donderdag 5 oktober 2023

Grenzeloos Simpel

Frans had soep gemaakt. Snert. Anderhalve liter.
Wilde deze bewaren voor de volgende dag.
Zijn kinderen en kleinkinderen zouden komen.

Hij had twee kannen waar elk één liter in kon.

Frans begon te gieten en bleef maar gieten...
"Ho! ho! Ho! Frans, wat doe je nou!" riep ik, "je hebt nog een kan!"
"Ja maar, die's vies!"
"Dan maak je'm toch effe schoon!"

Ja, ik ben me een geniaaltje hè.

Maanden later ging Frans weer soep maken.
Maar hij wist nu dat sommigen zijn snert niet zo lekker vonden. Vegetariërs.
Dus maakte hij een liter snert en een liter vegetarische groente-tomatensoep.

Ook had hij van zijn snert-ervaring geleerd
en had twee twee-literkannen gekocht.

Frans goot de snert in de kan.
Ik was net op tijd 
toen ik zag dat hij de groente-tomatensoep erbij wilde gieten 
"Ho! ho! Ho! Frans, wat doe je nou!" 
"Dat kan er nog makkelijk bij hoor" 
"Ja, dat zou kunnen Frans, maar dan lust echt NIEMAND nog soep."
"Oh? Zou je denken?" 


Belachelijk verhaal natuurlijk.
Is niet echt gebeurd hoor. (Mocht je twijfelen.)

Zoiets gebeurt alleen in "Het Echt", IRL, in de echte, grote werkelijkheid:
de politiek.

RFTS
----------------------------waar gaat dit over?---------------------------------


Nou is Frans ook iemand die denkt dat
leg je een rotte appel tussen gezonde appels
dan wordt de rotte appel weer gezond.

Deze ex-moslima dacht ook in een gezonde fruitmand kunnen gaan liggen.
Dat is Nederland allang niet meer.



Lidstaten van de EU
als de buitengrenzen van Europa niet meer functioneren.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten