zondag 8 november 2015

Bert & Ernie & Mark

Eerst dacht ik dat het een grap was.
Later bleek dat ook zo te zijn.
Een illustratieve, serieus educatieve anekdote.
Dus eigenlijk was het geen grap.
Zeker geen cynische, dus
later bleek het toch geen grap te zijn.....
Ach, de taal, de taal, de taal.

Mark Rutte vertelde groot fan te zijn van Bert en Ernie.
Zijn favoriete scene:
Ernie deelt een stuk taart. Hij geeft het kleinste stuk aan Bert.
"Nee, Ernie zo doe je dat toch niet," zegt Bert.
"Wat had jij dan gedaan?" vraagt Ernie.
"Nou ik had jou het grootste stuk gegeven." zegt Bert
"Nou Bert, dan klopt het toch, ik héb toch het grootste stuk...."

Geweldig!
Rutte vond dit het gedachtegoed van de VVD zeer goed weergeven. 
Echt een liberale, VVD-clip.
Ja.....ook geweldig Mark.

Pakken wat je pakken kan, want de ander zou het toch aan je geven.....

Ach, de taal, de taal, de taal.
Windkracht 12, stortregen, hagel en dan tegen Mark zeggen, "lekker weertje, hè." 
Hij gaat zijn zwembroek al aantrekken.

Mark heeft gekookt, maar veel te veel zout. "Ik houd wel van een lekkere zoute hap." 
Mark zal je het zoutvaatje aangeven.
"Mark wat ben je toch een lekker en slim kereltje." 
Hij zal je glunderend en trots aankijken. Waarschijnlijk met "....en zo is het."
Nee, niet ironisch bedoeld.

Geweldig toch; wat de een geweldig vindt, vindt de ander ook geweldig.

Als Mark lacht, zal ik het nooit meer normaal kunnen inschatten.
Lacht hij zoveel om zijn gevoel voor humor, of
lacht hij het gebrek eraan weg, of
lacht hij iedereen uit?

"Ernie, er zit een banaan in je oor."
"Je moet wat harder praten Bert, want ik heb een banaan in m'n oor."
Hieraan denkt Mark als hij "het volk toespreekt".
Ze horen toch niet wat ik zeg. Iedereen heeft toch zeker een banaan in z'n oor.
En dat klopt. Dat bleek wel uit al de reacties. 
Die waren er niet.
Ja, deze
maar die telt niet
Tenminste, niet mee.

RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten