vrijdag 4 april 2014

KrantenKoppenSnellen

doe ik vaak. Dan lees ik bijvoorbeeld dit:


Sla ik over.
Ik weet echt wel waar dat over gaat.
(Wat denkt u zelf? Niet verder spieken. Eerlijk antwoorden.)

Totdat ik in een nanoseconde dit uitgelichte citaat lees:


Oei! Laggûh...dit gaat over Nederland.

Toch even verder lezen.
Ah! die 17 biljoen die voor de belasting onzichtbaar is.
Blijft maar nieuws dat "niet wil plakken".
Ik heb al eerder over dit onderwerp geblogd, bijvoorbeeld. 
Komt om de paar maanden weer eens terug om te worden vergeten. 
Wordt simpel genegeerd. Maar wel onderbouwd: (citaat) 
“Minister Dijsselbloem maakte vorige week in antwoord op Kamervragen duidelijk dat een openbaar register volgens hem in strijd is met de privacy van de betrokkenen.”

Begrijp ik dat nou goed,
dat je voor de belastingdienst
eigenlijk helemaal geen informatie, 
helemaal geen openheid van (financiële) zaken
hoeft te geven, 
want dat is in strijd met de privacy.....?

Kut! Shit! Jeroen! Kom je nou mee. 3 april....Net alles braaf verstuurd.”
Of eh...zou dat alleen gelden voor bedragen boven een ton?

Overigens: 17 biljoen heeft 12 nullen: 17.000.000.000.000
Ik zeg het er maar bij. Mijn vrouw vroeg hoe je dit noemt en zij is echt geen dombo hoor. Ze kent alleen het bedrag niet. Nee, ook niet voorstellen.

1 procent is dus 2 nulletjes eraf. Heb je dus een bedrag van 170 miljard te besteden om – ik zeg maar wat – de crisis te bestrijden. De crisis die overigens deze criminelen ZELF hebben veroorzaakt. Ik denk zelfs gemaakt, in ieder geval in stand houden.
Let wel; ik heb het over 1 %. Dat percentage bestaat niet eens in belastingland, laat staan in belastingparadijs.

Sarah krijgt 18.000 euro boete voor de 30.000 die ze teveel heeft gekregen. Per ongeluk! Dat is méér dan 50%.

Ok, we doen niet lullig. (Nee, wij niet.) en nemen voor't gemak de helft. 
Dat is: 8.500.000.000.000 Ja, tel maar even de nullen.
(Krijg toch wel medelijden met die rijke schurken. Ja, voor je't weet vergeet je een nulletje....)

En dit is de BOETE alleen hé: "Acht en een half Biljoen" heet dat in de vo......
HA!, nee joh, geintje. De volksmond kent dit getal niet eens.

Alles naar onderwijs en zorg? Oohoh! Dat zou mooi zijn!

Maar dit zal allemaal wel weer te simpel zijn.
Dan is er geen plaats meer voor leugens en bedrog.
RFTS


Geen opmerkingen:

Een reactie posten