vroeg Sinan Can zich af bij VandaagInside.
Ik had Eus deze vraag ook al eens horen stellen.
Het eerste wat mij dan opvalt is dat JULLIE!
Het eerste wat mij dan opvalt is dat JULLIE!
JULLIE MOETEN ons als volwaardige Nederlanders zien
JULLIE zien ons niet als volwaardige Nederlanders.
Het is dus JULLIE schuld.
Het is dus JULLIE schuld.
JULLIE zorgen er voor dat wij ons geen Nederlander voelen.
JULLIE willen niet dat de islam hier komt.
JULLIE willen de democratie en vrijheid niet opgeven.
Geintje, die laatste drie jullie's zeggen ze niet.
In ieder geval niet hardop.
(Denken ze wel, zoals onze "heilige knuffel marokkaan" Aboutaleb.)
Weten we nog: JULLIE MOETEN respect voor ons hebben!
Maar in onze westerse cultuur moet je respect VERDIENEN.
Respect kun je krijgen, nooit eisen.
Wat ik nog nooit heb gehoord van een moslim
of van iemand die uit een land komt waar de islam domineert
is dat hij/zij naar zichzelf kijkt om de oorzaak te vinden.
Sinan,
wil je écht een Nederlander worden,
ga dan zorgen dat je je onze culturele en sociale geschiedenis eigen maakt.
Die begint bij het Nieuwe Testament met de figuur Jezus.
Ja die met "de andere wang toekeren" en "Wie gooit de eerste steen?"
Onze normen en waarden worden verder gevormd door
de Verlichting, via Reformaties en Revoluties
om uiteindelijk uit te komen bij de Jaren-60.
Wat werden uiteindelijk de belangrijkste elementen van het westen?
Twijfel.
Twijfel aan alles en onderzoek alles!
en verder
ZÉLFreflectie ZÉLFkritiek ZÉLFkennis.
Ik heb nog nooit een moslim horen zeggen
"ja misschien hebben moslims het er wel naar gemaakt...
Al die aanslagen, de eerwraak, vrouwen minderwaardig vinden en behandelen,
het hele westen en de westerse samenleving minachting,
ongelovigen "onwetenden" noemen die bekeerd moeten worden
joden die dood moeten, alle LHBTIQ+ers ziek vinden,
democratie en vrijheid niet erkennen.
Stop toch eens met je gedragen als verwende kleuters.
Ja, dat verwennen is de schuld van de bleke, blanke Nederlanders,
maar het gedrag komt toch echt van jullie.
Kijk, dit is't nadeel van zelfreflectie: je moet ook de eigen fouten inzien, toegeven en verbeteren.
Voorbeeld? Blanken hebben de slavernij afgeschaft.
We zagen dat het fout was en hebben er iets aan gedaan.
Het resultaat? We worden ermee gechanteerd.
In veel islamitische landen is nog steeds slavernij. Hoor je niemand over.
Wat moeten we doen?
Nou, in ieder geval niet dit:
RFTS
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ohja, om te beginnen, wat jullie moeten doen is erkennen
Dan ben je al een heel eind op weg Nederlander te worden.
Lees dit anders eens:
Frappant is het citaat van Youri Albrecht hier wel.
Youri bood ook geen podium aan de Israëlische stand-upcomedian Yohay Sponder
Och, uiteindelijk is dit voor iedereen het beste:
"Zij" geen heimwee en mogen leven zo ze zelf willen
"Wij" geen ellende, armoede en een veilig land waarin we mogen leven zo wij zelf willen
Maarja, er is zoveel te verdienen aan migratie.
Dat zal er dus wel niet van komen.
Voorbeeld:
Esmee de Koning zit in de gemeenteraad van Steenbergen
Bijvoorbeeld:
Moslims claimen de Nederlandse normen en waarden
zoals dit:
Leon de Winter
heeft het over "ont-haten" van moslims in deze column.
Maar ik vraag me dan af,
kunnen we de islam en de moslims "ont-haten"?
Zijn het dan nog wel moslims?
Na een halve eeuw moslims in Nederland
met begrip, geduld, tolerantie voorgetrokken en geknuffeld te hebben
zie je de haat alleen maar toeneemt.
Joden doden?
Grappen maken over joden doden?
De Vijfde Colonne voor Australische samenleving?
Er zijn mensen in het westen
die moslim artsen en verplegers niet vertrouwen.
Terecht?
Ik vraag me af... Hoeveel van die chappies werken er in het Nederlandse zorgsysteem?"
"Overal, wereldwijd, waar moslims de kop opsteken is het binnen no-time een grote gore bende. . . Wat een verschrikkelijke smerige sekte is het toch."
Maar...
De vrijheid van religie kan niet bestaan zonder vrijheid van religiekritiek.
en:
"Overal, wereldwijd, waar moslims de kop opsteken is het binnen no-time een grote gore bende. . . Wat een verschrikkelijke smerige sekte is het toch."
Maar...
Ga dan de islam maar eens helpen te hervormen, te verlichten
En niet zeiken over "een kam" en "is maar een kleine groep."
En niet zeiken over "een kam" en "is maar een kleine groep."
Islam is het islamisme in ruste en het
islamisme is de islam in actie.
(Boualem Sansal)
Islam is de religie van daders, niet van slachtoffers.
De vrijheid van religie kan niet bestaan zonder vrijheid van religiekritiek.
en:
ONZE VRIJHEID
staat op het spel.
En die dreiging wordt steeds groter
Tolerant zijn uit lafheid is geen tolerantie.
Ach, en die zielige rechters
Wat je ook moet doen
Wat je ook eens zou moeten doen
Durven jullie niet of ...
willen jullie niet, omdat je het er mee eens bent.
Wat je ook kunt doen
Meid, ga lekker solliciteren in een islamitisch land
waar u misschien wel iets kunt betekenen
maar laat onze samenleving met rust.
En nee,
wij willen geen enkele vorm van fascisme meer in Europa.
Zeker niet die vorm die nóg gevaarlijker is dan't
nazisme en communisme bij elkaar
omdat ze zich een godsdienst noemen.
Arjen Lubach maakt af en toe een prima item.
(Over het taboe kernenergie bijvoorbeeld)
Maar hij heeft ook - lang geleden - een uitzending over het salafisme gemaakt.
Conclusie:
we zijn in Nederland
door onze eigen grondwet
totaal machteloos
tegenover de onderwerping van Nederland door het Salafisme.
Ahmed Marcouch zegt zelfs dat er een verbod moet komen op salafistische organisaties.
Dat is dus een grote leugen. Taqiyya!
Ahmed is zélf een zélfverklaarde salafist.
Net als die andere Ahmed. Aboutaleb.
Wat je ook eens moet doen
is dat kleffe ramadan-gedweep afkeuren.
een duurzame gedragsontwikkeling...
Ok, is mijn mening, maar niet die van mij alleen hoor:
En dan die hoofddoekjes onzin.
Islam in de westerse wereld…
Voor wie nog steeds denkt dat de islam ooit probleemloos te integreren valt in de seculiere rechtsstaat Nederland, is de podcast van Mocro Inside met Wierd Duk en ex-politicus Mourad Taimounti verplicht luistervoer. Wees getuige van een frontale botsing tussen onverenigbare wereldbeelden.
Taimounti vertegenwoordigt het islamitisch superioriteitsdenken, dat zich al decennia verschuilt achter pathologisch slachtofferschap – doordrenkt met en gelegitimeerd door óns postmoderne cultuurrelativisme.
Sinds 2001, zo beweert Taimounti, “mag alles gezegd worden”, en die vrijheid zou Nederland hebben beschadigd. De werkelijkheid is omgekeerd: kritiek op de islam werd vanaf de komst van Turkse en Marokkaanse gastarbeiders systematisch gesmoord. De autochtone bevolking, die niet zat te wachten op de islam, werd moreel gechanteerd: houd je mond, anders ben je een racist. Na 9/11 brak tijdelijk het spreekverbod, maar sindsdien moet iedere islamkritiek door een mijnenveld van beschuldigingen – paradoxaal genoeg nog meer dan vóór deze gruwelijke aanslagen.
Wat in de podcast duidelijk wordt, is dat praktiserende moslims als Taimounti fundamenteel niet begrijpen wat een seculiere rechtsorde betekent. Vrijheid van godsdienst wordt continu verward met vrijstelling van feedback en begrenzing. Hoofddoeken in het uniform worden geframed als emancipatie. Massaal bidden op straat wordt als een recht beschouwd. De publieke ruimte wordt opgeëist, zonder oog voor de (negatieve) vrijheid van godsdienst of de grenzen van niet-moslims. Intimidatie wordt verkocht als ‘jezelf mogen zijn’.
En dan deze bizarre ideologische drog: Taimounti beweert dat de Nederlandse wet “afkomstig is van de sharia”. Geen plagerige grap, maar een serieuze poging tot geschiedvervalsing. Doel: de islam presenteren als moreel superieur én historisch bepalend – juist voor de westerse rechtsstaat. Een vorm van symbolische verovering dus. Dawa in ideologische gedaante. Dit is religieus-juridisch revisionisme, bedoeld om gezag te claimen, juist waar men zich bij uitstek terughoudend zou moeten opstellen.
Ook lachwekkend is de uitspraak dat Nederland ooit het ‘grootste islamitische land ter wereld’ was, vanwege Indonesië. Alsof een seculier koloniaal bestuur plots een islamitische identiteit zou opleveren. Een treurige verdraaiing van de geschiedenis, bedoeld om te provoceren en te sarren.
Misschien wel het meest verwoestend is de invloed die arrogante figuren als Taimounti binnen hun eigen gemeenschap hebben. Zij creëren groepsdruk om religieuzer te worden, om zichtbaarder moslim te zijn, om westerse vrijheid juist niet te omarmen. Veel seculiere moslims walgen van dit soort figuren. Achter hun rug worden ze uitgekotst. Maar hardop verzet is onmogelijk – dan wacht hen hetzelfde lot als de kritische autochtoon: beschuldigd worden van racisme of islamofobie. Met een gratis bonus: nestbevuiler!
Achteraf bezien is het pijnlijk duidelijk: we hadden moeten kiezen voor volledige assimilatie, niet voor een vorm van multiculturalisme die ruimte gaf aan religieuze suprematie. Die ruimte is geïnterpreteerd als zwakte. Niet als gastvrijheid, maar als uitnodiging tot expansie. We boden vrijheid met de verwachting van gedeelde loyaliteit. We kregen segregatie en vijandige religieus-collectivistische dominantie terug. Geen gedeeld burgerschap, nul gemeenschapszin, maar parallelle samenlevingen en ondermijning. Men claimt een gelijke behandeling te willen, maar wat bedoeld wordt, zijn privileges en uitzonderingen.
Na bijna zestig jaar is de tijd gekomen voor een ideologische echtscheiding. Zonder haat of hysterie – wél met de heldere conclusie: een seculiere rechtsstaat overleeft uitsluitend als zij haar kernwaarden durft te verdedigen. En die kern is onverenigbaar met een religieus wereldbeeld dat zichzelf als superieur beschouwt, iedere vorm van feedback als aanval ziet en andersdenkenden onderdrukt.
Fragment:
Partij voor de Dieren
heeft -eerlijk is eerlijk-
lang geknokt tegen het onverdoofd slachten.
Na 2022 niet meer.
Waarom dat is weet ik niet.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten