zondag 9 oktober 2016

Pleurop

Zit ik op de bank naar Buitenhof (09-10-2016) te kijken 
zit Samsom te mopperen op Rutte dat hij tegen
de derde, de DÉRDUHUH generatie allochtonen
zomaar "pleurop" zegt
als het hen hier in Nederland niet bevalt.

"O, o, oohhh, schandalig. Onze, ONZE premier! Dus ook hun premier!"

Maar stel - zeg ik tegen m'n vrouw - 

dat ik de hele tijd hier op de bank, zit te zeiken over deze bank;
Het is een harde, lelijke, veel te grote bank. 
M'n rug doet zeer. M'n zachte billekes worden stijf. 
De leuning is te laag. Het zitgedeelte te breed. 
Die kleur is niet om aan te zien. Gewoon lelluk!
Die ronde leuninkjes; véél te rond.
Et cetera, et cetera...
Wat zou jij dan zeggen?


Waarop mijn vrouw gilt:
"Eeijj! Ga jij eens effe lekker ergens anders zitten, zeikstraal!"
Hup! HouJeBek en Pleurrop uit die bank!"


Heeft zij hiermee gezegd dat ik maar op een krukkie moet gaan zitten?

Ik: "eh...maar waarheen dan?"
"Dat interesseert me geen flikker! Als die bank je niet bevalt, ga je lekker ergens anders zitten.Voor mijn part op de grond. Zeikstraal! Hou nou je kop! Ik zit te luisteren!"

Ja, die vrouw van mij...
dat is me d'r eentje
"Doar goa de nie meij kuieren."

RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten