zaterdag 9 juli 2016

Geweld

Het eerste wat ik altijd zeg
tegen een agent die mij aanhoudt,
omdat m'n achterlicht het niet doet is:
"ik heb een wapen hoor, wacht
kzallem even pakken
.....AUW!...éh; m'n rijbewijs man!!"


En dan ben ik nog wit.

Van geweld komt vergelding komt geweld komt vergelding komt
ja doei, maak het rijtje lekker zelf af.

Iedereen heeft gelijk en staat in z'n recht.
"Wat ik niet krijg dat neem ik." (met alle respect.)
Desnoods met geweld.
En die nood is er altijd.
Vreemde uitdrukking: "Van de nood een deugd maken."

Je zal maar politieagent zijn.
Je zal maar zwart zijn.
Je zal maar moslim zijn.
Je zal maar wit zijn.
Je zal maar niks zijn.

Van het een komt het ander komt het een.
Van BlackLivesMatter komt BlueLivesMatter.
Van een ei komt een kip.

Voor zover ik weet is er nog nooit
een revolutie, revolte, opstand, oorlog, escalatie, teringzooi
veroorzaakt door een
uiterst bedachtzaam, genuanceerd, intelligent, taalvaardig, empathisch, weldenkend, lief mens.
(Waarom zijn het altijd mannen die een oorlog wel nodig vinden?)

geweld is dom.
Geweldig dom.

Ik moet zelf ook oppassen.
Zo slim ben ik niet.

RFTS


Zo juist
opmerkelijke reactie
als dit waar is.
Je weet het tenslotte nooit zeker met die wetenschap en hun statistieken... 
van tegenwoordig. "Hè meneer Stapel?"
Eerst een mening en daar bouwen we een onderzoek omheen.





en nog een:

deze geeft ook te denken (kan nooit kwaad toch?)



Yep:

(11-07-2016)
De meest effectieve manier om problemen te lijf te gaan is natuurlijk dit:
"....solution of the problem and the problem on this planet is white people, so...
exterminate white people of from the planet..."  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten