woensdag 18 maart 2015

Stemmen 2

Tja, als we zelfs 2x mogen stemmen, dan ook 2 blogs. Toch?
Ik was deze keer eens van plan om op de Libertarische Partij (LP) te stemmen. 
Zij hebben VRIJHEID, mét hoofdletters in hun programma staan. Is wel iets voor mij. 
Een Hippie 2.0 kun je mij wel noemen.

"LP is ook lekker echt best wel "YOLO" weetje...toch? Niet dan?"
Ze zijn zelfs yoloBOT! In theorie dan.
Dus vrijheid voor Iedereen en ook nog voor altijd.
Is er geen gevaar voor een dictatuur of een chaotische anarchie?
Als macho's en bovenbazen de boel overnemen, kan niemand er iets tegen doen. 
Niemand, want iedereen is dan zzp-er. Dan ben je blij dat je wat te werken en te vreten hebt, dus zijn we zo weer 100 jaar terug.
Kun je roepen wat je wilt over vrijheid, maar in het beste geval zeggen ze:
"Vrijheid? Doe dat maar in je eigen vrije tijd. Vrije marktwerking weetje, geen vrije tijd."
Maar als reactie op mijn eigen blog "zzp" zit ik toch weer sterk te denken om wél LP te gaan stemmen. Als ze alles nu met de huidige regelingen vanuit de overheid, zó ingewikkeld en oneerlijk gaan maken, dan maar allemaal gelijk! Dus iedereen zzp-er. Niksniegeen uitzonderingen meer.

Tja, en dan kom ik toch weer bij de LP. Ook omdat ik enkele partijen om stemadvies heb gevraagd, maar niemand antwoord gaf, behalve de.....SP. Jawel!

Tja, die marktwerking...ik weet het niet hoor:
Marktwerking is mogelijk als er een keuze mogelijk is.
Bijvoorbeeld: Water.
Heb je de keuze bij water? Zonder water ga je dood. Dus heb je geen keuze.
Heeft iemand de mogelijkheid om in water te handelen, dan heeft hij veel te veel macht.
Maar heeft iedereen recht op water? (Of zon, aarde, lucht, energie, veiligheid)?
Sommige libertariërs zeggen van niet.
Lucht overlaten aan de marktwerking lijkt mij meer op "stikker maarrin!"

Als iedereen zich voorbeeldig gedraagt gaat het wel lukken met de vrije-markt, maar........

RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten