maandag 11 maart 2019

Dolf marst het klimaat koud

Staat ook in de updates van Duurzaam #3 (mét gezeur)


De Klimaatmars (zondag 10-03-2019) was een groot succes.

Het NOS-journaal opende ermee

Twitter stond bol bijvoorbeeld Bart Nijman.

En Dolf Jansen gaf in een column 
bij radio-1 de ene oplossing na de andere.
(Heb je geen twitter, klik dan hier.)

Deed Dolf goed, zo'n stukkie marsen. 


Op het eind (02:51) van zijn spreeksel 
dacht ik toch echt even dat er oplossingen kwamen, maar hij schetst enkel wat utopische dromen. 
Niks mis mee Dolf, maar HOEDAN? 

Ik moet altijd denken aan missverkiezingen, waar de mooie miss kirt dat ze dit allemaal doet omdat ze
vrede op aarde wil en geen honger. Ja, voor iedereen! *Applaus!*

De klimaatmars lijkt wel een indulgentia (aflaat).
De mens blijft behoefte hebben aan religie. Vandaar op zondag misschien?
Of vonden ze de klimaatspijbelaars toch ook een beetje raar? 
"Wij vinden het klimaat zó belangrijk, dat we er niet op een vrije dag voor gaan demonstreren."

Dijkhof, Buma, de Telegraaf krijgen de schuld dat zij het draagvlak voor eventuele mogelijkheden verkleinen. Natuurlijk kan Thierry niet ontbreken. Die verzint alles waar je bijstaat. Volgens Dolf.

In deze column adviseert Dolf zijn mede klimaatmarslopers om andersdenkenden maar uit te sluiten, te negeren.
Eh Dolf, dit deugt NIET hoor.

"Willen wij meer of minder klimaatcritici? "
En maar verbaasd zijn dat de PvdA zo dramatisch heeft verloren.

Ik ben zo links als de pieten, maar ik schaam me kapot. Maar dit terzijde.
Ze waren nog niet halverwege de mars of het begon te sneeuwen in Groningen, Friesland en Drenthe. Zo'n mars helpt dus wel. Maar dit terzijde.

Dolf zegt: 
"Ik kan er niet tegen dat je mij wijst op iets van verantwoordelijkheid voor de aarde en de mensen om me heen, vandaar dat ik jou stom vindt"
Oei! Dollef! Da's demagogie ten top: 
ben je het niet met me eens, dan ben je een minderwaardig mens.

Dollef toch; jij deugt eggnie!!

Tenslotte:
ik ben niet tegen een klimaatmars, welnee joh, wie weet helpt het. Loop je schoenzolen stuk.
Wie weet zijn er politici, CEO's, Olieproducerende bedrijven én -landen die hier van opkijken, tot inkeer komen en zullen zeggen 
"Potverdorie, we moeten maar eens stoppen met die olie. MANNEN! STOP DE BOREN!"

Ik ben alleen bang dat deze acties
misbruikt gaat worden door politici 
("zie je wel, iedereen wil een warmtepomp!" Ja, die lobyisten zijn me een stelletje.)
om hún ideeën door te drukken.

Als de acties inhoudelijk zouden zijn, dan heb ik daar vrede mee,
maar ik vrees dat het dezelfde gekkigheid gaat worden als wat  minister Wiebes deed
"Nederland van het gas en wel NU!"
Terwijl kolen- en bruinkoolcentrales véél méér CO2 uitstoten dan gascentrales.

Volgorde Dolf, volgorde!
ÉÉRST ja broek naar beneden, dán plassen.
Toch?


Dolf, mars zoveel je wilt, maar ik ben VÓÓR OPLOSSINGEN
en precies dát heb ik die hele mars NIET gehoord.
Precies dát heb ik van jou ook nog niet gehoord.
Je mocht Jinek&Pauw (01-03-2017) [ja, dames eerst] afsluiten op 50min. 10sec
Dat deed je met de woorden; "ik heb echt geen oplossingen..."

Dolf, ook dit deugt niet!
Je neemt anderen de maat, maar als het er op aan komt zeg je "ja weet ik veel"


RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten