zaterdag 24 juni 2017

Bidders in'tverzet

Filmpje van biddende mensen. Moslims. Mannen. Ok, zijn ook mensen.
Sterker nog, dan heb je de helft al.
Gelovigen: altijd goed bezig!

Nog een filmpje.
Alweer bidders?
Nee joh, ECHT bidden doe je thuis, alleen met je god.

Dit is
voor de show, als in "zie mij eens" en "wie is hier beter; ik of ik?"
voor anderen, als in "ik ga later eggwel naar de hemel en jij egglekkernie"

Dit is
vooral provocatie.
Provocatie als in intimidatie
als in "wij zijn best wel met veel hè!"
als in "onaantastbaar zijn wij, want wij hebben de enige waarheid en dus meer dan recht op de macht"
als in "macht over jou, minderwaardig stuk mens!"
Ook heel opvallend bij al deze filmpjes: allemaal vrouwen!

In dit filmpje
probeert een Franse minister dat straatbidden een halt toe te roepen...

Maar zijn pogingen worden teniet gedaan
met dezelfde democratische rechten die deze biddende moslims zelf willen afschaffen.
Vrijheid van godsdienst, vrijheid van wittikutallemaal
maar vooral het tegenargument "de Franse bevolking angst aanpraten..."
vind ik typisch, als in "zover zijn we al."

Nee, niet die meute biddende mannen maakt mensen bang,
nee die minister die
die angst-zaaiende minister, die
de straten weer voor iedereen toegankelijk wil krijgen
("dus ook voor biddende moslims", ageren deze moslims dan)
die bang-makende minister
wordt beschuldigd dat hij de mensen bang maakt.

"Het volk" angst aanpraten door
ze angst aan te praten
dat de ander "het volk"
angst aan praat.


En het volk gelooft dit hè.

Jamaar,
christenen gingen vroeger toch ook elke zondag naar de kerk om te bidden.
Bidden?
Om zien en gezien te worden.
En voor de nieuwste roddels.

Die christenen waren net zo hypocriet.
Maar daar hebben we geen last meer van.
Nu deze moslim-onzin nog van de straat.
Komt goed.

RFTS


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er is nog vééél meer!
(Te veel!)

Saleh Patel laat duidelijk horen op 00:30
hoe je met taal en gelovig zijn
alle privileges op kunt eisen die je maar wilt.
Alles!
ZELFS RESPECT kun je zo op eisen. EISEN!
Op 00:36 zegt hij "We are only Allah in question..."

(Kijk even daarvoor op 00:25:
twee schattig toekijkende moslivrouwtjes op het balkon...
Dan kun je mij wegdragen hoor.)

Maar ik was nog niet uitgelachen
toen zag ik dit!


Wat is bidden trouwens?

Ik heb als katholiek geleerd, 
"Bidden is in alle stilte, 

diep van binnen, 
een intiem, persoonlijk gesprek hebben met god
over je meest persoonlijke gedachtes, gevoelens, wensen, problemen
je tekortkomingen, zondes
en vragen.
Ja vragen doe ik nog steeds.
Eigenlijk maar één vraag: "Waarom?"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten