maandag 3 maart 2014

Mooi boek.

Ze staan regelmatig bij de uitgang van het Centraal station Rotterdam:
meestal een man en een vrouw met een reclamebord waarop staat:
“Wat zegt de bijbel echt?”

Ik moet er vaak langs. Tja, werk hè, moet ook gebeuren.

Weet het makkelijk te ontwijken, maar
één moment van onachtzaamheid.....maakt dat men eeuwig schreit...
(goed boek van Max Dendermonde.)
"De schalkjes" hadden hun bord ergens anders neergezet....
SHIT, te laat:
“Meneer, weet u wat er echt in de bijbel staat?”
en ze gaf mij een prachtige folder zonder mijn antwoord af te wachten.
“Ik ben er mee opgevoed.” zei ik, “The hard way! Dus ik heb wel een idee wat er in staat.”
“Ah,” begon ze met een glimlach, “dan weet u waarschijnlijk ook....”
“Dat het er niet toe doet!” brak ik haar zin af.
“Oh?” verdween haar glimlach
“Met dat boek is niet veel mis. Ook niet de mensen die het lezen. Het probleem komt daarna.”
“Eh...?”
“Wat ermee wordt gedaan. Met die verhaaltjes. De uitleg.
Ze gaan er macht mee uitoefenen.
Macht over onzekere, labiele, radeloze, gefrustreerde mensen.
Maar ook macht over lieve, volgzame en eenvoudige mensen,
die ervan uitgaan dat integriteit normaal is,
ervan uitgaan dat iedereen het beste met anderen voor heeft.
Tja,
het is ook overdonderend:
“Ik weet wie jou heeft geschapen?” Ja, dan heet neuken ineens geschapen.
“Ik weet wat er na jouw dood met je gebeurt.” Ohja, van wie dan? Rotop!
"Ik weet hoe je gelukkig kunt worden. Hier, nu, maar vooral ná je dood."
"Wil je verlossing, verlichting? Luister!"

“Wauw!”
denken amoebetjes dan, "die weet echt wel meer dan ik.”

Die religie-despoten geven anderen een schuldgevoel,
een dom en minderwaardig gevoel.
Ja, en angst natuurlijk.
Angstige mensen zijn makkelijk te manipuleren.
Meestal door hen een andere angst aan te smeren.
Man, man, man, wat idioten allemaal niet doen “in naam van welke God dan ook”. Hersenloze robotten worden het.
Maarja, je hoort wel ergens bij, hè. Da's ook wat waard.
En alles mag "in naam van God" 

"Niet God is machtig, God maakt mensen machtig." 
Puur misbruik. (Eigenlijk is het "heiligschennis", "godslastering")
En als je er iets van zegt, dan slaan ze je monddood met het woord "respect...".

Voorbeelden? Heb je even?
Meest actueel zijn natuurlijk de moslims.
Christenen waren het al de afgelopen 2000 jaar.
Communisten? Dat zijn net christenen: goed boek van Marx, maar uiteindelijk onderdrukken en terroriseren ze daarmee hele volksstammen.
De Joden waren een tijdje stil. Begrijpelijk, maar ze beginnen steeds meer aandacht en vooral hun gelijk te eisen. Over tien jaar pikt zelfs Amerika het niet meer.
Fascisten. Wat zeg je; “Ga ik te ver?” Wel nee joh: één boek en een megalomane idioot en hup: miljoenen hersenloze idioten doen de meest gruwelijke dingen. Zegt de inquisitie je wat? Kruistochten?

Maar het allerbelangrijkste is misschien wel, dat er ook nog klauwen met geld mee valt te verdienen.
Tja, en dan gaat het pas echt goed mis.

Maarre....dat staat allemaal óók ECHT in de Bijbel hoor. Lees maar.
En ik gaf haar die prachtige folder weer in haar hand,
zonder haar antwoord af te wachten.

“Wie de bijbel kaatst, kan hem terug verwachten”,
zou RFTS zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten