donderdag 5 december 2013

Willen.

"Als je maar wilt. Dan kun je alles bereiken."
Dat hoor ik nou alleen van mensen die het gewilde bereikt hebben.
Zo'n Kutje Schuurtman   *),
die zit woest te verkondigen, dat ze haar succes te danken heeft omdat ze WIL. Iedereen, zo leert ze iedereen, kan ook bereiken wat zij heeft bereikt.
Hoe? Als je maar wilt!
Ohja, en heel hard werken natuurlijk. Lang en hard. Dat ook.

Ja, dat harde werken klopt vast wel.
Maar er zijn duizenden die ook hard en lang werken, maar toch niet bereiken wat ze willen.
Nou, dan willen ze blijkbaar net niet genoeg.
(Gaat willen per liter, meter, kilo? Want, hoe meet je willen?)

Of is er ook iets anders dat meespeelt?
Neem Katja  *):
een lekker vrouwenlijf, lekkere sexy kop met van dat mooie haar. En veul, hè! Die zwoele, ietwat Lillianne Plaumen-achtige schuurstem?
Goed gebekt? Qua woorden, hè.
Kortom: waar bijna elke man wel mee zou willen. Écht willen, hè.
Maar dan toch weer net niet genoeg volgens Katja's mantra.
Neen, zegt Katja, mijn uiterlijk heeft allemaal niets te maken met mijn succes.
Het kan wel helpen, maar doorslaggevend? Neuh.
Katja heeft dit bereikt door te willen.
Maar Katja, ik wil ook heel erg graag. Ik wil jou! Dus....
zie ik je morgen. Hoe laat? Waar precies?

*) ja, ja, flauwe woordspeling. Onzinnig ook. Maar ik wilde de lading dekken. (oeps, weer een.)Moet kunnen.

Ah! hoor net Eva Jinek zeggen, dat je nooit kunt bereiken wat je wilt zonder.....geluk.
Ik denk en vrees dat ze gelijk heeft.
En dat is wat waard, want zij is ook niet de lelijkste. Toch?

Och man, ik ben zo lelijk.
Geen carrière mee te beginnen.
RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten