zondag 25 november 2012

Argumentaatje #7


"We weten allebei, dat........Jij weet net zo goed als ik, dat.......,
natuurlijk weet iedereen, dat.........Jij en ik weten net zo goed, dat.........."


Zwijg dan niet!
Want wie zwijgt......
Maar, reageer direct met:
"Nee, dat weet ik niet, en jij ook niet!"

Ik mag toch zeker zélf
wel weten wat ik denk
of denken wat ik weet
of denken wat ik denk?
Ofniesoms? Noudan!

Ze gaan er maar van uit, dat je instemt met wat hij zegt.
We horen het de afgelopen jaren wel erg vaak, verdacht vaak:

"We weten allemaal dat er bezuinigd moet worden, dus...."

Ze proberen hun gelijk nog meer te bevestigen, met iets van...

"hoe vervelend het ook is (mag klinken).....

AAAARRRGGG!!!
STOP! NEE! dat is helemaal niet waar!
Maar wat er gebeurt
is dat we de "we weten allemaal-zeggers"
uit laten praten.
En er mee weg laten komen.
En - schaapjes als we zijn - als we het zo vaak horen
om ons heen, op radio, tv, internet en kranten,
tja, .......dan zal het wel zo zijn.

RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten