donderdag 3 november 2016

Collecte

Als de bel om kwart over zes 's avonds gaat, weet je wie er voor de deur staat:
een vrouw met een collectebus.
Je kan er de klok op gelijk zetten.
Veranderen wintertijd en zomertijd elk half jaar, de collectetijd blijft.

Nee, ik geef niks aan goeie doelen.
Wel gedaan. Maar niet meer
sinds "Foster Parents Plan" van naam veranderde in "Plan-Nederland",
omdat ze niet meer geassocieerd wilde worden met fraude.
Fraude die ze ZELF hadden veroorzaakt.
"Weet je wat, we veranderen de naam," moeten ze gedacht hebben.
Geniaal want het werkt nog ook. Nog steeds hè:
Het allochtonen-probleem lossen we sinds kort ook op door het woord "allochtoon" te verbieden.
"Wat men niet mag zeggen, is er niet."

ik vind dat ik al meer dan genoeg doe voor "hét goeie doel"
Voor de hele wereld.
"Ohja? Wat dan?"
Nou bijvoorbeeld, ik hou mijn mond niet.
Ik zeg en schrijf en blog en twitter en zing en teken en componeer
(alles even slecht hoor) hoe de wereld volgens mij in elkaar zit. Wat er fout zit? Waarom er mensen zijn die dood gaan van de honger en anderen van te veel vreten.

"Haha, en denk je dat dat wat helpt?"

Nee, niet veel.

Dus net zoveel als wél geld geven.
Plus help ik de "managers en andere regelaars, adviseurs en profiteurs" niet

aan nog meer geld en macht, om hun misdadige praktijken voort te zetten,uit te breiden.

Zij die ECHT zouden kunnen helpen, doen het niet




RFTS


Toevallig vandaag nog in de krant:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten