donderdag 13 december 2012

De Muziekschool gaat dicht

stond op de voorpagina van NRC-next 10-12-2012:
 
Muzieklessen bij particulieren goedkoper.

Deze lessen worden gegeven door muziekdocenten
die gedwongen zzp-er zijn geworden.
(lees het waargebeurde relaas van een drumdocent.)

Hoe kan dat toch dat zij goedkoper zijn?

De muziekscholen creëren zo hun eigen concurrenten,
waar ze niet tegenop kunnen concurreren.
Maar ja, da's de marktwerking.

Waarom kunnen ze niet concurreren?
Omdat de meeste zzp-ers "grijs" of "zwart" werken.
Gedwongen, hè. Overlevingsstrategie.
Soort zelfverdediging.
Zelfverdediging is wettelijk toegestaan.
Hoewel, in de misdaad wordt hier nogal eens misbruik van gemaakt:
Als je een inbreker te lang vasthoudt, wordt het een gijzeling....
Dan wordt de dader plots slachtoffer.
Ik verzin dit echt niet:
(Pownews 10-12-2012)

mijn fantasie is niet zo groot en snel,
of de werkelijkheid achterhaalt hem wel.


Soms "zakt mijn broek echt af."
Dan hoor ik zo'n beleidsmaker zeggen:
"jullie (muziekdocenten) zijn creatieve mensen,
dus kunnen jullie ook creatieve oplossingen bedenken."

Allereerst worden jullie (beleidsmakers) er té dik voor betaald.
Als wij ons werk niet goed doen, worden we ontslagen.
Jullie niet, jullie spelen de bal door. (geniaal.)

Ten tweede: je brood verdienen met creativiteit is al onmogelijk,
omdat de massa het niet begrijpt.

WAT! Wat zeg ik nou, dat de massa dom is?
Ja, hoor, ik durf dat best te zeggen.
Ten eerste is dat zo,
ten tweede.....nix  te verliezen, dus eggnie bang meer!

RFTS


Jaren later, 2018,
blijkt Anouk hetzelfde te (durven) zeggen bij TVOH
als er een hele goeie zangeres wordt weggestemd.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten