maandag 14 december 2015

Dat geloof je toch niet (?)

Stel
ik ben een radicale atheïst. Extreem atheïst zo je wilt. Stel, hè.
En ik geloof, ik weet dat god de mens in zijn beklemmende knevel houdt. De mens wordt in zijn natuurlijke vrijheid beperkt. God berooft de mens van zijn vrijheid in doen en denken.

Elke god hè. Jehova, Jahweh, Allah, God, etc.
Ik geloof, dus ik weet, dat god al het kwaad in de wereld heeft veroorzaakt en nog steeds veroorzaakt.
Ja, dat mag ik vinden. Vrijheid van Denken. Vrijheid van Mening. Vrijheid van Uiting.

("A mind is like a parachute, it doesn't work unless it's open" -Frank Zappa.
 "Mensen maken zelden gebruik van de vrijheden die ze hebben, de vrijheid van denken bijvoorbeeld; in plaats daarvan eisen ze als compensatie de vrijheid van meningsuiting." Kierkegaard 1838)

Ik geloof, ik vind dat ik mijn kennis, mijn waarheid moet delen met alle mensen op aarde. Voor hun eigen bestwil. Uiteraard. Da's nog een hele klus, maar dat moet dan maar. 
Dus schrijf ik blogs, boeken, FB-pagina's, tweets. Sticht een kerk, start een omroep, formeer een politieke partij:     
                         

God ketent ons, omdat hij dat wil en wat wij willen mogen we niet. De vrijheid in een dictatuur.
Daarom; volg ons!
Ja ja, we zijn ondertussen met meerderen. kwestie van goeie PR en zoals Lodewijk Asscher adviseert: "weten hoe beeldvorming werkt". Hij weet het, zegtie.
Nogmaals; volg ons! En u zult bevrijd worden van de Ketenen Gods. De hemel op aarde zal uw deel zijn. Alleen zij die ons volgen verdienen toegang. Toegang tot het beloofde paradijs voor de dood.

OK. U hebt een beeld. Toch?
Mag ik dit allemaal? Ja, dat mag: vrijheid van godsdienst.

Uiteraard storen wij ons aan alles wat de vrijheid van mens en -heid in de weg staat, het natuurlijke mens-zijn probeert tegen te gaan, te vernietigen.
Wij moeten dat "te zwaard en te vuur bestrijden":
Kruizen, baarden, wijsvingers, keppeltjes, boerka's, mijters, sandalen, krullen, kerststallen, ezels, ossen, kribben, djellaba's en noemuttallemaalmaarop: dat zijn wij verplicht te vernietigen.
Verplicht aan onze opvatting, ons geloof, ons weten, onze waarheid.
Uiteraard voor ieders bestwil. 

"TE PAARD! TE PAARD! WE ZIJN VERRADEN!"
Wij dienen de mens! Niet zijn cipier.

Omdat ik het met mezelf eens ben,
moet ik natuurlijk ook alle uitingen, symbolen van de "Radical Atheistic Movement" vernietigen.
Bij deze:



RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten