zaterdag 28 maart 2015

Dialoog met moslims (Mehmet) #14

Nummer 14 alweer, maar
dit keer een positieve.
Al begon het getwit verwijtend:
"Ik was onwetend". Klopt. Net als ieder mens weet ik niet alles. Verre van, zeg. Wie wel?
"Ik kon niet begrijpend lezen." Nou, nou, ik ben een beetje dyslectisch, maar kan wel lezen hoor. En ik zal best wel eens wat verkeerd gelezen hebben. Maar schrijf dan "Wát" en verduidelijk het. 


Maar toen kwam deze tweet:



Ja, da's een slimme.

Maar wij maken "ons eigen" toch?
Dat kan een stoel niet hoor. Krukjes maken, zeg maar.
Waar zou een stoel denken waar die vandaan komen?
Enne; WEET een stoel eigenlijk dat hij gemaakt is?
Hij weet niet eens dát hij bestaat.
De mens dus wel. (die kan zelfs nieuwe mensjes maken. Baby's zeg maar.)
Hé, zo redenerend kun je ook zeggen, dat de mens god is, omdat hij kan creëren.

En de mens heeft wel vaker iets niet geweten:
Bijna 200.000 jaar dachten we dat de aarde plat was.
Toen Galileo rond 1600 zei dat de aarde om de zon draaide, werd hij voor gek verklaard.
In de Kalahari woestijn leven Bosjesmannen, die nog nooit een vliegtuig hebben gezien. Ze denken dat de condensstrepen in de lucht scheten van de goden zijn.

Ik weet dus geen "wetenschappelijk en waterdicht antwoord" op zijn stelling:
"Omdat een stoel zichzelf niet kan maken, kan de mens dat ook niet." of

"Omdat een stoel door iemand anders is gemaakt, is de mens dat ook"
(Tenminste, ik hoop dat ik het goed heb gelezen.) 

Maar:
Wie heeft god gemaakt? 
Heeft god zichzelf gemaakt? 
Kan iets of iemand zichzelf maken?

Tja, wie weet? Ik niet.
Wat is daar mis mee? Maar...
moet ik dan maar koste wat kost een antwoord gaan verzinnen?

Daarna deze:


Goed punt. 
"Islam is perfect"... Voor jou. Mooi.
Voor mij niet. Ik ben katholiek opgevoed. Ook daar een almachtige God. Net als Allah.
Stephen Fry zegt precies wat "ik bedoel":
https://www.youtube.com/watch?v=2-d4otHE-YI

Jij hebt daar tegenover deze video gezet:
https://www.youtube.com/watch?v=u2xSZMDAx8E

Oei! Dat is voor mij precies het bewijs van het tegendeel van allah's almacht.

(00.36) "Deze wereld is een test." 
Een test? Waarvoor? Om te zien hoe kinderen kunnen lijden? Hoever je kunt gaan met vrouwen onderdrukken? Hoe makkelijk het is om dombo's koppen van anderen af te hakken? Hoe verdriet eruit ziet? Pijn? Vernedering?
Wil die almachtige schepper dat zien, testen? Moet hij als test kinderen vermoorden?
Heeft hij geen verbeelding? Fantasie? Inlevingsvermogen? Godno...sorry.
Maar als dat zo is, dan ben ik slimmer dan God.

Wesam zegt (03.00): "dat als mensen elkaar gaan helpen, dat hij niet weet waar dat vandaan komt. Dat moet wel van Allah komen. Dus..(Lijkt op jouw "stoelvergelijking".)

Wesam, dat komt omdat mensen empathie hebben, oftewel het voelen, echt voelen, het kunnen invoelen wat een ander mens meemaakt, zijn verdriet, zijn pijn. Daar heb ik geen test voor nodig. Maar ja, ik ben god niet.

Wesam zegt daarna, (03.30) dat wij het plan van Allah niet weten. Huh? Da's kut!
Tadee...gelukkig Wesam wel! Hij weet dus minstens net zo veel als zijn almachtige Allah. Dat heet blasfemie. Godslastering. "Hop, Kopperaf!", zou een moslim roepen. Pfff.
Hij gaat nog verder: he "even knows what makes God happy or sad!"....

Net als alle religieuze "geestelijk leiders" kan Wessam zich zo ongelooflijk belangrijk maken, machtig maken, zijn egootje strelen, masterb..., zeg maar grootheidswaan
door te gaan vertellen wat god zelf niet kan (durft?) zeggen. 
Hij begrijpt meer van allah dan allah zelf.
Nou, "geloof je het zelf?" Ik vind dat nogal wat. Jij niet?

Al tienduizenden jaren vertellen mensen elkaar verhalen. Voor de gezelligheid, maar ook "tot lering ende vermaak."
De bijbel, Tora, Koran zijn net als mythes, sages, sprookjes, fabels
leuke en (sociaal) leerzame verhalen. 

Ja, er staan best wel nuttige dingen in de Koran. Net als in al die andere boeken. 
("Mijn religie" is simpel YOLOBOT.)
Nu hebben we de tv. Met prachtige verhalen (films, series, e.d.)
Bijvoorbeeld over ene Harry Potter. Vriendschap, strijd, liefde, trouw, het goede, het kwade, alles zit er in.....
Toch geloof ik niet, dat ik die Harry echt een keer op een bezem voorbij zal zien vliegen.
Kan ik niet bewijzen nee, maar ga er ook niet in geloven. 
Ja, stom hè. 
Jij wel?

RFTS

29-03-2015
Ohja, vergeet ik bijna het belangrijkste:
"Ik hoef toch niet te bewijzen dat iets niet bestaat, 
waarvan het bestaan nooit is bewezen?"
Plus:
ik ben niet van plan om je te keren ("onbekeren").
Geloof wat je wil, maar geef anderen de vrijheid om dat niet te doen. (YOLOBOT!)
En daar gaat het dus (wéér) fout!

De islam (er)kent geen "scheiding tussen kerk en staat":
in de Koran staat dat alle moslims moeten blijven strijden voor een wereldlijk kalifaat, 
dus de HELE WERELD onder de sharia.
Ik zou haast uitroepen: "God bewaar me daarvoor!"


03-04-2015:
Dat de monotheïstische godsdiensten weinig verschillen blijkt bijvoorbeeld ook uit artikel 1 van de Katholieke Kathechismus. Als klein kind moesten wij dit uit ons hoofd leren. Net als moslimkinderen de Koran uit hun hoofd moe(s)ten leren. 
Pure indoctrinatie natuurlijk. Hersenbeschadiging. Hersenspoeling. Manipulatie. 
Even uit m'n hoofd: 
vrg 1.    Waartoe zijn wij op aarde?
antw.:   Wij zijn op aarde om god te dienen en in het hiernamaals gelukkig te worden.
Dit is precies hetzelfde als het "testverhaal" van Wesam.

Als menneke van 7 wist ik echt niet wat ik zei. Maar als je het antwoord letterlijke op kon dreunen, was je "goed"
Precies hetzelfde als die jonge lieve moslim-mennekes ook voor hen onbegrijpbare koran-teksten uit hun hoofd moeten leren. 
Dan is het niet verwonderlijk dat het uiteindelijke resultaat van elke religie
een massa hersendode "schapen", psychopaten, moordenaars, idioten oplevert. 
En dat is precies de bedoeling van de "geestelijk leiders". (Haha, ze heten niet voor niets zo!) 
Een hersenloze massa is makkelijk te manipuleren. Maar Owee, als er iemand in de meute ZELF gaat nadenken. Dan worden de leiders ontmaskerd, dan kunnen de leiders hun geesten niet meer leiden.
Gelukkig voor de leiders is de mens van nature een kuddedier. "Men wil erbij horen."
Dat weten ze. En dat gebruiken ze. Sorry, misbruiken.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten