YEAH!!
Dit is mijn honderdste geschreven blog.....
Tja,
j'epper gin flikker an, maar tis wel geinig.
Of dat gepriegel van mij iets uitmaakt? Geen klote natuurlijk.
Maar
het lucht wel op:
Een
leraar in Capelle a/d IJssel komt enkele kinderen te hulp die worden
gepest door oudere jongens. De leraar pakt een van die pestkoppen bij
de arm om hem eens even goed toe te spreken. Hij weet ook: Zo'n kolerejong blijft
echt niet staan luisteren. 'tIs dan wel een teringjoch, maar hij's nie gek.
En zo'n leraar staat al te vaak tegen de lucht
te lullen.
Resultaat:
anderhalve week schorsing.
Wat
zeg je?
Wie?
Wie, wat?.....
Oh,
je bedoelt wie er geschorst werd?
Duhuh;
wat denk je zelf? De LERAAR! Natuurlijk.
WHAha....Uit
welke eeuw kom jij??
Waarom
zou er toch zo'n schrijnend tekort aan goeie leraren zijn?
Enig
idee, Jet? Sander?
Ah!
Laten we ook vmbo-ers maar toelaten tot de PABO's.
Het
mooie is dat die kutjochies dit allemaal WETEN!
Ze
voelen zich onschendbaar, onaantastbaar, heer&meester, de baas.
Op
straat, school, vereniging. Overal.
Voelen?
Ze ZIJN HET!
Hoe
kunnen we dit oplossen, vermijden? Wie moeten een heropvoeding
krijgen?
Yep:
die teringgassies.
Dan:
Hun ouders.
“Kom
niet aan mijn Wesly, want dan kom je aan mij.” Of, nog leuker:
“Dat doet mijn Wesley niet”. En ook:
“Ja, geef mijn
Wesley maar weer de schuld. Kennen jullie wel?”
Maar
ook: De schooldirectie.
Hun taak is het om de leraren hun vak goed
uit kunnen laten oefenen.
Nee, ze hoeven het werk niet zelf te doen. Dat kunnen ze niet eens, joh.
Ze moeten het onderwijs, het opvoeden MOGELIJK maken.
Zij moeten dus áchter de leraar gaan staan! Daarvoor worden ze betaald.
Uiteraard meer, maar, da's logisch.
systeem heb ik al 99 keer uitgelegd.
Ze moeten het onderwijs, het opvoeden MOGELIJK maken.
Zij moeten dus áchter de leraar gaan staan! Daarvoor worden ze betaald.
Uiteraard meer, maar, da's logisch.
systeem heb ik al 99 keer uitgelegd.
Zo
komen we vanzelf weer bij de “managers-ellende”.
Want
het schoolhoofd moet ook weer verantwoording afleggen bij het
schoolbestuur.
Die hebben wel wat anders aan hun hoofd, zoals het financieren van...
zichzelf en enkele megalomane projecten.
Maar ook moeten ze hun goede naam hoog houden anders lopen leerlingen weg. Reputatieschade moet worden voorkomen door slechte publiciteit te vermijden. Rooie vlekken krijgen ze van een stelletje roeptoeterende ouders. Niks nie marktwerking: “Het recht van de schettersten!”
schoolbestuur.
Die hebben wel wat anders aan hun hoofd, zoals het financieren van...
zichzelf en enkele megalomane projecten.
Maar ook moeten ze hun goede naam hoog houden anders lopen leerlingen weg. Reputatieschade moet worden voorkomen door slechte publiciteit te vermijden. Rooie vlekken krijgen ze van een stelletje roeptoeterende ouders. Niks nie marktwerking: “Het recht van de schettersten!”
Ohja, rechters mogen ook wel eens de wet toetsen aan / in / op de praktijk.
Als
ik een inbreker helemaal in elkaar ram, omdat ik me kapot ben geschrokken, dat ik mezelf even “kwijt ben”, ben ik flink “de sjaak”.
Slaat die inbreker mij voor mijn kop, omdat ik hem belemmer in het uitvoeren van zijn functie, dan wordt zelfs zijn moeizame
geboorte er bijgehaald om de straf verminderd te krijgen.
Alsof ik
mezelf niet naar buiten heb moeten persen.
Ook de media zouden een bijdrage kunnen leveren. Maar ja die worden weggezapt als er ook maar enig spoor van nuance zichtbaar lijkt te komen. En dan verdienen ze minder. Nuance kost tijd, energie, hersencellen, maar vooral geld.
Tenslotte:
de politici.
“Huh???
…..............
MMWWWHAAAHAHAAAHAAHAAHAAHAHAAAA
xxxsnikxxx
WHOEHAAAAAAxxxlucht!
Lucht!xxxxx
GNEHGNEHGNEHIEIEIEIEIEIEIEIxxxxsnif snif.....
ppffffffmanmanmanman
Hehe; dat lucht op.
RFTS
Geen opmerkingen:
Een reactie posten