vrijdag 23 november 2012

Argumentaatje #4

"Wat zou je zelf doen, als het zo makkelijk ging?"
Zou je de verleiding kunnen weerstaan?"

Dit gaat natuurlijk over
Graaiers&Snaaiers. Bouwfraude. Bankiers, Bonussen.
Nou ja; wat niet?
Natuurlijk is het antwoord: Niemand!

Ja, ja, rustig maar!
Jij zegt "nee" omdat je de mogelijkheid niet hebt.
Dus, kop houwen stuurlui!
Maar zou je écht "ik niet" kunnen antwoorden,
dan ben je waarschijnlijk zo bang,
dat je ook bang bent voor....eh, de
lucht die je inademt.
Ja, ik noem maar wat.


Of je gelooft echt dat er een god is

die je ziet en kan straffen.
Ja, ik noem maar wat.

Hoe weet ik nou zo zeker dat niemand de verleiding zal kunnen weerstaan?

Simpel; het hóórt bij de mens.
We proberen het te ontkennen

door het begrip "egoïsme" een negatieve klank te geven
maar da's suf geklets.
Hoe hebben we anders kunnen overleven?
Ja ook door elkaar te helpen. Dat ook.
Maar we hakken elkaar de hersens in als er weinig te eten is.
Geld, hebzucht is de belangrijkste reden voor een lekkere oorlog.

Pessimistisch?
Kan, maar dat zegt nog niet dat het niet waar is.
(Goed idee voor argumentaatje #5,
want, godnondeJu, daar erger ik me kapot aan.
"Ja, maar dat is allemaal zo negatief...")


Een goeie controle.
Daar moet men zich mee bezig houden.
Éh! Passop hé; niet zoals is gebeurd (nog steeds gebeurt, trouwens)
in de financiële sector, dus
"niet de slager zijn eigen vlees laten controleren,"
want.....ja, precies, dan kan hij de verleiding niet weerstaan...duhuh:
`Tis dan wel een slager, maar blijft een mens!.

Goeie controle,
Niet makkelijk, maar uiteindelijk: rendabel.

Hoewel.....er zijn stromingen, die zelfs vinden
dat alles beter gaat zonder enige controle.
Totale vrijheid. 
Totale vrije markt bijvoorbeeld.
.....dat weet ik niet. 
RFTS
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten