zaterdag 10 januari 2015

07-01-2015, wat een dag #3

En toen hoorde ik het nieuws.
Godverdegodverdegodver!
Mo, Mo, Mo, toch!!!
Nou heb je zo'n dik boek geschreven, OK niet zelf, want je kreeg het gedicteerd van de engel Gabriël in een droom,
dus in tegenstelling tot wat sommigen beweren NIET rechtstreeks van allah,
m  a  a  r
had je er niet wat menselijkheid, wat opvoedkundige adviezen, iets met liefde voor mijn part in kunnen zetten? Dit is toch onwerkbaar zo Mo!
Ze doen de raarste dingen in naam van wat eigenlijk een simpel droomboekje is van iemand die last heeft van apneu.
Zo is het toch een aanzetten tot hersenloos geweld? Of was dat juist de bedoeling? Loopt wel erg uit de hand dan hè? Nou niet gaan zeiken met "ja maar..." en dat je ook niet had kunnen voorzien dat je volgers een stel amoeben zouden zijn, hersenloze zombies, pubers die maar geen seks kunnen krijgen. Bewapend met kalasjnikovs is deze combinatie levensgevaarlijk. Ze moeten leiding hebben. Bevelen zeg maar. Want zelf nadenken over wat dan ook, dat behoort nog niet tot hun vaardigheden. En opvoeden hoeft echt niet met zweepslagen, stenigen, ophangen en koppen afhakken. Dat is sóóó 600!

Bas Heine zei: "mensen met onzin in hun hoofd." Hij probeerde genuanceerd te klinken, maar het was duidelijk dat ze maar een ding in hun hoofd hadden: jouw droomboekje.

Mo, begrijp ik nou goed, dat
"Ik neuk jullie allemaal de moeder!"
minder beledigend is dan dit tekeningetje:

                                                       
                                                                                                                                ???


Of, moet ik ook met een kalasjnikov gaan lopen zwaaien als ze zeggen dat ze mijn moeder gaan neuken? Is dat dan geen belediging? Voor mijn moeder? De vrouw die mij het leven schonk. Mij opvoedde. Zij is voor mij het allerbelangrijkste. In jullie woorden: "Heilig"
Nou, dan blijven er niet veel marokkaantjes meer over, hoor. Was dat de bedoeling toen jij dat boek schreef? Of heb je misschien niet alles onthouden wat Gabriël je dicteerde? Je sliep tenslotte. Wat kan een mens onthouden van een droom?

Maar ik moet bekennen; ik heb je boek nog nooit helemaal gelezen. Stukkies. "Van horen zeggen". Misschien moet het er maar eens van komen. Ook om op de toekomst voorbereid te zijn. Vandaar mijn oproep aan alle moslims:
Wie heeft een goeie Nederlandse vertaling van de koran voor mij?
Digitaal en gratis, natuurlijk. Nee, ik ga niet betalen voor een boek waarvan ik weet hoe het afloopt. 

RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten