zondag 25 juni 2017

Truus in'tverzet




Een zekere Truus de Mier
(Je verzint het niet hè! 

In de Fabeltjeskrant was toch ook een dame die zo heette. Da's ook toevallig. 
En ze was nog mier ook.
Daar kom je toch helemaal niet op.)
reageerde met deze tweet:


Ga ik weer liggen zeiken:

Truus heeft natuurlijk een punt
en dat liet ze snel weten ook:


Maar ik dacht bij't lezen 
(van het artikel (!) Truus, NIET van je tweet!)

"Welja, nog een islamitische stroming erbij.
Salafisten, Sjiieten, Soenieten... Zijn d'r al niet genoeg

En ze vechten mekaar allemaal het kot uit, omdat ze allemaal gelijk hebben. 
Denken ze!"

Misschien hoort de islam niet meer in de 21-ste eeuw thuis?
Volgens mij zegt Seyran Ates dat ZELF ook in de laatste zin:

"De islam is nog steeds de religie uit de zevende eeuw en heeft nog geen fase van verlichting gehad.
Het is tijd om dingen te veranderen."


Die burka's, nikab, hoofddoeken 
("hoofddoekjes" mag je ook al niet meer schrijven. Da's denigrerend. 
Nou, lang niet zo denigrerend als de hoofdDOEKEN zelf!)
Kortom;

ALLE vrouw-onderdrukkende middelen zijn niet meer "van deze tijd" PUNT

Een vrouwelijke imam zou dan weer wél "zóó 2017 zijn"

maar ja, dat mag dan weer niet.

Besnijden bijvoorbeeld, is NU toch totaal overbodig.
We leven hier niet in een woestijn (wie weet komt dat nog)
en we hebben water, douches en zeep. 
Waarom zou je dat "kromme recht proberen te kletsen, redeneren?"

En dat had ik dus niet mogen twieten van Truus.
Zij dacht dat ik het over háár tweet had. Nope. 

Mevrouw Ates probeert iets krom, recht te praten.
Maar in de laatste zin ziet ze zelf hoe kansloos het is de islam "een update" te geven. 

Tja, en dan gaan moslims "Takia" plegen.
Het begrip "Taqiyya" is bekend, zelfs verplicht voor iedere moslim:

"liegen als de islam in het geding komt."

"Eindelijk iets positiefs zien"
tweet Truus.
Als je iemand maar lang genoeg geen eten geeft
vindt hij een stuk bedorven brood al lekker.
Niet omdat dat brood lekker is, maar omdat hij honger heeft.
Dus... iedereen uithongeren dan maar?
Is in de geschiedenis natuurlijk vaak genoeg expres gedaan.
Om het volk in bedwang te houden.
Blij maken met een dooie mus.
Hou het volk dom en arm, dan zijn ze als lammetjes.

Ik zie dan toch liever dat iedereen altijd wél genoeg te eten heeft.
Maar ja, dat controleert niet makkelijk. En dat is heel belangrijk bij religie.
Laten we ons bezig houden met een veel belangrijker probleem: armoede.
(En de ongelijkheid van rijkdom.)

Ik oordeel niet hoor Truus, ik reageer. (Niet eens op jou, maar op het artikel.)
Als je niet wilt dat iemand op je tweet reageert, tweet dan niet.
Internet is een grote OPENBARE ruimte.
Als je daar bang voor bent, niet mee doen.

Wil je echt dat niemand reageert op je tweets

(Waarom tweet je dan?)
of wil je enkel instemmende reacties?
(Beetje dictatoriaal Truus.)




Nou Truus
het allerbeste

RFTS


P.S.
Deugen is goed,
maar dan moet je wel deugen.


(Nee Truus, ik heb het NIET over, tegen jou, maar Seyran Ates.
n.a.v. dit artikel.

Mijn eerste vraag: "Is dit dan nog wel een moskee?"
Ik heb nog honderden vragen. VRAGEN. 
Misschien ben ik inderdaad zoals je zegt
te negatief, te kritisch, te bevooroordeeld,
maar laten we wel zijn; daar is toch ook alle reden toe 
als we de geschiedenis van religie even scannen.)

Wat ik ook zo jammer vind is dat zij eigenlijk precies datgene zegt wat
-en nou NIET gaan steigeren-
Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Geert Wilders, Weird Duk en nog een heleboel zogenaamde
"rechts-extremistische ratten" zeggen.
Pim heeft letterlijk zijn doodvonnis getekend toen hij zei dat de islam en zijn gelovigen
nog in de middeleeuwen leefden. De islam heeft een Verlichting nodig.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik kan niet wachten op wat er allemaal nog bij zal komen:


Voorproefje: 




(17-05-2017)
Amina Wadud
Een feministische moslim.
(voor mij klinkt dat als een "vierkant rondje"
Klinkt leuk, maar teken dit maar eens.)
"Mannen moeten ruimte maken"

(25-06-2017)





Truusje,
"letterlijke studie"?
Niet figuurlijk?
Wel geslaagd? 
Ook letterlijk of kun je figuurlijk slagen?
Voor wat ben je geslaagd?

Maar Truusje
als er foutjes staan in mijn blogje, 
waarom dan geen correctietje, kritiekje, aanvullinkje, opmerkingetje
liefst met bewijsjes, onderbouwinkjes, citaatjes uit het koranneke
ofzootje??

groetjes Roefje














Geen opmerkingen:

Een reactie posten