donderdag 20 oktober 2016

Bang (2)




Natuurlijk draai ik het om!
Hoe moet ik anders dichter bij de waarheid komen?
Nee hoor, ik schrijf deze blogs niet alleen voor mezelf en jou alleen, maar
ook voor alle moslims. 
(lees deze, of deze en deze maar eens.)
Niet uit altruïsme, maar pragmatisme. 
Een vreedzame oplossing aanreiken en het vreedzaam oplossen van het moslim-probleem zal voornamelijk van moslims zelf moeten komen. 
Moslims zien ons als de vijand, bezetter, onderdrukker, ongelovigen, dus
naar een witte westerling zal niet worden geluisterd.
Wel naar een mede-moslim. 
(Niks voor jou? 
Naar "ons" luisteren ze niet, plus hebben "wij" het nog veel te druk met ons westen zelf. Die is ook nog lang niet perfect.
Kijk, en DAT vertel je nou weer WEL in je rap.)

Voor zover ik het kan overzien zijn er twee mogelijkheden:
Moslims worden net als wij westerlingen ook slachtoffer van het steeds verder oprukkende islamitisch extremisme.

Kijk maar eens hoe gezellig het is in het haatjes-kalifaatjes-land rondom Raqqa. Hele hordes vluchtelingen gaan daar heen. Ook staan moslims te popelen om te emigreren naar landen als Iran en Afghanistan. Ze maken zelfs te voet een reis van duizenden kilometers dwars door onherbergzame gebieden.
Wil een moslim echt naar het aardse paradijs, dan gaat hij naar Nigeria waar Boko Haram de boel gezellig onder controle heeft. De stromen daarheen zijn niet meer bij te houden. Ze gaan er zelfs in gammele rubberbootjes heen met gevaar voor eigen leven en van hun kinderen.
Ik begrijp dat moslims er echt alles voor over hebben om zich te bevrijden van de ketenen van het westen en daaruit weg willen vluchten. Ongeacht de risico's.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe ze hier überhaupt ooit terecht zijn gekomen. 
Puur altruïsme? Dat ze die arme westerlingen belangeloos wilden helpen?
Moet haast wel.


Tweede mogelijkheid is dat moslims zich niet willen keren of uitspreken tegen dit naderende onheil.
Dat kwaad is tenslotte wel degelijk gebaseerd op de islam en de koran.
(Ze roepen volgens mij echt niet "Msnalluh NaarSchnakbar!". 
Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Ik spreek die taal niet.)

Tja, maar dan liegen moslims dus.
Nee, niet echt natuurlijk. Dat liegen is geen liegen...
In de Koran staat dat een moslim mag liegen - wat zeg ik - MOET liegen
als hij daarmee het aangezicht van de islam redt.
Dat heet Takiyya.


De islam is belangrijker dan de waarheid.

Misschien willen ook de gematigde moslims stiekem dat het hele westen onder het kalifaat gaat vallen.
Kafka, weet jij dat dan muziek verboden gaat worden? En tattoos?


RFTS

PS
Heb goed naar je tekst geluisterd. 
Ja, zelfs "nog eens goed", maar ook dan werd het er niet beter op. 
Vind ik hè.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten