zaterdag 19 november 2016

Eerlijk-Divisie-Voetbal week #1

Tja, wel een leuk ideetje dat "Eerlijke Divisie Voetbal",
Maar Roeffie, Moet je niet eens kijken hoe zoiets in praktijk werkt?

"Nee joh. 'Twas maar een geintje
.
Weet je wel hoeveel tijd het kost?
En maak ik een klein foutje, klopt het niet meer
kan ik weer opnieuw beginnen, plus
ze willen me vierendelen!
Want IK kan dit dan wel niet serieus nemen, maar die voetbalsupporters...."

Maar ja, ik ben niet helemaal goed hè.
Dus toch een poging gedaan:
Elke 10 miljoen op de begroting, kost één doelpunt

Zo moeilijk kan het niet zijn. Maar wel een hoop rekenwerk.

Nogmaals: als ik een vergissing, fout heb gemaakt meld het mij.
Is er iemand die een programma zou kunnen maken om dit sneller en makkelijker te maken?
Heeft iemand zin om de resterende weken in te vullen?
Kom maar op. Ik moet tenslotte ook nog een leven leven. Geeft ook een hoop gedoe hoor.


Allereerst de begrotingen 2016-2017 van alle clubs.




Deze gegevens heb ik via deze pagina
(Is deze site betrouwbaar?)
De tweede kolom zijn het aantal doelpunten dat zo'n bedrag kost. Afgerond.
Bij gelijkspel kijk ik naar het onderlinge verschil.
De uitslagen heb ik ook via "goegelen"


De standen:
Eerst de normale standen, het aantal doelpunten.
Daarna de doelpunten gecorrigeerd met de budgetten:
10 miljoen betekent dat er één doelpunt wordt afgetrokken.
Deze kan dus een negatief doelsaldo opleveren.
Dat moeten we nog even rechtzetten, zodat we 
tenslotte de gecorrigeerde, de "Eerlijk-Divisie"-uitslag zien. 





Tenslotte de Eindstand.
Tja, Utrecht en Sparta samen op plek één. 
Ik heb voor deze volgorde gekozen.
Ook NEC tot Heracles is willekeurig. 
Gewoon nie zeike, wel leike!





Vragen, opmerkingen, lofuitingen? Mooi: Reageer!

RFTS


Wil je weten waarom Nederlandse clubs nog geen "deuk in een pakske botter kunnen slaan"? Simpel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten