woensdag 22 januari 2020

Wat moet ik dan nog méér doen?

vindt ook Eus, a.k.a. Özcan Akyol bij DWDD 
als er een fragment wordt getoond van de documentaire "Terug naar de Akbarstraat."

(Nog niemand die iets over de naam heeft gezegd. 
Is dat geen toeval? Dan vraag je er toch om?
Moet die naam niet verboden worden? Witte de Wit mag ook niet meer, dus een kreet die bij elke aanslag wordt geroepen, al miljoenen doden heeft opgeleverd, zou toch ook niet meer moeten mogen kunnen.

Maar ik ben een zeikerd. 
En zeikers hebben gelijk, maar krijgen het zelden.)


Aan de reclame zal het niet liggen. Deze documentaire wordt een gierend succes.

MAAR
kijk eerst even naar dit stukje video van 3 PvdA-prominenten,
dan weet u hoe je tussen de woorden van Felix moet luisteren.
Je hoort hem ook af en toe slissen. Net als Femke. Komt van Ed van Thijn.
Last van GTS. Gespleten Tong Syndroom.  

"Ja zeker ik ben laf geweest."
direct daarna heeft Felix zijn excuus al klaar.
"Maar dat was een lafheid die in die tijd normaal was..."
En dat doet hij nog steeds. Kijk maar naar het interview en bij DWDD.
(De andere twee PvdA-ers zijn Wouter Bos en Rob Oudkerk.)

Vijf dagen geleden een lang interview met Felix Rottenberg in de Volkskrant.
Dat gaf alleen al duizenden twitterreacties.

En gisteren bij De Wereld Draait Door.
Gelukkig zaten Özcan Akyol en Ali B. er bij.

Een Turkse ondernemer sprak theatraal: "Wat meer kan ik nog doen?"
Eus beaamde die woorden en vroeg eigenlijk hetzelfde.

Het antwoord is simpel Eus:
(en dat weet jij ook wel.)
Niks.
Helemaal niks

Maar nu je deze man hoort zeggen dat hij voor zijn gevoel hè, het gevoel weet je, het is een gevoel..."
(hij weet ook dattie gevoelig uit z'n nek lult, maar ja het lult zo lekker in dat warme bad met dik, zacht, beschermend slachtofferschuim
en dan ga jij ineens ook deze populistische onzin uitkramen.
Want dat is het Eus. Populistische onzin! Dat weet jij ook. 

Wat je moet doen?
Gewoon doen.
Leer de taal. Respecteer anderen zoals jij jezelf respecteert. Hou je aan de democratische regels. Niet zielig doen. Eigen verantwoordelijkheid. Laat die islam er buiten. Nou ja: hou die lekker binnen. In huis. 
En zie je, hoor je dat er gediscrimineerd wordt? Zeg het keihard! Dan lossen we dat samen op.

Jij wordt simpel beoordeeld op je daden. Schrijven en spreken.
Je zal wel eens te horen krijgen "ga terug naar Turkije!"

Ik krijg wel eens te horen dat ik een Tokkie ben. Analfabeet. Forumstemmer. (Ja, zelfs dát is al een scheldwoord.) (Ik stemde PSP, SP, PvdD...dus...allemaal populistische partijen toch?)

Ja, Ali B zal wel eens "kutmarokkaan" worden genoemd in plaats van knuffelmarokkaan.
Tegen mij roepen ze wel eens Schele! Islamofoob. Gespierde spijker. Xenofoob of ...Populist.

Jij weet
ik weet
dat dat inhoudelijk geen enkele waarde heeft.
Het is gewoon gelul. Schelden. Negeren.

Maak er dan nu niet ineens een serieus racistische draai aan. 
"Zeg me wat ik moet doen en ik doe het..."
Niemand, NIEMAND wil dat.

Dat weet jij ook! Komop Eus!

Felix meent ineens zijn gelijk te zien en begint dan pas echt te kakelen over "...geroddeld. Er wordt niet mét ze gesproken...etc."

Thierry heeft gelijk met zijn oikofobie
Maar Thierry zal net als Pim Fortuyn ooit door de hele linkse kerk enkel ontkennend en negatief worden besproken. Of erger.

Of zoals Rob Oudkerk te horen kreeg van het campagneteam dat hij 
"niets van Fortuyn goed moest vinden...Wat hij ook zei!"
Toen keek ik (Rob) naar mezelf en dacht ik "Eikel! Hij (Pim) had gewoon gelijk!"


De docu "Terug naar de Grotestraat" is eigenlijk een schandalige documentaire.


Felix probeert na jaren alsnog zijn gelijk te halen,
terwijl hij zélf allang heeft toegegeven dat hij dat niet had.
Fortuyn zei: 
"het is deze ontkenning van de werkelijkheid, waardoor zoveel kiezers, allochtonen en autochtonen zich in hun hemd gezet voelen."
En wéér probeert Felix de werkelijkheid anders te laten zien als die is.

Luister naar zijn vergoelijking van die marokkaan die vindt dat de nederlandse kinderen en ouders zich maar aan hen moeten aanpassen omdat er meer allochtonen op de school zitten.

Felix weet echt niet waar hij het over heeft:
"het ergste is dat ze zich hier in Nederland niet thuis voelen en in Turkije niet."
Ik ken de Turkse gemeenschap héél goed.
Door een zeer nauwe familieband.
Weet je dat er Turkse Nederlanders naar Turkije willen omdat ze het hier verstikkend, beknellend vinden.
Weet jij Felix door wie dat komt?
Door de eigen Turkse gemeenschap!
Het is een luchtdichte, verstikkende sociale gevangenis onder elkaar.


Het mooist verwoordt regisseur Gülsah Dogan het:
"...en toch...en toch...en toch...en toch..."

Hoe graag wil je dan de werkelijkheid niet omtoveren tot een ander wereldbeeld.


16:30

nu komt Ali B.
"ik vraag me dus echt af
of we ons niet blindstaren op die etnische achtergrond."

(Gülsah mompelt "ja"
maar heeft blijkbaar nog niet door dat Ali binnen een minuut haar hele documentaire totaal overbodig maakt.)
Ali zegt stotterend, hakkelend: 
"Eus is méér Nederlander dan Matthijs!"

Precies!

Ali B. draait het slachtofferschap om: 
"Oh? Ze onderschatten mij. 
Die arme hollanders die moeten veel meer moeite doen om punten te scoren dan ik.
Als een marokkaan (laten we eerlijk zijn...) een portemonnee terugbrengt, heeft het meer impact dan wanneer gewoon een hollander dat doet....
Ik zag het als een voorsprong."

Whaha, Felix zegt "Ja!"
Maar denkt: "Kut! Die marokkaan is veel verder dan ik."

Tenslotte mag André nog wat open deuren intrappen.
Tjee zeg. 

"Terug naar de Akbarstraat" gaat de Multi-Culti geen goed doen.


RFTS



-------------------è è è è e en.....klikken maar---------------------------------


Paul Scheffer 

schreef 20 jaar geleden "het multiculturele drama"
Nou, dat zullen we weten ook!

Het NRC heeft er een serie aan gewijd.
bijvoorbeeld:
"Heeft zich hier een cultureel drama voltrokken?" door Lamyae Aharouay en Mark Lievisse Adriaanse

of
"De vooruitgang van migrantenkinderen is onvermijdelijk." door Lamayae Aharouay en Lofti El Hamidi





Lofti twittert

en ik kon het niet laten:



Paul Scheffer schreef zelf 20 jaar later "migratie is maakbaar."



Lamyae heeft de krenten er wel uit weten te zoeken.
Terecht hoor. Moet ook verteld worden. Wordt ook heel vaak verteld. Zeg maar op alle MSM-uitzendingen, zoals Dwdd, Pauw, Jinek, Op1, Journaal, Nieuwsuur, Eenvandaag, NRC, Volkskrant...etc.

Maar laten we nou eens proberen om ALLES te benoemen,
wat dacht je hier van:



Deze vrouwen kan en zul je nooit te spreken krijgen,
want die zitten opgesloten. 
Ga die vrouwen eens opzoeken Lamyae (girl (?)
Als je kunt en durft.

Dan is Shirin voor mij een veel grotere held.

Lees wat zij er voor doet. Ali B. heeft natuurlijk gelijk. (Dus ik ook <[;-))

Zoals ook Arjen van Veelen ontdekt.




Arjen van Veelen 
is nóg iets opgevallen.
Het songfestival 2020 wordt dit jaar gehouden in Rotterdam, de stad met wel 174 nationaliteiten.

Arjen schrijft hierover in DeCorrespondent.

"Diversiteit is geworden wat het moest bestrijden."



Nou, op de vraag "Wat moet ik dan nog meer?"
geeft Arjen eigenlijk het antwoord (spoiler alert!) 
"Niks!" 
Sterker nog: 
"Het is al veel te ver gegaan!"

"Dit filmpje toonde kortom geen realiteit, maar een ideaal. Het ideaal van de West-Kruiskade, uitgerold over heel Rotterdam."

"Het filmpje staat niet op zich. Rotterdam presenteert zichzelf uitdrukkelijk als gidsstad voor een succesvolle multiculturele samenleving."

Een paar reacties op dit artikel.

Ook via de Correspondent zelf. 






Ja Ali, laten we eerlijk zijn: 
heel veel problemen worden ook versterkt door de islam. Ik durf te zeggen "veroorzaakt".
Deze religie geeft moslims een superieur gevoel. 
Dat klopt ook wel als je de koran leest: zij zijn de enigen die de waarheid hebben, anderen kennen de waarheid niet, dus zijn minderwaardig.

Heel interessant (voor hen die de laatste 40 jaar onder een steen hebben geleefd)
is

het verhaal van Ali Rizvi, een moslim die ontdekt wat de islam écht is:




"mijn ouders waren goede mensen en dat was niet vanwege, maar ondanks de Koran." "Kritiek op de islam zal de wereld vrijer maken"




----------------------------------------------------------------
Net het eerste deel gezien van de docu
"Terug naar de Akbarstraat.":

Perfect voorbeeld om al mijn vooroordelen bevestigd te zien.

Was dat wel de bedoeling, Felix?

De beknelling komt niet door de hollanders, maar door de mede-allochtonen.
Waarbij ze elkaar via de sociale controle in de gaten houden. Uiteraard kan dit makkelijker via religie, in dit geval de islam. Veel eisender en beknellender kun je het niet hebben.

Ik gooi zomaar wat citaten eruit en reageer erop:

"Hoe moeten die kleine jongetjes weten wat Nederland is?"
Huh? Hou toch op! Ze zitten er midden in! "Nederland is overal!" Jullie sluiten zélf de deuren met je islamitische scholen, met je samenklitten in wijken met scholen waar Nederlands een vreemde taal is. 
Die kleine jongetjes hoeven alleen maar naar buiten te gaan!


Huiswerk? Mijn ouders konden mij niet helpen.
Gelul weer!
Ik ben zoon van een arbeidersgezin. Die konden mij ook niet helpen.

En ja hoor:
daar is de vechtsport weer.
Oh wat zijn ze weer goed aan't opvoeden: 
we leren ze vechten, opkomen voor zichzelf, door een ander met één klap op de grond te krijgen. Potentiële acteurs kweken voor de uitzendingen van "Opsporing Verzocht."

Waarom geen schaken? Goed leren denken. Allemaal op filosofie? De kunst van het debatteren? Poezie? Leesclubjes? Voetbal? (Ok, die doet wel mee gelukkig.)

Daar komt de smoes:
"...thuis...geen aandacht...dus er was geen gesprek...dus... 
is vechtsport ideaal..."
Ideaal om een goed gesprek te kunnen voeren.

En iedereen trapt in die populistische onzin van de vechtsport-idylle.

Tjesses, dan die Sinan Cankaya, (antropoloog)
over de vuiligheid op straat...allemaal de schuld van de gemeente. Uiteraard.
Dus in witte wijken wordt het huisvuil veel meer opgehaald dan in gekleurde wijken?
Sinan, waarom is integratie vaak een probleem bij vooral Arabische en Afrikaans mensen?
In een volgende fragment oefenen gehoofddoekte vrouwen keihard "NEE!" zeggen. 
Nou Sinan, duidt dit eens als je durft. Of is dat ook de schuld van de autochtoon?

Kortom:
te veel voorspelbaarheid.
Ik ben d'r wel klaar mee.
Deel 2 zal ik overslaan.





13-02-2020

Er is vandaag een parlementaire onderzoekscommissie over moskeeën

Maar naast de invloed van streng islamitische landen als Saoedi Arabië
wordt het ook intern onderzocht door moskeebezoekers zelf aan het woord te laten.

Dat loopt niet goed.
Voorspelbaar.
Hajer Harzi is zo'n vrouw die werd gehoord:




Zij vertelt in het programma Op1 wat er is gebeurd. 

Ook Ahmed Marcouch en Afshin Ellian zitten aan tafel.

Luister vooral naar wat Marcouch zegt:
ben je een ongelovige, een kafir (wat 90% van de Nederlanders zijn)
dan ben je minderwaardig en moet je dood.







Roderick Veelo

schreef deze column

die ik wel in drie van mijn blogs zou moeten vermelden:

hier voor de gematigde, maar vooral zwijgende moslims.







Dit moet je natuurlijk NIET doen:

Precies wat Mirjam zegt:

Ze vinden zelfs dat ze méér recht hebben op het invoeren van hun bijdragen aan ONZE cultuur, aan ONZE normen en waarden.
WIJ mogen blij zijn met hun bijdragen.
Zonder zouden wij hulpeloos, doelloos, goddeloos, van-alles-loos rondzwalken op dit stukkie platteland.







Manmanman!
Wat hebben we en ze het toch slecht in dit platte landje.


Soort van ethisch profileren lijkt het.

Ook bij Aboutaleb zitten wat islam steekjes muurvast.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten