zaterdag 24 november 2012

Argumentaatje #5

"Ik begrijp maar niet, dat:........................"

Tja, wat kan er allemaal niet worden ingevuld?
ik noem er enkelen:
.....iemand 13 jaar lang met zo'n geheim kan rondlopen.
.....mensen tegen nivellering / eerlijker delen kunnen zijn.
.....er mensen zijn die geloven in de marktwerking.
.....iedereen kan worden ontslagen.
.....iemand in de politiek wil.
.....ze hem in elkaar hebben geslagen.
.....men wil bezuinigen op onderwijs.
.....men wil bezuinigen op zorg.
.....hij een hooligan is.

etcetera.........
(Ik ga er van uit, dat je fantasie genoeg hebt,
of anders genoeg hebt meegemaakt,
om deze lijst verder aan te vullen.)

MAAR,
"The bottomline": (onderste lijntje, onderste steentje???? Zoek ik op.)
natuurlijk begrijp je dat wel.
Je liegt gewoon, dat je barst.
Zoniet?
Dan ben een stomme ......................(invullen wat van toepassing is.)

Kies uit:
(Er zijn meerdere keuzemogelijkheden.)
O      geld
O      macht
O      sex
O      aandacht
O      geld
O      andrenaline
O      angst
O      geld
O      aanzien

Is dat nou zo moeilijk?
Nou dan!
Niet meer zeggen, hé?
Beloofd?
Gewoon zeggen wat je vindt, en weet.

Want,
degenen waar jij het over hebt,
die wéten namelijk, dat je
té "soft",
té genuanceerd
té bang
bent
en daar maken zij dus misbruik van.
(......hé!  Ik hoor je toch niet denken:
"Ik begrijp niet, dat iemand daar misbruik van kan maken.....")
Want
voor je het weet, kunnen we weer zeggen,
"Wir haben es nicht......
gesagt/geglaubt/gewust..."    (oder so etwas. Phoe, Duits is lastig, hoor.)

RFTS

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten