donderdag 19 november 2015

Beste moslims,

Iedereen mag hier zijn wie of wat hij wil. Ook moslim.
Je mag hier in het westen zelfs méér moslim zijn dan in het Kalifaat.
Jullie laten overal duidelijk zien waar jullie voor staan, wat jullie vinden en haten. 

Jullie identiteit is duidelijk herkenbaar aan baarden, hoofddoekjes, djellaba's en wat al niet meer.
Mag hoor, niks mis mee. Doen wij ook. Dat is vrijheid. Woon je hier, heb je dezelfde rechten. Jaja, ook plichten.

Best tof, toch? 

En dat willen we eigenlijk houden zo. En jullie ook. Begrijp ik. Anders was je hier niet meer. Zo moeilijk maken we het jullie niet om te vertrekken.

Als er dan ploertige moorden worden gepleegd zoals in Parijs,
gemotiveerd en gerechtvaardigd door precies diezelfde ideeën uit precies datzelfde boek
als waar jullie je zo voor in het openbaar mee willen onderscheiden, identificeren,
dan zijn jullie ineens stil. Doodstil.....

Ja, nee, behalve als iemand zegt dat jullie zo stil zijn.

Dan barsten jullie los. Gillend. Verontwaardigd. Schreeuwend. Beledigd. Dreigend met DE vinger. Ontploffen soms. (sorry, geen woordspeling).
"Waar halen wij het lef vandaan? Deden wij dat ook bij "christelijke misdaden?"
Die Breivik, de KKK, de schoolschutters, kindermisbruikers, en noem maar op?"
(Jamaarisme.)


Ehhh....JA! dus.
Iedereen, ook alle christenen hebben deze wandaden afgekeurd. Gevraagd en ongevraagd. Thuis, verjaardag, werk, tv, radio, sociale media. Overal. Altijd. Tot vervelens toe zelfs.
Nooit van een stille tocht gehoord? Oei, dan kom je misschien toch van een andere planeet.

Maar stel je hebt een punt, 

(wat je volgens mij niet hebt, maar hé, daar kunnen we over praten hier, dus)
stel je hebt een punt, kun je ons dan niet even helpen?
Dat vraag ik niet alleen voor onszelf, maar zeker voor jezelf en je mede moslims. 

VOORAL voor jullie, de moslims zelf!
Want
je kunt en je mag hier gewoon moslim blijven in onze westerse democratie. 
Soenniet, sjiiet, salafist of wat dan ook, maak niet uit. Cool, hè?

Of is dat je niets waard? 

Kan hoor, maar zeg dat dan.
Of ben je het eens met die moslim-terroristen?
Of staat dat inderdaad in de Koran?
Of hoop je toch op een wereld-Kalifaat? 

Of vinden jullie dat je je niet hoeft te houden aan onze wetten?
Of ben je bang om niet in de hemel te komen?
Of ben je te lui?
Ik vraag het maar. Zelfs dat mag hier.
Of ben je bang voor die pubers die je zelf hebt opgevoed?
Zeg dát dan! Zeggen wij ook en dan roepen we er hulp bij.
Net zoals ik nu hulp vraag aan jullie.
Zodat wij én jullie er ook beter van worden.
Dan mag, MAG je hier bijvoorbeeld in een burka rondlopen. Hoeft niet hè; mag.
Of kies je ervoor dat je dat moet, MOET als we hier een kalifaat hebben.
Ik zeg het maar hoor.
Of ben je bang dat je er als een hipster bij moet lopen?
Alweer; hier hoeft dat niet. Hier mag dat.
Eigenlijk mag alles hier, als een ander er maar geen aantoonbaar last van heeft. YOLOBOT!

Beter toch?
Nou dan!
Kom op! Nou geen smoesjes meer.

Wij worden er beter van, maar jullie moslims zeker ook.
(Ik wilde bijna schrijven: "we doen het voor jullie eigen bestwil hoor!" 
maar dat heb ik gelukkig niet gedaan.)

Stel je eens voor
als alle moeders naar hun ISis puberzoontjes gingen en hen eens een flink pak rammel op hun blote kont met een mattenklopper of deegrol zouden geven...
"Abdul, wat heb ik nou gezegd? Hier met die Kalashnikov! Da's geen speelgoed!
Ophouden met dat geklier! Zo heb ik 't je niet geleerd! 
Hup, naar bed! Zonder eten! Zijn jullie nou allemaal van Allah's pot gerukt"

Al-Jazeera mag de primeur. Daarna het acht-uur-journaal
(Ach, ik droom ook maar wat hoor. Maar ja, ik wil ook overleven. Ik heb er maar één.)
RFTS






Een stelletje pubers! Dat zijn het! Die terroristen! 
Zegt ook Wim Meeus in de Volkskrant van dinsdag 24-11-2015: 







Overigens, 
kan iemand deze verzen uit de koran niet even uitleggen?
Hierin staan aanmoedigingen, adviezen, ideetjes voor moslims
wat ze met ongelovigen moeten doen.
Nou, da's niet prettig hoor.
Maar ik zal ze allemaal wel weer verkeerd lezen.
Oh wacht, "ik ben een onwetende"

Indeed: islam is the religion of pieces: here a piece, there a piece, everywhere a piece... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten