woensdag 5 december 2012

Even tussendoor


Youp was me net voor: "We zijn allemaal Stapel!"
Maar dat zal me "ammarantis roesten"
Die Diederik heeft zijn naam ook niet mee, zeg.
Ik vond de film beter dan het boek,
maar ja, de film was er al eerder,
toen kwam het boek pas.
Dat is de boel omdraaien.
precies zo hij wetenschap beoefende.

De beste stuurlui staan op twitter.

Ik zou wel een baan bij Amarantis willen.
Of In-holland, B.O.O.R.
De graaipakken zouden zich kapot schrikken.

 
Vanavond (04-12-12) vroeg Matthijs bij DWDD
naar aanleiding van het doodschoppen van
Richard Nieuwenhuizen
een amateur-grensrechter
aan Anton Binnenmars, een hotemetoot bij de KNVB
en daar dan weer de amateur afdeling van,
die wel héééél rigoreuze en drastische maatregelen nam,
door komend weekend ALLE, jawel állûh
amateurwedstrijden af te lasten.

Dus....vroeg Matthijs terecht:
"Waarom ook niet het betaald voetbal aflassen?"
Toen kwam er weer een hoop gebla-bla van die Anton.
GDVRdeGDVRse, grijze graaipak.
Ik moest direct aan mijn eigen argumentaatje denken:
"Gebruik je meer dan tien woorden, dan is het een leugen."
Een antwoord. Lul! ÉÉN WOORD! Meer was niet nodig,
GELD
Dat is, was het enige antwoord.

Nog steeds denken grijze sufpakken dat wij, het pleps,
dat gedraai van hen niet door hebben.
Laatste waarschuwing voor alle saaiegraaipakken, managers, bankiers:
Er komt een dag dat wij het niet meer pikken,
dat jullie denken alles te kunnen doen.

Bernard Fransen, ook een stroppak met een maandsalaris
waar ik een jaar voor moet werken,
en hij niet eens iets voor hoeft te doen wat voor ons op werken lijkt.
ontslaan die man!
Of verplicht tot zijn tachtigste door laten werken.
Haj hep toch niks te lijen!
Ouwehoeren doe je maar in de kroeg.
Hij zei over pensioenen:
"Dat is oud denken. we kunnen best langer doorwerken"

Enkele blablaatjes van Bernard over de grensrechter:
"Vooropgesteld, laten we in ieder geval constateren, laat ik duidelijk zijn, dat het heel ernstig is.
Er zijn trajecten ingezet.
Problemen proberen te tackelen.
We hebben hard ingezet.
Een duidelijk signaal.
Het begint van boven naar beneden en van beneden naar boven en in het onderwijs.
Daar ga ik niet over."

Die Bernard is echt een echte manager:
moet eindelijk iets gaan doen wat belangrijk is,
echt managen, echt regelen,
zorgen dat anderen hun werk goed kunnen doen,
waar ze voor worden óverbetaald en wat zeg't hij:
"Help ons, wij staan met de rug tegen de muur!"
Ja, hannus! zo kan ik wel tot mijn honderdste blijven werken!
 

Nog een voorbeeld, alweer Mark Rutte:
N.a.v. de verkapte bezuiniging in de zorg
door de gemeenten ervoor op te laten draaien.
Wel minder geld geven, dan krijgen de gemeentes lekker de schuld.
"Daar gaan wij niet over. Dan moet je bij de gemeente zijn."
Rutte zei:
"Wij moeten de onzekerheid zo kort mogelijk laten duren"
(Tot mijn spijt hebben de woorden die ik toen riep de censuur niet mogen en kunnen doorstaan. Sorry)

Maar ik vraag me dan altijd af:
"ben ik de enige die hem door heeft?"
Nee, ik weet zéker van niet!
En dáár gaat het nog eens fout:
Zíj, de kraaipakken denken van wel.
Zij denken er nog steeds mee weg te kunnen komen.
Zij denken nog steeds dat wij ze niet door hebben.
Dat gevaar moeten ze toch eens gaan inzien.
Zoniet, dan gaat het fout.
Je bent gewaarschuwd.

RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten