zaterdag 6 juni 2026

Henry Nowak


Maaike van Charante schrijft:

Het Britse antiracisme is zo ver doorgeslagen dat het racisme is geworden, 
en de onwil bij de heersende klasse om dit onder ogen te zien is de weg naar de afgrond. 
Ook Nederland lijdt aan deze kwaal,



De totale waanzin die Engeland, Ierland overneemt
uit angst niet te deugen
verspreid zich ook over Nederland.

In Engeland zijn het niet alleen moslims, 
maar nu dus ook Sikhs die de Britse samenleving willen vernietigen en overnemen.












Mocht je denken dat dit institutioneel racisme
een uitzondering is,



De Engelse regering is een schande voor hun volk.

Ook in Nederland:





Diezelfde week wordt een man bijna onthoofd
door een Soedanese asielzoeker.
Die overigens geweigerd werd in 2001.
Suïcidale Empathie, onthoud die term


Dan komen er rellen. Verzet!
Die zijn schandalig.
(Nee, de reden van die rellen niet. Die verzwijgt men.)




Suïcidale Empathie
is zoiets als:







(enkele vertaalde fragmenten:)





Getallekes.
Liegen niet.
Want rassistiesch.














vrijdag 15 mei 2026

Nakba

15 mei wordt de Nakba herdacht.
Wat is de Nakba?
Daar is men het niet over eens.
Ja, wel de feiten, maar
feiten kun je veranderen.

Dacht u van niet?

Wie vieren, herdenken zo u wilt, de Nakba?
Femke Halsema, Sharon Dijksma, zeg maar heel neplinks.
En uiteraard alles wat moslim is, zoals Marcouch, (lees vooral de reacties), Aboutaleb
en alle bekeerden.

Hans Teeuwen laat in anderhalve minuut 
de "andere" feiten horen:

die als geen ander veel feiten over het Midden Oosten weet.



Wat zegt Wiki over De Nakba


dat het frappant is dat het bijvoorbeeld in Canada verboden is om de Holocaust te ontkennen,
maar 
in Israël is het niet "toegestaan" om de Nakba te noemen...



MAARrrrr...
zijn de "Palestijnen" wel op de vlucht gejaagd door de Joden?
Nou, 
eigenlijk niet.


de vernederende, verloren oorlog van de Arabische landen tegenover dat zwakke, kleine Israël.













Tuurlijk


Oud Israël correspondent Hans Knoop:


Het is lastig de waarheid te achterhalen.
maar waar wel het "Palestijnse vluchtelingenprobleem", de Nakba op is gebaseerd.

Opzettelijk verzonnen door Arabische leiders.

Bovendien verergerden de daaropvolgende valse geruchten rond de gebeurtenis de massale exodus van Arabieren uit Palestina, waardoor de vluchtelingencrisis ontstond en propaganda tegen Israël werd aangewakkerd, die het begrip van de wereld over de affaire tot op de dag van vandaag heeft gevormd.




PallyPijpers eisen dat de Nakba aandacht krijgt in ons (?) onderwijs.


Prima.
Maar dan zonder leugens en propaganda.
Of zoals een ex-woke-docent het formuleert:





De kransen van de 4 mei herdenking 
worden achter het monument geflikkerd
om plaats te maken voor propaganda-kransen:





Zeg me wie je vrienden zijn
en ik zal je vertellen wie je bent:


Of dit allemaal klopt betwijfelde ik,
maar AI bevestigt dit:



Tweede bondgenoot: Hitler.


de volgende bondgenoten van de Palestijnen waren:

De derde bondgenoot Sovjet-Unie









(Ja, ik heb te veel gekopieerd. Maar goed, wie ben ik. Niemand leest dit. Toch?)


Annedieke Kuchler schrijft:

NAKBA IS PURE LEEDNIJD
Het omdraaien van daders en slachtoffers is een bekende manipulatietechniek en word DARVO genoemd. (Deny, Attack, Reverse Victim & Offender). Het kan nog een stapje verder gaan. Dan worden niet alleen de rollen van dader en slachtoffer omgedraaid, maar worden er tevens omgekeerde situaties verzonnen.
Wat me opvalt is dat de islamitische propaganda steeds vaker een echo is van wat Joden is overkomen. Zo beweert men dat Israelische militairen Palestijnse gevangenen zouden verkrachten en dat daarbij ook honden 'van de partij' zijn. Ik zie in deze beschuldigingen een projectie van de eigen perverse geest.
Het is bizar, maar er bestaat blijkbaar zoiets als leednijd. Wie is er nou jaloers op de holocaust? De Arabieren verzonnen als antwoord de zogenaamde Nakba. Aan beide zijden zijn slachtoffers gevallen toen de staat Israël in 1948 onder algehele VN-goedkeuring werd opgericht. Maar er was geen industriële verdelging van miljoenen mensen. Dat was de holocaust wel.
Het woord nakba is zelfs de Arabische vertaling van het woord sjoah (catastrofe). Soms begrijp ik echt mijn landgenoten niet, die vandaag naar nakba-herdenkingen gaan, die de laatste jaren als paddestoelen uit de grond schieten.
Vorig jaar gebeurde dat in een haast sacrale sfeer in de Amsterdamse Dominicuskerk, waar voor het altaar plechtig de namen van slachtoffers werden voorgedragen. Hee, van wie zouden ze dat nou hebben?
Sinan Cankaya legde op het podium een regelrecht verband met de Tweede Wereldoorlog en verraadde zichzelf. Hij suggereerde dat de herinnering aan de holocaust alleen maar in de weg zit om de Palestijnen te herdenken. "Deze ’bezetting van ons geheugen’ laat maar één antwoord toe. Verzet.”
"Absurd!', zo noemt historicus Benny Morris de vergelijking vandaag in De Telegraaf. Hij zegt over de bezoekers van de herdenkingen in ons land: "Mijn indruk is dat veel van de deelnemers geen flauw idee hebben wat er precies in 1948 in Israël-Palestina is gebeurd. Ze baseren zich op slogans zonder kennis. Ze weigeren te zien dat de Palestijnen ook agency hadden, eigen verantwoordelijkheid.”
Het waren namelijk de Arabieren (het woord Palestijnen werd pas later uitgevonden) die begonnen met aanvallen op de zionisten. Daarna zijn bij alle oorlogen (geen eentje werd gestart door Israël) alle vredesvoorstellen door de Palestijnen consequent niet ondertekend.
Onderbelicht blijft bovendien nog het drama waar nakba-herdenkers helemaal over zwijgen. Meer dan 800.000 Joden in islamitische landen moesten tijdens die zogenaamde nakba huis en haard verlaten en konden niet anders terecht dan in Israël. Ze werden uit hun huizen verdreven door burgers en overheden in Irak, Egypte, Soedan, Marokko, Jemen, Syrië, Libanon, Algerije, Libië, Jordanië, Saoedi, Turkije en Tunesië.
Foto: Kolonisten? Zo woonden de eerste zionisten!