zondag 25 november 2012

Briefje aan Dolf

Beste Dolf,

Gisteren (zaterdag 24-11-2012) je show op tv gezien:
Niet slecht, zeker je betoog over het
debatteren vanuit je eigen ONgelijk.
Dan moet je wel luisteren.
Ja, dat zou heel veel ophelderen en oplossen.
Ik werd alleen een beetje argwanend
toen jij het over HOOP ging hebben.

Zeker na(ast) de opmerking, dat cynisme makkelijk is.
Dolf, volgens mij,
en ik weet niet of ik nu vanuit mijn gelijk of ongelijk spreek,
is dat niet zo: juist hoop is makkelijk.
Hoop is de nieuwe religie.
Als er geen oplossing meer mogelijk is of lijkt,
gaan we maar "een potje hopen".
Want als er geen hoop meer is,
tja, dan is de enige oplossing die overblijft
om voor de trein te springen
En dat is echt geen pretje met NS en pro-rail:
dan komt zelfs dat te laat.

Geweldig ben je bij Spijkers met Koppen.
Man wat ben je dan snel, alert, gevat, grappig, raak!
Elke week hand ik aan je lippen.
Ik heb een goeie conditie.

RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten