dinsdag 8 april 2014

Knobbels van week 13

Dokter ik heb van die rare knobbels.
Kleed u zich maar uit, dan zullen we eens even kijken....
Ik zie het al, u hoeft zich echt zorgen te maken, zolang het talenknobbeltjes zijn is het niet verontrustend. Van een muggenbult zult u meer last ondervinden. Sterker nog; u kunt er veel plezier aan beleven, zolang u maar geen last van empathie hebt. Een beproefde succesformule. Wie is er niet groot mee geworden.

Nouradine is een Marokkaans jochie van 13 op het vmbo-k.
Ook hij mengt zich in de discussie naar aanleiding van de twee doodgeschoten overvallers door (waarschijnlijk) de juweliersvrouw:
Allemaal discriminatie,man! Ik wil ook een goeie baan. Ik wil ook kunnen studeren, weet je. Waarom mag ik niet naar de universiteit? Ik heb toch ook recht om naar de universiteit te gaan? Omdat ik een Marokkaan ben, ja!”

Marokkaanse voorbijganger krijgt een microfoon onder zijn neus. Of hij een mening heeft. Natuurlijk:
Ierdereen wil wel iets moois hebben, iets moois rijden, iets moois aanhebben....”
Journalist: “Maar dan ga je toch geen juwelier beroven?”
Ohnee? Waddan? Asje geen werk heb?”

Een Nederlands-Marokkaanse iman:
Het is een harde maatschappij. Ze hebben geen baan. Een lage uitkering. Ze zien overal mooie auto's, kleding, vrouwen om zich heen. Dat willen zij ook. Tja, wat doe je dan....?

Een drugsbaron heeft 7 (of 5 of 1,5) miljoen op Luxemburgse banken staan. Wil Justitie daar beslag op leggen, moet wel bewezen kunnen worden dat het verdiend is met drugsdealen.
Moet ik eens mee aankomen bij de belastingdienst. En ja: alles boven een miljoen is crimineel verkregen.
Maar meneer Opstelten, dit kan toch niet?”
Dat kan.”
Huh, wat?”
Dat u vindt dat dat niet kan.”
Is dit een talenknobbel of niet? Of zo'n zin:
Het zal u neem ik aan niet verbazen, dat de analyse van u niet helemaal overeenkomt met de conclusies die ik meen te moeten zien...
De journalist kan nog van alles proberen, maar dat is al bij voorbaat kansloos.
...zoals ik reeds gezegd hebt, en als u goed hebt geluisterd kan het niet anders zijn dat we tot dezelfde conclusie zijn gekomen
Tegen Opstelten is geen journalist bestand. Ook Rutger niet.

Teeven: “Als je er niet aan begint, gebeurt het ook niet.”
Cruijff: “Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd”
Opstelten: “Als u het wilt begrijpen, zult u beter moeten luisteren”
Cruijff: “Bij een halfvol glas, moet de andere helft wel leeg zijn.”
Opstelten: “Lijkt mij een typisch geval van water bij de wijn te doen.”
Cruijff: “Dan heeft niemand meer een probleem dat er niet kan zijn.”
Teeven: “Zo lost alles vanzelf op.”

Er schijnt een Vereniging van Wetsovertreders te bestaan. Om de belangen te behartigen van ….eh; wetsovertreders. Ik zou graag eens bij zo'n bijeenkomst willen zijn. En de ledenlijst? Betalen ze contributie? Wat doen ze met de kas? Weet Ivo hiervan?

Noah moet vast gedacht hebben, dat God ook geen lieverdje was.
Pure Machtsmisbruik, zo'n tsunami.

Na twintig jaar: “greed is good”, is er nu een compromis: “Greed is a fact”

Bij familiedrama's zijn het bijna altijd de vaders die hun hele gezin, of wat er toevallig van aanwezig is doodschieten en tenslotte zichzelf.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf!”
Overigens blijkt deze week ook maar weer:
familiedrama's komen in de beste families voor.
Geld speelt geen rol, blijkt maar weer.

David Letterman stopt ermee. Iedereen lijkt lyrisch over hem.
Inderdaad geniaal dat 40 tekstschrijvers jarenlang zo flauw kunnen en mogen zijn.

D'66-er Sophie in't Veld zegt dat de burgers onderhand wel toe zijn aan een wat positiever geluid. Punt. Punt? Ja, dat was het. Meer had ze niet te zeggen. “Kleur de plaatjes en maak het verhaaltje zelf af.

Denk nou niet dat ik voor mijn plezier rook. Ik ben een sociale roker. Jammer dat het niet heeft geholpen. Philip Morris kon het ergens anders dan Bergen op Zoom goedkoper laten doen. De enige die er op vooruit gaat is de plaatselijke tabaksboer: alle werknemers komen voortaan bij hem hun rookwaar kopen. Ze kregen rookwaar tegen gereduceerde prijzen bij de fabriek.

Een teken aan de wand....
Ja hallo, moet ik nou alles doen; kop deze zelf maar in.
Ja, dat onderzoek was echt weer 2014: met een half wit laken aan een tak over de grond schuren en kijken of er een teek op zat.

Kurt Corbain was een introvert, verlegen menneke. Afzijdig, afwezig, aan de zijlijn op elk feest. En dan opeens wordt hij geaccepteerd, hoort hij erbij, staat dik in de top-40, wordt aanbeden. Ja verschrikkelijk.
Geen mens die hem probeert te redden. Dat kan toch ook niet. Hij laat zich niet redden. Tenslotte moet elke mens zichzelf redden.

Die Bram Moskovits, of hoe je dat ook schrijft, vertelt in een reclame voor een wasmiddel, dat hij niet geheel vlekkeloos is. Zelfs daaruit weet hij nog een slaatje te slaan. Schaamteloos.

Maand van de filosofie:
hobbel, hobbel, hobbel, hobbel, hobbel, hobbel,
Pfff...., wat gaan die feiten snel, hè......

Je zit aan tafel of je staat op het menu.
Jeugd inleveren voor wijsheid.
RFTS


Geen opmerkingen:

Een reactie posten