donderdag 6 december 2012

7 ergernisjes

Ik erger me kapot:

1.

Maandag de eerste sneeuwvlokjes, dus
voert de NS een aangepaste dienstregeling in.
Oftewel: er rijden bij voorbaat al minder treinen.
"in verband met de weersVERWACHTING rijden er deze ochtend....."

Ik kan dus ook tegen mijn werkgever zeggen, dat als er
          wat sneeuw zou kunnen vallen,
          wat wind kan waaien,
          de zon dreigt te gaan schijnen,
          er regen kan vallen,
          mijn schoenveter in de knoop,
          de wekker te vroeg gaat,
dat ik dan ook genoodzaakt ben
om een nieuw werkrooster in te voeren.

De NS doet dat gewoon.
Ze doen dit, zodat er minder treinen uitvallen of te laat zijn.
Jawel. Want wat niet rijdt, kan ook niet te laat zijn.

Dat zou ik eens moeten proberen.

Hoe kan dit? Hoe komen ze er mee weg?

2.

Weer de NS:
Een woordvoerder had het over maatregelingen om de
"WACHTIJDBELEVING beter te maken."

3.

Mark Rutte tegen de Kamer:
"We moeten aan die onzekerheid zo snel mogelijk een einde maken."
Rutte is een Hallal-slager geworden.
Niets over de maatregel zelf.
Niets over de onredelijkheid ervan.
Nee, gewoon: snel invoeren, dan kraait er geen schaap meer naar.
(ja, ja, schapen kunnen niet kraaien...pff)

4.

Meer techniek op de basisschool.
eh, heeft iemand zitten slapen de laatste 20 jaar?
Hij heeft het toch wel over hetzelfde onderwijs,
het Nederlandse onderwijs.
Want:
Wie gaat dat doen?
Wie gaat die lessen geven?
Waar halen de leerlkrachten de tijd vandaan?

OH ja, natuurlijk;
ze kunnen best wat tijd schaven van de volgende vakken:

muziek, gymnastiek, handvaardigheid, filosofie,
sociaal gerelateerde vakken (maatschappijleer),
drama, toneel, tekenen, opvoedkunde, spelen,

"Eh...maar die vakken worden helemaal niet gegeven op de basisschool.
Daar is geen geld en tijd voor.
Oh...."


5.
"Daar gaan wij niet over....."
ONTSLAAN!!!!

6.

P&W, DWDD, Eenvandaag, Nieuwsuur, Moraalridders, etc.
"We hebben er beelden van, laten we maar even gaan kijken."
Alsof we een stelletje debielen zijn.
Gaat het bijvoorbeeld over de doodgeschopte grensrechter,
willen ze de discussie breder voeren.
Dan denken ze dat als ze het hebben over
hooligans, Project X in Haren, etcetera,
dat wij dan die beelden moeten zien.
nodig hebben,
anders snappen we het volgens hen niet....
Ze denken dus echt bij de redactie van deze progamma's
dat dit nodig is voor het begrijpen van wat er wordt gezegd.
Een grove belediging!!!
Het is alleen om de kijkcijfers op te krikken.
Ervoor te zorgen dat mensen niet wegzappen.

7.

Gelukkig ook goed nieuws:
Marcel van Dam in de Volkskrant op 6 december.
Man, wat een geweldige column! "Petje Af!!"
Met dank aan Rutger Bregman in Vonk (24 november)
"Mensen zijn grondstof voor de economie"
Want zo is dat.
"Mensen?
eh....Wat schuift het?
Wat kan ik er aan verdienen?"

Dus heb ik me toch nog geërgerd.
Nee, zeker niet aan Marcel van Dam.
Niemand luistert nog naar een oude man, terwijl hij zo raak slaat!
(Sorry, Marcel, de term "oude man" gebruik ik met diep respect.
Geweldig hoe jij de zaken "bloot weet te leggen"!)
Nee, ik ga geen citaat geven:
het hele artikel is veel te goed om er één zinnetje uit te halen.
LEZEN!!
Zeker politici, analisten, managers,
prietpraters in prietpraatprogramma's
Kortom: iedereen die een pak draagt
met de kleur van het haar van Marcel van Dam.

Bedankt Marcel,
dat ik weet dat er meerderen zijn die denken zoals jij:

ik,

RFTS
 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten