donderdag 26 mei 2016

Discrimineren?



Ik vertik het!
Ondanks dat er mensen die zijn die maar wat graag gediscrimineerd willen worden. 

Ik vertik het!
Ik discrimineer niet!

Zal ik wel een ouwerwetse ouwe lul zijn. Jammer dan.
Wat moet ik dan?
Een cursus "Discrimineren voor dummies" volgen?
"Discrimineren doe je zo" lezen?
Echt niet: "I am getting too old for that shit!"

Neem nou dat gedoe met Sylvana Simons.
Dat gaat alleen nog maar over de rellen, beledigingen, racistische opruiende facebookpagina's, kortom; "het gooien van bagger!".
maar
niks over haar uitspraken, ideeën en hoe ze deze wil realiseren bij...nota bene ..DENK

Niks.

(Hoe kun je eenheid nastreven door lid te worden van een splijt-partij?
Hoe kun je tegen discriminatie zijn door anderen te discrimineren?
Hoe kun je mij met een schuld opzadelen voor de (veronderstelde) slavenhandel van mijn voorouders die enkel horigen, lijfeigenen en fabrieksarbeiders zijn geweest?
Hoe kun je als vechter voor vrijheid van meningsuiting het vastzetten van Ebru Umar rechtvaardigen?
Hoe kun je lid worden van een partij die een dictator verdedigt?
Hoe kun je lid worden van een partij die de genocide van Armeniërs niet wil verwerpen?
Hoe kun je lid worden van een partij die onderdrukking van Koerden rechtvaardigt?
Waarom zeg je niets over de Ottomanen die al vanaf 600 handelden in slaven?

Moet Italië niet worden vernietigd? (Romeinen en slaven; leuke combi hoor.)  
En Afrika? Oei! Daar werden hele dorpen, stammen ver(her)overd en tot slaaf gemaakt voor de overwinnaars. 
En later: hoe kwamen de slaven uit Afrika bij de kust waar de "witte-mannen-slavenschepen" lagen?
Kortom: vragen, héél véél vragen. 
Maar geen antwoorden. Alleen zielig slachtofferschap.)

Doet me denken aan een Marokkaans ventje van een jaar of 14 die op het vmbo zit en zeer verontwaardigd tekeer gaat; "Waarom mag ik niet naar een Universiteit en mijn buurjongetje wel? Omdat hij wit is zeker? Discriminatie ja!!" 
Probeer dat maar eens uit te leggen.

Sylvana, eigenlijk stel jij maar één vraag: 

"hebben de witte mannen de zwarte mensen niet verschrikkelijk, onmenselijk leed aangedaan?" 
Het antwoord is volmondig "Ja!" Klaar.
Het verleden is als een muur, Sylvana. Hoe harder je tegen een muur duwt, des te harder de muur terug duwt. Het verleden wordt nooit de toekomst.



In de media is het enkel nog een wedstrijdje elkaar "monddood maken met taal".
Zo werd ik witheet (oei: wit) van de kop op de voorpagina van de Volkskrant (25-05-2016):




Tja, dan houdt het wel op voor mij. 
Alles wat ik dan nog zou willen zeggen of vragen wordt gezien als een zwak "ja, maar..."
Dus laat maar. Ik ga het wel proberen.
Dat discrimineren bedoel ik.

en wie weet, want
als een leugen je vaak genoeg wordt verteld, ga je deze vanzelf als waarheid zien.

En in de media blijft gelden; "Niet WAT je zegt telt, maar HOE en WIE."
Voor Sylvana: "Wie de bagger kaatst, kan deze terugverwachten."
Ach ja, de taal, de taal, de taal...
Jammer.
Vind ik.
Maar ja, wie ben ik?

RFTS



Ik ben trouwens dat geouwehoer (moslims, discriminatie, pispaal, slachtofferschap) spuugzat, 

of zoals Percolator het uitlegt:
http://verenoflood.nu/10319-2/

(27-05-2016)
Ik vind die Elma Drayer toch wel een goeie columniste hoor.
Maar oordeel zelf met haar column in de Volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/opinie/sylvana-kan-voorbeeld-nemen-aan-ayaan~a4308496/

(26-05-2016)
Nog een leuke van Nausicaa Marber

(07-06-2016)



(12-06-2016)
Stephan Sanders in VN: https://www.vn.nl/er-is-een-nieuwe-mythe-gecreeerd-de-nederlander-met-een-migratie-slavernij-of-vluchtelingenverleden/

(14-06-2016)
Zelfs Sylvia Witteman gaat zich er mee bemoeien in haar VK-column


(16-06-2016)
Zelfs Theodor Holman heeft al een tijd last van de kwaal terroristenmoeheid

(29-08-2016)
Sylvana schrijft in de volkskrant

(24-12-2016)
En Sylvana heeft DENK verlaten.






Gaat dit te ver?

Zie ook de reacties op deze tweet.





En bekijk het eens zo:



Daarom joh,
Ze WILLEN zich (laten) discrimineren, onderscheiden van anderen.
Omdat ze anderen minderwaardig vinden.

Discrimineren doe je zelf!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten