En Jeroen, maak je geen zorgen hoor, ik denk NIET dat we hier een sharia krijgen. 

Zover laten wij het hier niet komen.

Waar ik wél bang voor ben is de enorme bak ellende.

Als hele bevolkingsgroepen het niet meer pikken. 

Ook aan de “lammaarwaaien”-mentaliteit komt eens een einde. 
De "gewone man" zegt heel vaak "Leven en laten leven" 
maar dat kan alleen als anderen hen óók laten leven.
Krijgt de "man van de straat" het gevoel dat dat niet gebeurt
dat zijn vrijheid, zijn menselijke waardigheid gevaar loopt
dan komt hij in opstand
dan is zijn geduld, zijn medeleven, zijn begrip, zijn tolerantie op.

Ik ben juist een beschermer van de menselijke waardigheid en vooral van de vrijheid.






Tenslotte Arnonneke, *lief sarcasme*


het enige wat ik deed was mijn bezorgdheid uitspreken.

Kan jij mij uitleggen wat daar fascistoïde aan is?


Dat gezeik, 

dat clisjee-gepapegaai over 
“angst of bang voor de toekomst”
"Angst is een slechte raadgever.” 

Halve waarheden die inderdaad goed advies zijn bij de helft van de gevallen, 
maar voor alle gevallen wordt gebruikt door de na-aapjes.

Arnon, jij en ik leven dankzij een bet-bet-bet-bet-overgrootmoeder, (of vader)

die hard wegrende toen hij die sabeltandtijger zag.
Ja, uit angst. Omdat ze bang was.

Zorgen maken is dus “leugenachtige retoriek”.
Het is meer dan duidelijk dat jij geen kinderen hebt.

Laat dat in godsnaam, in mensnaam zo blijven.
Er worden al genoeg kinderen mishandeld.

Het verleden geeft geen garantie voor de toekomst.
Het is interpreteren, dus onzeker.
Bezorgdheid blijkt later niet altijd terecht te zijn. Net als onbezorgdheid.


Ok,
Arnon heeft ook zijn goeie momenten hoor.
Best veel eigenlijk.





Maar

Ik maak me zorgen 

om Amerika met hun nieuwe president Trump.
Niet omdat hij een complete idioot is,
maar omdat minimaal 50 % van de Amerikanen op hem hebben gestemd.

Ook om de slechte linkse, democratische verliezers.

Niks geen nuance. Niks geen zelfreflectie. Niks geen eigen fouten eerst. Niks geen voorbereiden van inhoudelijke oppositie om over maximaal 4 jaar van Trump af te zijn. 

Nee, die gaat er makkelijk 8 jaar van maken.

Want,
gelijk na de overwinning van Trump werd geroepen dat de verkiezingen niet eerlijk waren, want dit systeem is oneerlijk.
Oh? 

Hoe lang is dit systeem er dan? Was dit de eerste keer dat er op deze manier werd gestemd.

(Frappant is dat het systeem met de kiesmannen is verzonnen om de “lagere bevolking” niet te veel macht te geven.)

Via ditzelfde systeem is Obama (jazeker; mijn held) tot twee keer toe president geworden, dus de democraten hadden tijd genoeg om dat oneerlijke systeem te veranderen.

(Frappant was ook dat iedereen “Schande!” riep toen Trump zei dat als hij zou verliezen hij de uitslag niet zou erkennen omdat het systeem corrupt was....)

Links, rechts, democraten, republikeinen, PvdA, VVD...
allemaal “één pot nat!” De pot verwijt de ketel.

Kortom: er gaat niks verbeterd worden. NIKS! NOOIT!
Niet door rechts. Niet door links. Niet door het midden.

Maar volgens OosArnonneke 

mag ik mijn zorgen hierover niet openbaar uiten, 
want dan ben ik een vijand van vrijheid en menselijke waardigheid. 
Zeg maar gerust een fascist.

Zo ben ik ook bezorgd 

over Junker.
Niet om zijn gezondheid en omdat hij altijd dronken is en iedereen als een malloot behandeld.
Nee, dat iedereen dit toelaat! Lachend zelfs! (is "Minzaam" het juiste woord?)

Al die geweldig intelligente, hoogbegaafde, erudiet en universitair hoog opgeleide mensen met een haast onmenselijke verantwoordelijkheid 

laten zich schaamteloos, onverantwoordelijk als nóg grotere idioten behandelen als Junker zelf al is. Deze volslagen idioot is dus de leider van de democratische wereldmacht Europa. 
Eh, nee, want hij is NIET democratisch gekozen.
En heel “links Europa” zegt er niets van. NIETS!
In elk praatprogramma, elk journaal, nieuwsuitzending, actualiteitenprogramma komt Trump aan bod en altijd negatief. Trump krijgt overal de schuld van.
“Met je slachtoffer veinzen daar”
Ik heb nog nooit een Junker-bash gehoord of gezien.

Natuurlijk ben ik bezorgd 

over de zorg.
Dat mag niets kosten en degene die pech hebben zijn de lul.

We glijden weer terug naar een samenleving waar “het recht van de sterkste” geldt. 

In zo’n maatschappij zou een watje als OosArnonneke niet overleven. NIET!!

Eigenlijk probeer ik jou te beschermen sukkel!
Met mooie woorden en geniale zinnen hou je geen “woedende boom van een vent tegen”.
Laat staan een blinde woedende menigte.


Een laatste voorbeeld van Rianne Meijer en Aafke Romein


Ook maak ik me zorgen om het onderwijs.

(Waar ben ik dan weer een vijand van?)

niet alleen omdat het niveau van de leerkrachten laag is,
maar dat niemand dat een bal kan schelen. De opleiding is bedroevend laag.
Ja, mensen die via het vmbo op de Pabo terecht komen, zijn zelden in staat om zelfstandig, analytisch te denken en daarnaar handelend (corrigerend) op te treden.


Het gaat om de kinderen, kleinkinderen, de toekomst.
Elke minister en staatssecretaris denkt weer wat te moeten veranderen.
Zelden ten goede. ZELDEN.
En niemand, NIEMAND doet er echt iets aan.

Mensen in de zorg, het onderwijs zijn veel te soft. Maar ook te betrokken, te empathisch.
En dáár wordt misbruik van gemaakt.
Zeker door hen die er financieel en, of qua status beter van kunnen worden.
“Het recht, de macht van de sterkste, de gestudeerde geldt hier nog steeds.

Het resultaat is theoretische nonsense die door mensen in praktijk moet worden toegepast.

Wat niet kan!!
Beleid maakt meer kapot dan ons lief is


Ik ben bezorgd over 

het toenemende aantal zzp-ers.
Niet omdat ze er zelf voor kiezen, maar juist omdat er geen keuze is.

Hierdoor gaan we weer langzaam terug naar de tijd van de “dagloners”. 

En wie weet, misschien nog wel verder terug, naar de tijd van horige en lijfeigenen.

Ik ben bezorgd over 

de ongelijke verdeling van de welvaart

Ik ben bezorgd 

om de immigratie
niet omdat er vreemde mensen hierheen komen, 

maar omdat ZIJ in een vreemd land, een vreemde cultuur terecht komen
en daar helemaal NIET gelukkig kunnen (of willen) worden.

Ook omdat ze hun energie, kennis, kracht NIET gebruiken 

om DAAR het land op te bouwen waar hun moeder, vader, familie en vrienden wonen. 
Dan hebben zij en de generaties die gaan komen er ook wat aan.

Waarom gebeurt dat niet?
Omdat hun land kapot is?
Europa lag ook plat in 1945.

Ja, er zitten enkele oorlogsvluchtelingen tussen. 

Zeker, maar hoe de MainStreamMedia hun best ook doen, ik zie toch voornamelijk beelden van sterke, jongemannen die komen uit vredige gebieden.

Ik maak me zorgen 

om religie.

Niet omdat mensen in een “sprookje geloven”, 

maar vooral omdat zij vinden dat iedereen in datzelfde sprookje moet geloven.

Na bijna 2000 jaar ervaring met het christendom kunnen we toch wel stellen dat 

“god meer kapot maakte dan hem lief was.” 
Tenminste dat hoop ik.
Anders is God de grootste sadist die er ooit heeft bestaan.

Ik maak me zorgen

om het verbod op zorgen maken.
De taalvaardige mafia

Arnon,
ik zou je het liefst aanklagen. Ja, voor de rechter!
Maar ach, wie ben ik? 


Whaha een slachtoffer! Hoe kwam je dáár nou weer op? Laffe idioot dat je d’r bent.
Je weet echt niet wat je tegen wie schrijft hè.
Je reist de hele wereld over maar je blijft totaal wereldvreemd. 


Zoals gezegd:


Na je excuses 
hou ik m'n moeder tegen
betaal jij de koffie

Afgesproken?


RFTS


---------------------------------------lees-kijk-erger-lach-kennis-denk-voer------------------------------

Heb laatst een boek gelezen. 

Jawel, een dyslecticus kan wel lezen hoor. Het duurt alleen langer.

“Soumission” van Michel Houellebecq

De Arnonaatjes 

kunnen dit boek lekker in het frans lezen. Lijkt het nóg interessanter. 
Ik heb uiteraard de nederlandse vertaling gelezen.
Ik vond het boek beter dan de werkelijkheid.
Maar....de fantasie van Houellebecq "zou best wel eens kunnen"...
En nou mag ik me daar dus geen zorgen over maken
anders ben ik een vijand van vrijheid en menselijke waardigheid.

Hierover mag ik me ook hier over geen zorgen maken
Afkeuren al helemaal niet! 
Anders ben ik een racist.
Gelukkig is het in de "l'amourtaal" (langage de l'amour)


(20-08-2018)
Hij maakt dan wel geen excuses, maar dit doet Arnon dan weer wel.



Arnonneke,

Mag ik me zorgen maken als ik dit zie?



Mein Kampf
is opnieuw vertaald in't Nederlands.
Arnon vindt daar wat van.
Daar vinden anderen weer wat van
En daar vindt Arnon ook weer wat van


En dan vind ik ook nog wat:
- dat je met de taal wat recht is krom kan lullen


Ja, die Arnon is me d'r eentje hoor, met z'n Jood zijn.






Enkele dagen later vindt ook Bart Nijman er iets van.





Het meningen-carrousel is een perpetuum mobile 
Kunnen we daar niet iets mee doen ivm duurzame energie?



(25-03-2019)
Natuurlijk kan Arnon het niet laten om literair lelijk te doen over Thierry Baudet.

Arnon...met z'n petekind...
Maak dan zelf kinderen lafaard.

Arnon vergeet te vermelden
dat hij net zo'n vrouwonvriendelijke fetisjist is als Thierry.
Alleen Arnon kan ze niet jonger dan 50 krijgen.
En dát zal hem dwars zitten.

Uiteindelijk 
komt het er op neer dat Arnon ZELLEF gewoon bang is. Nu weer voor Thierry.
Arnon verwijt mij angst voor de islam of wat dan ook,
maar Arnon is simpel de pot die de ketel verwijt dattie zwart ziet.

Oftewel: "vocant in ollam nigri sublimes ad ollae"
(Stoer hè? Ksnapper geen klote van, maar klinkt wel sjiek.)




(04-06-2019)

Arnon weet veel over seks hoor.
Hij schrijft er altijd wel over.
En meetings vol seksadviezen. 

Fetisjisme heten zijn seksuele voorkeuren.
Fout geschreven waarschijnlijk, maar wat maakkuttuit!

Hij valt, nou ja valt, sabbelt aan ouwe vrouwen. 

In praktijk schijnt hij jongere vrouwen te strikken, om die na een tijdje weer in te ruilen.
Volgens Sunny dan.

Is ook nog snel én stik jaloers.

Hoewel hij natuurlijk jaloezie als een verkeerde, onpraktische, domme emotie "adviseert",
maar zijn adviezen komen pas echt tot z'n recht, als hij ze zelf ondervindt en in praktijk moet brengen. Dan zien we de ware Arnon. Da's lachen man. 

Hij blijkt een "gemeen vuil kreng" te zijn.:

Volgens Sunny dan


 Ik vind dit wel prachtig hoor: twee hypocriete figuren, die elkaar "te woord gaan".

Had Roos van Ees dit niet van te voren kunnen weten?
Wat maakt er ook alweer blind? Liefde? Roem? Geld? Aandacht?


Ach,
de ene helft van schrijvend Nederland trapt zijn ouders na,
de andere helft hun exen.
Simpel verdienmodel.

Nee, roddelen mag niet.Da's ordinair en laag en voor het gewone volk.




Wierd Duk en Arnon
(Arnon is namelijk de allerenigste die iets mag zeggen over discriminatie want hij is Joods. 
Tja en joden hebben op iedereen een streepje voor. 
En als je zoiets zegt...tadaa...dan ben je antisemiet.
Het leven is zo makkelijk.)




AUW!

Als ze het over pedofielen hebben, hebben ze het over mij.



Ik vind dit een hele rare tweet:







 


(bron: Gerard de Boer) 




Arnon geeft een interview in Buitenhof

Wel sterk: hij geeft het later toe en zal het bij Buitenhof gaan corrigeren. (ben benieuwd)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten