vrijdag 29 mei 2015

Droombaan



Dit is Ben van Beurden. Hij werkt hard. Best wel. Bij shell. Jawel. 
Best een hoge functie: hij vertelt wat anderen moeten doen. Dat hoeft hij gelukkig niet zelf te doen. Maar toch. Dat valt nog niet mee hoor. Maar hoor je hem klagen? Welnee. Zo zit Ben niet in elkaar. Hij lacht bijna altijd. Ben is goedlachs. En glimmend.

Een hele prestatie, want eigenlijk heeft Ben een ongelooflijke kutbaan. 
Hoe ik dat weet? Ik weet hoe hoog zijn compensatie is. Zijn smartengeld. En die is flink: 24 miljoen. Nou dan kun je wel spreken van een afggrrrijssselijke teringjob. Een onmenselijk kutbaan. Dan is een flinke schadeloosstelling wel het minste. 
Nee, hij loopt er niet mee te koop. Zo is Ben niet. Hij valt je niet lastig met zijn ellende. Hij draagt zijn lot en last blij- en goedmoedig en waardig.

En dan denk ik wel eens dat ik een kutbaan heb, maar da's "pienuts" in vergelijking met Ben.
Het is altijd goed om ook eens naar een ander te kijken, iemand die het slechter heeft. Iemand zoals Ben. Relativeren enzo.

Maar Ben, als je het niet meer trekt, behoefte hebt aan een sabbatical, kan je altijd nog de zorg in. 
Weet ik van mijn buurvrouw. Die heeft sinds januari echt een droombaan. Iets met Pgb.
Denk maar zo Ben: je hebt altijd "baas boven baas"
RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten