zaterdag 2 mei 2015

Plee-borstel

Moet ook gebeuren. Nieuwe wc-borstel kopen. Kunnen behoorlijk smerig worden. 
Op naar een winkel. Wow, hele schappen vol. Wist ik veel. 
Die! Niet te duur. Mooi diesaintje: strak metalen ronde buis met een allullulumiliminum stok erin. Mooie zwarte borstel. Gelijk maar gebruiken. 
Na gedane zaken, die (gelukkig) geen keer nemen, maar wel opluchten: spoelen en schuren. Ik draai de borstel rond in het ronde gat van de wc. Een kind kan de wa...
Plop! Kut!! Het borstelgedeelte laat los van de steel. Wordt meegesleurd door het water. De pijp in. Verstopping! Shitshitshit!

Wat blijkt: de borstel zit aan de steel geschroefd. Geschroefd! Met schroefdraad. 
Krijgen die industrieel vormgevers geen opleiding?
Want, door de draaiende beweging die ik al schoonmakend maak, draai ik de borstel dus los van de steel.

En ik dacht nog toen ik hem kocht: 
"Daar ga ik lang plezier van hebben, er zit zelfs een reserveborstel bij."

RFTS

2 opmerkingen: