donderdag 28 mei 2015

'Kbegrijp er niks van...

Bij het nos-journaal (17-05-2015) zien we een protestgroepje dat vindt dat er op Terschelling niet mag worden geboord.
Een bozige, verbolgen, protesterende, maar correcte man wordt om zijn mening gevraagd.
Hij zegt het onbegrijpelijk te vinden. Hij begrijpt niet dat ze op Terschelling gaan boren. Boortorens. Smeerboel in de grond en in de lucht. Zo'n prachtig eiland ga je toch niet verpesten.
"Ik begrijp er helemaal niets van...Ik begrijp het gewoon niet...Echt niet..."

Oh?.... echt?....Meen je dat? Begrijp je dat echt niet?
Sorry meneer, maar dan ben je dom of laf of....ja, toch weer dom, 

want je verwart "begrijpen" met "goedkeuren". Nee, da's niet hetzelfde hoor. 
"Ach de taal hè. De taal...."

Als je het echt niet begrijpt, heb je vanaf je vijftiende onder een steen gelegen. Weet ik. 

(Ja, "wéét ik", en niks nie "denk ik"!)
Ik denk dat je het niet hardop durft te zeggen.
Hét grote mankement van deze tijd. Iedereen is bang om iets te zeggen waar anderen weleens iets anders van zouden kunnen vinden. Voor je het weet heb je de twitters aan het dansen. Ben je op Facebook-tenen gaan staan. Een kort lontje aangestoken. Ben je een Arrogante Betweter.
Ja, "links" heeft het zichzelf behoorlijk moeilijk gemaakt met die verlammende "correctheid".

Ohja, wat dan wel de reden is van dat boren?
En deze man dus "niet begrijpt"?
En ik dus zonder "terughoudendheid" zeker weet?
Och, het is zo simpel:
GELD!
Waarom zouden ze anders willen boren, denk je?

"Follow the money, stupid!"


Ik begrijp niet dat je dat niet begrijpt.

RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten