maandag 7 oktober 2013

De crisis is voorbij

Eindelijk!
Vandaag 7 oktober 2013 is het dus voorbij.
De crisis.
Huh?
Wie zegt dat?
Nou, niet de minste hoor, echt geen gek....sorry 1 strafpunt.
Dat zal het grootste probleem worden: geen flauwe grappen maken.
Want wie zei het nou?
Klaas Knot!
Ja, zonder "s". (2 strafpunten.)
En hij is echt niet de minste. Geen kleintje, Zeg maar: de grootste.
Klaas is de directeur van DNB!
Maar - en dit is echt de laatste - je bent echt knotsgek! (hoppa; 3 strafpunten)
Ten eerste zal hij met zo'n salaris weinig van de crisis merken of gemerkt hebben.
Ten tweede, alle maatregelingen die zijn verzonnen om de crisis "het hoofd te bieden" gaan nu pas zo'n beetje écht beginnen. 

Neem mijn situatie:
Lees even dit als je deze niet kent: (daarna weer op "startpagina" klikken.)
http://roeftanjalon.blogspot.nl/2012/12/verziekmuziekonderwijs.html
Dit jaar heb ik zoals voorspeld, voor het eerst echte leegstand. Er zijn minder leerlingen dan vorig jaar. Oh nee! Er zijn evenvéél leerlingen dan vorig jaar, maar door de verandering van verhouding "lesgebonden-niet lesgebonden" uren, moet ik meer uren vullen. Resultaat is dat ik dit jaar deeltijdontslag krijg. We doen wel veel extra "PR-activiteiten", uiteraard onbetaald. Daar komen weer workshops, korte cursussen en dergelijke uit, die wel betaald moeten worden, maar alleen betaald mogen worden als zzp-er. Terwijl ik net deeltijdontslag heb gekregen. Maar die mag ik niet geven, want ik heb nog een stukje "vaste aanstelling". Dus wordt iemand anders aangenomen als zzp-er om deze lessen te geven. Tegen een loontje van rond de 20, 25 euro. Dat wordt grijs of zwart.

Snap jij het, snap ik het.
"De crisis voorbij..." Bij "ons werkenden" begint hij pas.
Mag ik dan zeggen dat Klaas Knotsgek is? (OK: 4 strafpunten.)   
Dachut wel!


RFTS         

Geen opmerkingen:

Een reactie posten